www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Hosting provider WorldStream breidt datacenter in Naaldwijk uit en verdubbelt capaciteit

Naaldwijk, 13 juni 2019 – WorldStream, een snelgroeiende leverancier van security-gedreven hosting services waaronder dedicated servers en colocatie alsmede wereldwijde connectiviteit en DDoS-protectie via een eigen global netwerk met 10Tbps (!) aan beschikbare bandbreedte, kondigt de 2e fase uitbreiding aan van zijn ‘flagship’ datacenter in Naaldwijk. De aankondiging van de 2e ontwikkelingsfase met een extra capaciteit van 268 racks betekent een verdubbeling van WorldStream’s rack capaciteit naar 536 racks in dit datacenter in een jaar tijd.

WorldStream bedient als Infrastructure-as-a-Service hosting provider klanten wereldwijd met ‘unmanaged IaaS hosting’ oplossingen. Het bedrijf heeft momenteel twee datacenters in eigendom. Beide datacenters zijn gevestigd in Naaldwijk in het Westland. Deze datacenters bieden onderdak aan het snelgroeiende aantal servers ten behoeve van WorldStream’s wereldwijde klantenportfolio. WorldStream heeft op dit moment in totaal 15.000 dedicated servers in beheer. De 2e ontwikkelingsfase in WorldStream’s ‘flagship’ datacenter biedt het bedrijf de mogelijkheid om de servercapaciteit verder uit te breiden naar 20.000 servers. Tegelijkertijd heeft WorldStream ook al plannen klaarliggen voor de bouw van een volledig nieuw datacenter vlakbij.

“Het afgelopen jaar is de vraag naar onze unmanaged hostingdiensten aanzienlijk toegenomen," zegt Lennert Vollebregt, CEO en mede-eigenaar van WorldStream. “Het betekent dat ons flagship datacenter zienderogen gevuld raakt, waardoor we de capaciteit op deze locatie wat eerder moeten uitbreiden dan aanvankelijk gepland. In juni 2018, dus precies een jaar geleden, hebben we de eerste ontwikkelingsfase van dit flagship datacenter in gebruik genomen. De eerste ontwikkelingsfase had eveneens een capaciteit van 268 racks, dus de vandaag aangekondigde uitbreidingsplannen zorgen voor een verdubbeling van de capaciteit in dit datacenter.”

"De snelle groei in klantvraag dwingt ons zelfs om WorldStream’s plannen voor de bouw van een volledig nieuw datacenter op korte afstand van de huidige datacenters in Naaldwijk te versnellen," zegt Vollebregt. "Wij verwachten deze nieuwe datacenter uitbreidingsplannen op korte termijn te kunnen aankondigen. Het zal ons in staat stellen om de sterke vraag naar onze hostingdiensten van klanten over de hele wereld nog beter te kunnen ondersteunen.”

N+2 datacenter inrichting

De huidige uitbreiding met 268 racks in WorldStream’s flagship datacenter zal naar verwachting in het vierde kwartaal van 2019 gereed zijn voor ingebruikname. Het datacenter heeft een zeer energiezuinig ontwerp, waarbij gebruik wordt gemaakt van indirecte adiabatische koelingstechnologie en hot-aisle containment. Volgens de berekeningen van WorldStream resulteert dit in een Power Usage Effectiveness (PUE) van 1,15, een extreem energie-efficiënte waarde. De energie-efficiëntie en duurzaamheid van het datacenter wordt bevestigd door 3rd party audits, iets wat bekroond is met een ISO 14001:2015-certificaat waarin de milieuprestaties worden gespecificeerd.

Het flagship datacenter van WorldStream heeft een zeer redundant ontwerp met een N+2 configuratie. De faciliteit is tevens uitgerust met een volledig modulair UPS-systeem, om middels hot-swappable onderdelen het onderhoud te vergemakkelijken en down-time te vermijden. De huidige uitbreiding van het datacenter omvat ook een investering in twee extra 93PM 500kVA Uninterruptable Power Supplies (UPS'en) en drie nieuwe generatoren (2500kVA per generator). WorldStream maakt voor zijn datacenter-ontwerpen gebruik van een mix aan toonaangevende merken - om te streven naar maximale efficiëntie en up-time. Tot deze merken behoren Eaton, FläktGroup en Zwart Techniek (een Nederlandse leverancier van generatorsets). WorldStream verwacht hiermee te kunnen inspelen op enterpriseniveau behoeften.

De grote belangstelling van klanten wereldwijd voor de hostingdiensten van WorldStream is mede te danken aan de extreem grote hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is in het wereldwijde netwerk van WorldStream en de bijbehorende DDoS-protectie mogelijkheden die WorldStream biedt, aldus Nick de Jong, Sales Director bij WorldStream. "De 10Tbps aan totale bandbreedtevolume met 5Tbps in gebruik, trekt zowel cloud service providers, managed service providers alsmede broadcasters aan uit landen over de hele wereld. Dit zijn veelal bedrijven met de hoogste up-time eisen die op zoek zijn naar ultieme schaalbaarheid in bandbreedte," zegt Nick de Jong. "Wij hebben de afgelopen drie jaar doelgericht meer dan 3 miljoen euro geïnvesteerd in dit wereldwijde netwerk. Inmiddels zien wij daar de resultaten van terug. Een dergelijke bandbreedtevolume trekt niet alleen nieuwe klanten aan, maar ondersteunt ook bestaande klanten bij een snelle groei in internationale netwerkbehoeften."

Het flagship datacenter van WorldStream in Naaldwijk heeft een zeer redundant ontwerp met een N+2 configuratie en behaalt volgens WorldStream’s calculaties een PUE waarde van 1,15 wat extreem energie-efficiënte is. Het datacenter heeft een ISO 14001:2015-certificaat waarin de milieuprestaties worden gespecificeerd.

-----------------------------

Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Contact met de media
WorldStream
Wouter van Zwieten
wvz@worldstream.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van WorldStream
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019
Cisco presenteert plan voor het internet voor het volgende decennium digitale innovatie

Valid benoemd tot Veeam Accredited Services Provider (VASP)

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019

Gina van der Werf steps down as Supervisory Board member ICT Group

KPN Ventures investeert opnieuw in Sensara

Selligent en Cisco bundelen krachten voor een datagestuurde omnichannelklantervaring

Pepperminds kiest Pink Elephant als ICT-partner

Uitwisseling tussen patiënt en zorgverlener vergemakkelijkt door Zorgplatform en BeterDichtbij

Europees Bureau voor Visserijcontrole gunt contract aan Unisys voor IT-diensten en ondersteuning om visbestanden in stand te helpen houden

Een op de drie Nederlandse werknemers niet op de hoogte van AVG-beleid

Eerste Media Hack Day geslaagd voor alle partijen

Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix

Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Dutch Analytics haalt investering van 2 miljoen euro op bij Global Founders Capital en BAM

Cybersecurity in 2020: vier voorspellingen

Onderzoek Ericsson: De 10 consumententrends voor 2030 – ‘Het internet van zintuigen’

Hoe meet je de werkelijke economische impact van cyberaanvallen?

Logo KINXX PR

Logo Ictivity

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl