www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Klanten zijn trouw aan hun favoriete merken, maar staan open voor verandering

Onderzoek van Criteo laat zien dat merken kunnen groeien door te focussen op nieuwe klanten om hun fanbase uit te breiden

Amsterdam, 13 juni 2019 - Criteo, het advertentieplatform voor het open internet, lanceert vandaag de resultaten van de Customer Brand Loyalty Survey, een onderzoek naar de verbondenheid die klanten voelen met een merk. Verschillende factoren zoals een aantrekkelijke website, een aanbeveling van een bekende of interessante kortingen zijn van groot belang om nieuwe klanten aan een merk te binden. Deze toegevoegde waarde die een merk biedt is tevens cruciaal om een éénmalige klant vervolgens om te zetten in een fan van dat merk.

Uit de Nederlandse resultaten van het onderzoek blijkt onder meer dat de liefde van een klant zeker niet voor eeuwig hoeft te zijn: 50% van de ondervraagden heeft favoriete merken, maar overweegt ook zeker andere opties. Wanneer consumenten te maken krijgen met een daling van de kwaliteit van producten, prijsverhogingen (44%) of een slechte klantenservice (29%) kan de relatie zo ernstig bekoelen dat ze zich wenden tot een ander merk en niet meer terugkomen. Ook lange levertijden van webshops (21%) en een slecht beleid voor retouren (20%) kunnen ertoe leiden dat een klant de webshop de rug toekeert.

Klanten blijven wel terugkomen wanneer een merk hen waar voor hun geld biedt (56%), de goedkoopste in zijn categorie is (45%) of een goede klantenservice heeft (39%). Om een spaarsysteem met punten per aankoop lijken de ondervraagde shoppers niet zoveel te geven (16%) en of een merk wordt gezien als ’luxueus’ weegt ook niet zo zwaar mee bij de overweging om vaste klant te worden (10%).

Het onderzoek laat verder zien dat er voor bedrijven veel ruimte is om nieuwe klantgroepen aan te spreken. Zo geeft 51% van de ondervraagde shoppers aan dat een interessante korting genoeg reden is om een voor hen onbekend merk uit te proberen. Ook een positieve aanbeveling van een vriend of vriendin is een goede drijfveer om een eerste aankoop te doen (46%). Bovendien kunnen bedrijven vervolgens van deze nieuwe klanten trouwe klanten maken door te voldoen aan hun wensen en verwachtingen. Een gebruiksvriendelijke website (48%) en gepersonaliseerde aanbiedingen (41%) zorgen ervoor dat klanten na die eerste aankoop terug blijven komen.

“Koopjes en scherpe aanbiedingen zijn voor klanten natuurlijk altijd een motivatie om een aankoop te doen. Maar in de huidige markt, met veel concurrentie en lage marges, moeten klanten op zoek naar andere manieren om klanten aan zich te binden,” zegt Pepijn Breijder, managing director Benelux en Nordics bij Criteo. “Consumenten kopen steeds meer online. E-commerce kanalen bieden bedrijven dan ook ontzettend veel kansen om een trouwe groep vaste klanten op te bouwen. Nu shoppers keuze hebben uit steeds meer verschillende platformen en shops, is het voor bedrijven van groot belang om het verschil te maken op de kanalen die ze inzetten, zodat klanten naar ze blijven terugkeren.”

Andere hoogtepunten uit het onderzoek:
  • Zorg dat je terugbetalingen op orde zijn - een op de vijf shoppers haakt af wanneer de retour- en terugbetaalprocedure niet goed verloopt.
  • Websites zijn nog steeds het beste digitale kanaal - consumenten maken vooral gebruik van websites bij hun zoektocht naar nieuwe merken (57%). Ook Facebook doet het goed in de ontdekkingsfase (41%).
  • Voor supermarkten blijft het spannend - Klanten blijven lang trouw aan hun favoriete merk voor de dagelijkse boodschappen: 44% geeft aan al 8 jaar of langer voor dezelfde partij te kiezen. Toch is er ook ruimte op deze markt: 70% van de ondervraagde consumenten staat ervoor open een nieuwe winkel uit te proberen.
Over het onderzoek
Het Customer Brand Loyalty onderzoek werd in Nederland uitgevoerd onder 1002 respondenten vanaf 18 jaar.

Over Criteo
Criteo (NASDAQ: CRTO), het reclameplatform voor het open internet, een ecosysteem dat neutraliteit, transparantie en inclusiviteit voorop stelt. Ruim 2.700 Criteo medewerkers werken wereldwijd samen met 19.000 klanten en duizenden uitgevers om effectief te adverteren op alle kanalen door machine learning toe te passen op uitgebreide datasets. Criteo helpt grote en kleine organisaties met de technologie die ze nodig hebben om hun klanten beter te leren kennen en bedienen. Voor meer informatie, kijk op www.criteo.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: criteo@yellow-communications.com
www.criteo.com
Laatste van Criteo
Klanten zijn trouw aan hun favoriete merken, maar staan open voor verandering

Criteo presenteert financiële resultaten vierde kwartaal en boekjaar 2018

Nederlandse consument doet nu merendeel online aankopen mobiel, vooral met smartphone

Logo Yellow Communications
Criteo contact

Logo Criteo

www.criteo.com
Criteo sociaal

Criteo tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl