www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

The Ocean Cleanup sluit zich als eerste aan bij AI-initiatief Dataiku voor non-profit organisaties

Ikig.ai helpt non-profit organisaties het meeste uit AI te halen

Dataiku, leverancier van enterprise AI- en machine learning-platformen, kondigt een nieuw initiatief aan dat is gericht op het beschikbaar stellen van AI-tools en vaardigheden voor non-profit organisaties. Ikig.ai zorgt ervoor dat goede doelen met de software en data sciences resources van Dataiku, het meeste halen uit AI-technologie en daarmee het verschil kunnen maken. Het Nederlandse The Ocean Cleanup is de eerste organisatie die zich aansluit bij het Ikig.ai-initiatief van Dataiku.

The Ocean Cleanup is een non-profit organisatie die een methode ontwikkelt om wereldwijd het plastic in de zee op te ruimen. Dankzij Ikig.ai heeft The Ocean Cleanup nu een gratis licentie van het Dataiku-platform waarmee het maximaal gebruikmaakt van de data die het heeft en tegelijkertijd efficiënter en effectiever kan werken. Het data science-team van Dataiku ondersteunt de organisatie verder op het gebied van logistiek, beeldherkenning (om plastic te identificeren op drone-beelden), marketing en het dagelijkse gebruik van het Dataiku-platform.

"Als organisatie vinden we dat het onze verantwoordelijkheid is om iets terug te geven aan de community. We stimuleren onze medewerkers ook om betrokken te zijn bij de projecten waar zij affiniteit mee hebben”, vertelt Marc Batty, mede-oprichter en Hoofd van Ikig.ai bij Dataiku. “We hebben een bijzonder talent bij Dataiku en creëren met Ikig.ai de kans om dit te gebruiken om data te democratiseren en de wereld te veranderen. We zijn trots dat we The Ocean Cleanup mogen ondersteunen om data voor een goed doel te gebruiken.”

Ikigai = een reden om te leven
Het woord Ikigai (????,) is een Japanse term voor 'een reden om te leven.' Met Ikigai wordt vaak gerefereerd aan wat het leven de moeite waard maakt. Het doel van Ikig.ai is om te stimuleren dat data science wordt gebruikt om iets goeds te bewerkstelligen. Met deelname aan het programma krijgen non-profit organisaties:
  • Non-Profit licenties: Non-profit organisaties kunnen een gratis licentie aanvragen voor Dataiku, het centrale dataplatform dat samenwerking vereenvoudigt en het gebruik van data democratiseert.
  • Data science-vaardigheden: Dataiku helpt non-profit organisaties om sneller hun doelen te bereiken door de kennis van vooraanstaande data scientists en analisten beschikbaar te stellen.
  • Dataiku vrijwilligers: Alle medewerkers van Dataiku worden aangemoedigd om bij te dragen aan doelen die zij een warm hart toedragen en daarmee de community te ondersteunen.
Kijk voor meer informatie en voor het aanmelden voor het programma op Ikig.ai.
Eerder van Dataiku

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl