www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Hoofddorp, 19 juni 2019 - Ingenico Group (Euronext: FR0000125346 - ING), wereldwijd marktleider in geïntegreerde betalingsoplossingen, werkt samen met Funidelia, Europa's nummer één webshop voor kostuums en merchandise.

Funidelia is in 2011 opgericht door Carlos Larraz (CEO) en Toño Escartin (chief business development officer). De oprichters zagen een gat in de markt voor verkleedspullen van Europese afkomst: vrienden haalden kostuums uit Amerika en liepen daarbij tegen hoge douane- en verzendtarieven aan.

Larraz en Escartin begonnen in Spanje en richtten zich op een zo hoog mogelijk aantal verkopen. Deze strategie, die zich richt op het aantal verkopen in plaats van op de waarde van die verkopen, is onmisbaar voor shops in een niche-branche. De twee legden de focus vervolgens op uitbreiding naar andere Europese markten, waarbij belangrijke feestdagen werden gebruikt om de verkoop aan te jagen. Momenteel verwerkt Funidelia gemiddeld zo'n 9000 transacties per maand: rond belangrijke feestdagen ligt dit getal veel hoger. Halloween is bijvoorbeeld goed voor een groei van 344% en in het carnavalsseizoen neemt het aantal transacties zelfs met 789% toe.

Naarmate Funidelia verder bleef groeien, nam de behoefte aan een internationale partner voor betalingen toe. Deze moest niet alleen om kunnen gaan met sporadische uitschieters in transactievolume, maar moest ook de juiste gegevensbeveiliging bieden. Hiervoor kwam Funidelia bij Ingenico terecht. Klanten kunnen kiezen uit veertien verschillende lokale betaalmethoden. Bovendien biedt Ingenico 's werelds grootste betalingsnetwerk en een beschikbaarheid van 99,95%. Dankzij deze voordelen kan Funidelia zijn verkopen eenvoudig naar het buitenland uitbreiden en worden piekverkoopmomenten goed gemanaged.

Funidelia en Ingenico startten hun samenwerking in 2014 en sindsdien is Ingenico uitgegroeid tot een onmisbare partner voor de internationale ontwikkeling van Funidelia, door hindernissen weg te nemen op het gebied van het accepteren van internationale betalingen. Ingenico zorgt ervoor dat nieuwe betaalmethoden eenvoudig toegevoegd kunnen worden, verlaagt de kosten voor de webshop en levert bovendien een responsieve mobiele betaalpagina (70% van Funidelia's transacties wordt op mobiel afgerond).

Op dit moment is Funidelia actief op 32 Europese markten, waaronder Nederland, en kijkt het bedrijf naar de rest van de wereld nu de barrière van 20 miljoen euro in 2018 doorbroken werd.

Larraz over de samenwerking: "Dankzij Ingenico kijken we vol vertrouwen naar een toekomst waarin we nog harder kunnen groeien. De komende jaren willen we onze webshop uitbreiden naar tientallen nieuwe markten in Europa en Azië. De garantie dat we daarbij voor onze betalingen kunnen rekenen op een flexibele, internationale partner, is voor ons onmisbaar."

Benoit Boudier, Managing Director SMB Online Europe, voegt daaraan toe: "Bij Ingenico stellen we ons tot doel bedrijven als Funidelia te helpen hun ambities en groei te realiseren. Carlos en Toño willen de wereld een beetje leuker maken. Dus terwijl zij zich erop richten dat kostuumfans de juiste outfits kunnen scoren, zorgen wij ervoor dat iemand die een beetje rondkijkt ook echt een betalende klant wordt, ongeacht waar ter wereld deze zich bevindt. Dat doen we met veel plezier!"

Ingenico werkt nauw samen met het MKB om ondersteuning, flexibiliteit en internationale betalingen aan te bieden die ervoor zorgen dat bedrijven kunnen groeien en hun doelen kunnen behalen. Voor meer informatie over de samenwerking tussen Funidelia en Ingenico, zie https://mybusiness.ingenico.com/testimonial/funidelia-payment-becomes-fun.

Over Ingenico Group
Ingenico Group is wereldwijd marktleider in betalingen en voorziet in seamless, betrouwbare en veilige oplossingen om verkoop op alle fronten te versterken, of dat nou in-store, online of mobiel is. Met het grootste payment acceptance netwerk ter wereld levert het bedrijf veilige betaaloplossingen op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Ingenico is een betrouwbare partner van wereldklasse voor financiële instellingen en retailers, van kleine winkeliers tot bij iedereen bekende multinationals. De oplossingen van Ingenico stellen winkeliers in staat het betaalproces te vereenvoudigen en hun merkbelofte waar te maken.

Zoals genoemd in de kop, verkoopt Funidelia een divers assortiment kostuums van Pac-Man en de Avengers.

Ingenico ePayments Persdesk
Lisa Elzinga
Tel: + 31 (0)23 555 34 24
E-mail: ingenico@yellow-communications.com
www.ingenico.nl
Eerder van Ingenico Group
6 nov 2019 Newpharma neemt Ingenico ePayments in de arm om de farmaceutische industrie online te laten groeien

19 jun 2019 Van Pac-Man tot de Avengers: Funidelia verkleedt heel Europa met hulp van Ingenico

30 apr 2019 OPnGO en Ingenico maken het leven van autobezitters makkelijker
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl