www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: CheckTwice

Cisco verbindt 'ruige' omgevingen en afgelegen locaties aan de IoT-edge

• Cisco breidt intent-based netwerken uit naar chemische fabrieken, olieraffinaderijen en mijnen
  • Nieuwe heavy-duty switches, access-points en routers weerstaan blootstelling aan water, stof en andere extreme condities
  • Uitbouwen van een wereldwijd ecosysteem van partners en ontwikkelaars, zoals Emerson, om te blijven innoveren op Cisco-netwerkplatforms
Amsterdam, 11 juni 2019 - Chemische fabrieken, olieraffinaderijen en mijnen behoren tot de meest uitdagende werkomgevingen op aarde. In deze industrieën zijn data en connectiviteit van bedrijfskritisch belang; downtime heeft direct invloed op de productie en kan de veiligheid van werknemers in gevaar brengen. Vandaag introduceert Cisco nieuwe netwerktechnologie die specifiek ontwikkeld is om de zwaarste omstandigheden te doorstaan en die IT- en OT-teams (Operational Technology teams) intent-based networking biedt om IoT-projecten eenvoudiger en sneller uit te breiden.

De Cisco IoT-innovaties zijn:
  • Ruggedized Access - Catalyst Heavy Duty switches en access-points zijn ontworpen om langdurige blootstelling aan stof, water en andere extreme omstandigheden te weerstaan. Deze waterbestendige en stofdichte (IP67) producten worden aangestuurd door het Cisco DNA Center, dat algemeen beheer biedt, de gezondheid van het netwerk monitort en mogelijkheden voor segmentatie biedt voor bedrijfsterreinen, filialen en OT-omgevingen.
  • SD-WAN voor de IoT-edge - De nieuwe Cisco Industrial Router ondersteunt nu Cisco Software-Defined WAN (SD-WAN) om afgelegen locaties veilig te verbinden en de applicatieperformance te verbeteren. Dit vertegenwoordigt de eerste SD-WAN-oplossing voor industriële IoT-klanten.
  • Beveiliging van OT-omgevingen - Cisco heeft onlangs aangekondigd Sentryo te willen overnemen om een ongeëvenaard inzicht te bieden op OT-apparaten. Zo kunnen IT-teams samenwerken en deze gevoelige netwerken beveiligen. Dit omvat apparaten die op kritieke infrastructuur draaien, van elektriciteits- en olieraffinaderijen tot productieactiviteiten en distributiemagazijnen.
"Een veilige verbinding is het fundament van elke IoT-omgeving", zegt Peter Dijkstra, Business Development Manager IoT van Cisco Nederland. "Door Intent Based Networking uit te breiden tot de IoT Edge, helpen we zowel IT- als OT-teams samen te werken rondom de complexiteit die digitalisering met zich meebrengt. Beter inzicht in connectiviteit en een hogere betrouwbaarheid van connectiviteit en data, dragen bij aan het verminderen van operationele complexiteit, het verbeteren van de productie performance en het verhogen van de veiligheid, zowel voor werknemers als rondom cyberveiligheid.”

Intent-based networking vertegenwoordigt een fundamentele verandering van de manier waarop netwerken worden gebouwd en beheerd. Deze nieuwe netwerken, die zich niet langer richten op de handmatige en tijdrovende methoden waarmee netwerken altijd werden beheerd, 'begrijpen' de bedrijfsdoelstellingen en vertalen deze in netwerkbeleid. Door intent-based networking naar IoT-klanten te brengen, kunnen organisaties hun systemen op een geautomatiseerde manier schalen. Ze behouden dan de flexibiliteit om bestaande en toekomstige infrastructuur, zoals 5G, te integreren, dit alles met beveiligde connecties en ingebouwde bescherming.

Ecosysteem
Een beter inzicht in het netwerk betekent voor de olie- en gasindustrie hogere uptime van machines, meer mogelijkheden voor predictive maintenance en minder risico voor werknemers. Daarom werken Cisco en Emerson samen om een oplossing op de markt te brengen die state-of-the-art draadloze netwerken koppelt met procescontrolesystemen.

"Door het nieuwe Cisco heavy-duty access-point te integreren met Emersons WirelessHART gateway, kunnen we sensorgegevens van kritische productiepunten gebruiken om blinde vlekken te elimineren en de productiviteit en veiligheid van werknemers te verbeteren", aldus Bob Karschnia, vicepresident en general manager Wireless van Emerson Automation Solutions.

Nu het netwerk steeds programmeerbaarder wordt, helpt Cisco's ecosysteem van partners en ontwikkelaars de innovatie te versnellen. Het ontwikkelaarsprogramma van Cisco, DevNet, beschikt over een reeks ontwikkelaarstools om innovatie te generen bij de IoT Edge. Ecosysteempartners hebben nu een consistente manier om applicaties op het hoogste niveau te bouwen en te beheren. Daarnaast biedt het klanten de extra flexibiliteit die nodig is om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Het IoT Developer Center is compleet met lesmateriaal, ontwikkelaarstools en ondersteuningsmiddelen, zodat partners direct kunnen beginnen met het bouwen van oplossingen en applicaties.

Services en beschikbaarheid

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage