ContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Internationale IT-brancheorganisatie CompTIA lanceert nieuwe Benelux-community

‘s Werelds grootste associatie van technologiebedrijven helpt techbedrijven floreren in een tijd van ongekende veranderingen

Amsterdam CompTIA, 's werelds grootste associatie van technologiebedrijven, heeft een nieuwe open community gelanceerd. De Benelux Business Technology Community is gefocust op het helpen van techbedrijven en -professionals in de Benelux, in een tijd waarin innovatie en kansen elkaar sneller opvolgen dan ooit. Met deze community biedt CompTIA organisaties en individuen in deze regio die zich bezighouden met technologie inzichten, hulpmiddelen en netwerkmogelijkheden “De technologiesector in deze regio is een groeiende economische kracht, en zal in 2019 naar verwachting met vier procent toenemen naar een omzet van naar schatting 75 miljard euro”, zegt Nancy Hammervik, executive vice president for industry relations bij CompTIA. “We zien groeikansen in de verkoop van hardware en software, dienstverlening, telecommunicatie en opkomende technologieën. Wij willen de techcommunity in de Benelux helpen profiteren van deze kansen, zodat zij hun innovatie en waarde kunnen blijven leveren.”

Onderzoek door CompTIA wijst ook uit dat de werkgelegenheid in de ICT-sector in de Benelux dit jaar kan toenemen. Uit onderzoek onder werkgevers blijkt namelijk dat zo’n 13 procent van de bedrijven in Luxemburg en België en 12,5 procent van de Nederlandse bedrijven van plan is om in 2019 nieuwe ICT-werknemers aan te nemen. Van alle 28 landen in de Europese Unie heeft gemiddeld slechts 8,3 procent van de bedrijven deze intentie.

“De technologiesector in de Benelux is gezond en ontwikkelt zich snel”, zegt Estelle Johannes, CompTIA’s stafmanager voor de Benelux-community. “Toch had de regio tot op heden geen vendor-neutrale community ter ondersteuning van die groei. Onze organisatie biedt een open forum om te praten over uitdagingen en kansen en doet zo dienst als een middel voor groei.”

CompTIA lanceerde de Benelux Business Technology Community in samenwerking met een grote groep techbedrijven en -organisaties uit de Benelux, waaronder SBIT Hospitality Services B.V., Channel Media Europe, IT Resellers Group, Citrix, Portland Europe, Sophos, Continuum, Solarwinds MSP en TPEX International.

Volgens deze ‘kampioenen’ in de Benelux kan de nieuwe CompTIA-community een groot verschil maken op een aantal gebieden, waaronder het stimuleren van een open, door leden gedreven community die niet wordt gedomineerd door de bedrijfsagenda van een van de deelnemers. Verder wil de organisatie bedrijven helpen verder te kijken dan de huidige complexiteit en legacy-zorgen, en ervoor zorgen dat de klant echt gehoord wordt. Zo kan de sector waarde en oplossingen blijven bieden die sterke bedrijfsresultaten stimuleren en technologiebedrijven positioneren als betrouwbare adviseurs. Daarnaast zal de community personeelsproblemen, zoals het opbouwen van een sterkere talent-pijplijn, helpen aanpakken, en de voordelen en aantrekkelijkheid van een carrière in de techsector uitdragen.

Over CompTIA
De Computing Technology Industry Association (CompTIA) is de leidende stem van en pleitbezorger voor het wereldwijd ecosysteem voor informatietechnologie dat goed is voor vijf biljoen dollar. De organisatie verenigt de ruim 50 miljoen industrie- en techprofessionals die de technologie ontwerpen en implementeren die de wereldeconomie aandrijft. Door middel van opleidingen, trainingen, certificeringen, belangenbehartiging, filantropie en marktonderzoek is CompTIA de hub voor het optimaliseren van de technologische-industrie en haar medewerkers. Ga naar www.comptia.org voor meer informatie.

CompTIA Benelux
Gijs van Beek
Gijs.vanbeek@lvtpr.com
Laatste van CompTIA
4 nov 2019 CompTIA benoemt Jos Hageman als voorzitter van Benelux Community

12 jun 2019 Internationale IT-brancheorganisatie CompTIA lanceert nieuwe Benelux-community

6 feb 2019 CompTIA onthult plannen voor nieuwe Benelux-community op Integrated Systems Europe 2019

Logo LVTPR

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl