www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
PR: LVTPR

Internationale IT-brancheorganisatie CompTIA lanceert nieuwe Benelux-community

‘s Werelds grootste associatie van technologiebedrijven helpt techbedrijven floreren in een tijd van ongekende veranderingen

Amsterdam CompTIA, 's werelds grootste associatie van technologiebedrijven, heeft een nieuwe open community gelanceerd. De Benelux Business Technology Community is gefocust op het helpen van techbedrijven en -professionals in de Benelux, in een tijd waarin innovatie en kansen elkaar sneller opvolgen dan ooit. Met deze community biedt CompTIA organisaties en individuen in deze regio die zich bezighouden met technologie inzichten, hulpmiddelen en netwerkmogelijkheden “De technologiesector in deze regio is een groeiende economische kracht, en zal in 2019 naar verwachting met vier procent toenemen naar een omzet van naar schatting 75 miljard euro”, zegt Nancy Hammervik, executive vice president for industry relations bij CompTIA. “We zien groeikansen in de verkoop van hardware en software, dienstverlening, telecommunicatie en opkomende technologieën. Wij willen de techcommunity in de Benelux helpen profiteren van deze kansen, zodat zij hun innovatie en waarde kunnen blijven leveren.”

Onderzoek door CompTIA wijst ook uit dat de werkgelegenheid in de ICT-sector in de Benelux dit jaar kan toenemen. Uit onderzoek onder werkgevers blijkt namelijk dat zo’n 13 procent van de bedrijven in Luxemburg en België en 12,5 procent van de Nederlandse bedrijven van plan is om in 2019 nieuwe ICT-werknemers aan te nemen. Van alle 28 landen in de Europese Unie heeft gemiddeld slechts 8,3 procent van de bedrijven deze intentie.

“De technologiesector in de Benelux is gezond en ontwikkelt zich snel”, zegt Estelle Johannes, CompTIA’s stafmanager voor de Benelux-community. “Toch had de regio tot op heden geen vendor-neutrale community ter ondersteuning van die groei. Onze organisatie biedt een open forum om te praten over uitdagingen en kansen en doet zo dienst als een middel voor groei.”

CompTIA lanceerde de Benelux Business Technology Community in samenwerking met een grote groep techbedrijven en -organisaties uit de Benelux, waaronder SBIT Hospitality Services B.V., Channel Media Europe, IT Resellers Group, Citrix, Portland Europe, Sophos, Continuum, Solarwinds MSP en TPEX International.

Volgens deze ‘kampioenen’ in de Benelux kan de nieuwe CompTIA-community een groot verschil maken op een aantal gebieden, waaronder het stimuleren van een open, door leden gedreven community die niet wordt gedomineerd door de bedrijfsagenda van een van de deelnemers. Verder wil de organisatie bedrijven helpen verder te kijken dan de huidige complexiteit en legacy-zorgen, en ervoor zorgen dat de klant echt gehoord wordt. Zo kan de sector waarde en oplossingen blijven bieden die sterke bedrijfsresultaten stimuleren en technologiebedrijven positioneren als betrouwbare adviseurs. Daarnaast zal de community personeelsproblemen, zoals het opbouwen van een sterkere talent-pijplijn, helpen aanpakken, en de voordelen en aantrekkelijkheid van een carrière in de techsector uitdragen.

Over CompTIA
De Computing Technology Industry Association (CompTIA) is de leidende stem van en pleitbezorger voor het wereldwijd ecosysteem voor informatietechnologie dat goed is voor vijf biljoen dollar. De organisatie verenigt de ruim 50 miljoen industrie- en techprofessionals die de technologie ontwerpen en implementeren die de wereldeconomie aandrijft. Door middel van opleidingen, trainingen, certificeringen, belangenbehartiging, filantropie en marktonderzoek is CompTIA de hub voor het optimaliseren van de technologische-industrie en haar medewerkers. Ga naar www.comptia.org voor meer informatie.

CompTIA Benelux
Gijs van Beek
Gijs.vanbeek@lvtpr.com
Laatste van CompTIA
CompTIA introduceert online testen voor zijn toonaangevende certificeringsexamens

CompTIA schrapt kosten voor online lessen over de grondbeginselen van informatietechnologie

CompTIA lanceert tool om opkomende technologieën te beoordelen
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden

Logo LVTPR
CompTIA contact

Logo CompTIA

(630) 678 - 8300
  www.comptia.org
CompTIA sociaal

CompTIA tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Banking Circle
Logo Waterland Private Equity Investments
Logo PA Consulting