www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

delaware Enterprise Cloud (DEC) biedt managed services op maat

Leaseweb heeft samen met systems integrator delaware Nederland een private cloud-oplossing ontwikkeld voor ERP SAP S/4HANA-omgevingen. De delaware Enterprise Cloud (DEC) omvat alle pluspunten van een public én een private cloud. De oplossing biedt een totaalpakket maatwerkdiensten op het gebied van hardware, besturingssystemen (OS), databases en applicatiebeheer. Het DEC-concept werd in samenspraak met Leaseweb ontwikkeld en blijkt erg populair onder de klanten van delaware Nederland.

delaware Nederland was op zoek naar een strategische partner, die op maat gemaakte cloud-oplossingen kan bouwen ter ondersteuning van SAP S/4HANA-omgevingen (omgevingen die delaware zelf ook uitrolt). De belangrijkste hostingvereisten voor SAP S/4HANA zijn grote geheugencapaciteit, hoge beschikbaarheid en SAP-gecertificeerde hardware. delaware Nederland had reeds ervaring opgedaan met een aantal grote public cloud platformen. Vervolgens bleek dat hun klanten in Nederland zeer specifieke eisen stellen aan hogere beschikbaarheid en uitwijkmogelijkheden (HA/DR), het kunnen op- en afschalen van geheugen en data (up-/downscaling) én fixed pricing willen.

delaware Nederland nam contact op met Leaseweb, op zoek naar een cloud service provider met een persoonlijke aanpak, die medeverantwoordelijkheid kon nemen bij de ontwikkeling van een specifieke dienst voor SAP S/4HANA-klanten. Daarop hebben delaware Nederland en Leaseweb een cloudconcept ontwikkeld, de delaware Enterprise Cloud (DEC). Dit is een private cloud-oplossing met daarin ook alle pluspunten van de public cloud (op- en afschalen, HA/DR, pay per use op basis van memory/storage), die kan worden aangepast voor iedere klant van delaware Nederland. De oplossing is inclusief licenties voor het besturingssysteem, backup en monitoring-software.

Met de DEC, een combinatie van Leaseweb- en delaware Nederland-diensten, krijgen de klanten van delaware precies wat ze nodig hebben. Het cloud platform, gebouwd met VMware vSphere, wordt gehost op de krachtigste gecertificeerde hardware voor het draaien van workloads voor SAP S/4HANA. Klanten kunnen eenvoudig schalen bij wisselende belasting, zonder nieuwe hardware aan te moeten schaffen en zonder de hoge kosten van public cloud platformen. De klanten van delaware Nederland kunnen zich nu meer focussen op de functionaliteiten van de applicaties, omdat het applicatiebeheer en de hosting volledig worden verzorgd.

Door de samenwerking met Leaseweb heeft delaware Nederland het hosten en beheren van SAP S/4HANA in relatief korte tijd weten uit te bouwen van een add-on service naar een kernactiviteit. Hierbij zijn tientallen klanten reeds totaal ontzorgd via de DEC. Op basis van het succes van DEC in Nederland is de verwachting dat het innovatieve productaanbod ook internationaal beschikbaar komt bij delaware.

Jan Kolen, Manager Managed Services bij delaware Nederland is dan ook vol lof over de samenwerking: “Leaseweb is extreem flexibel en die flexibiliteit hebben we nodig. De hyperscalers in deze business behandelen hun klanten soms als een nummer, en je moet de dingen op hun manier doen. Leaseweb werkt vrijwel tegenovergesteld, ze passen zich ook aan ons aan. Met onze kennis van applicaties, besturingssystemen en databases in combinatie met de infrastructuur en expertise van Leaseweb hebben we een compleet aanbod opgezet voor onze klanten.”

Piet Wijnstra, ICT Officer van Anova Seafood BV, vertelt: “Voor de migratie van de public cloud naar DEC was een weekend uitgetrokken. Door de goede voorbereiding van delaware was deze zaterdag al voltooid. Enkele issues tijdens en na de migratie werden direct opgepakt en opgelost. Hierdoor konden de collega’s op maandag probleemloos verder werken. De meesten hadden zelfs niet door dat SAP was gemigreerd naar de DEC. De communicatie was snel en helder. Via een speciale WhatsApp-groep waren alle projectleden continu op de hoogte van de voortgang. Wij hebben daarom grote waardering voor de kundigheid en snelheid waarmee delaware deze migratie heeft uitgevoerd.”

Wietze Dam, IT Manager Geesinknorba Group, voegt toe: “Als één van de eerste klanten hebben we vol vertrouwen onze bestaande SAP-omgeving, ook al in beheer bij delaware, in één weekend succesvol gemigreerd naar DEC. Een goede voorbereiding en een pragmatische ‘no nonsense’ aanpak lagen daaraan ten grondslag.”

Arno Witvliet, Chief Sales Officer bij Leaseweb, vertelt: “Onze langdurige samenwerking is gebaseerd op vertrouwen en transparantie. Veel bedrijven zijn bezig met de transitie naar SAP HANA. Samen hebben we daarvoor een hybride cloud-oplossing gebouwd die gebaseerd is op onze gezamenlijke kennis en expertise. Wij geloven in samenwerkingen waarbij partijen elkaar aanvullen en sterker maken. DEC is een heel goed voorbeeld van hoe we bedrijven helpen groeien.”

Eerder van Leaseweb
11 jun 2019 Leaseweb en delaware Nederland ontwikkelen enterprise cloud-oplossing voor SAP S/4HANA

30 apr 2019 Leaseweb USA biedt met nieuw datacenter in Miami springplank naar Zuid-Amerika

16 jan 2019 Leaseweb breidt managed security services uit met Northwave-diensten
Leaseweb contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl