www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: CheckTwice

Cisco maakt het netwerk slimmer, veiliger en eenvoudiger

• Cisco voorspelt netwerkproblemen met behulp van artificial intelligence en machine learning
  • Cisco's intent-based networking wijzigt de manier waarop netwerken gebouwd en beheerd worden fundamenteel. Cisco bouwt hierop voort met multi-domain integraties, ontworpen voor end-to-end beveiliging, segmentatie en een betere applicatie-ervaring
  • Cisco levert deze uitbreiding van de softwarefunctionaliteit via abonnementen, waardoor klanten voortdurend over de laatste innovaties beschikken
Amsterdam, 11 juni 2019 - Cisco kondigt vandaag uitbreiding van de softwarefunctionaliteiten aan waarmee netwerken eenvoudiger beheerd en beveiligd kunnen worden. Dit wordt bereikt door nieuwe toepassingen van artificial intelligence en machine learning. Ook introduceert Cisco vernieuwingen waarmee de gebruikers en applicaties over het hele bedrijfsnetwerk kunnen worden beheerd - van bedrijfsterreinen tot wide-area netwerken en van datacenters tot aan de IoT-edge.

IT-teams staan steeds verder onder druk om hun bedrijven zo concurrerend mogelijk te houden. De bedrijfsvoering stelt hoge eisen, terwijl er te weinig IT’ers beschikbaar zijn. Daarom zijn innovatieve oplossingen voor netwerkautomatisering en -analyse vereist.

Cisco beschikt over een van de best geïnformeerde, contextrijke verzamelingen telemetrische data van de IT-industrie. Cisco gebruikt nu nieuwe softwaremogelijkheden om deze samengevoegde en geanonimiseerde data in te zetten om intelligentere oplossingen te ontwikkelen, waardoor IT-teams efficiënter kunnen werken.

Deze nieuwe softwaremogelijkheden bieden IT-teams het volgende:
  • Grotere zichtbaarheid - Geen twee netwerken zijn hetzelfde en omgevingen veranderen voortdurend. Cisco verzamelt continu relevante data van lokale netwerken en correleert deze aan een grote geanonimiseerde dataset, waarna op maat gemaakte datamodellen worden gecreëerd. Deze modellen leren voortdurend bij en passen zich aan als het aantal apparaten, gebruikers en applicaties wijzigt en als omgevingen veranderen.
  • Beter inzicht – Netwerken verbinden steeds meer mensen en apparaten, de afhankelijkheid neemt daarnaast toe. Cisco past machine learning toe om de enorme hoeveelheid data van het netwerk te correleren aan de individuele netwerkreferentie, om zo de dringendste problemen op te sporen. Dit maakt waarschuwingen relevanter, waardoor IT-teams gerichter te werk kunnen gaan. Deze methode ontdekt ook trends en patronen, zodat IT’ers potentiële problemen vroegtijdig kunnen identificeren en voorkomen.
  • Begeleide acties - Cisco zet algoritmen voor machine learning en geautomatiseerde workflows in om de logische stappen uit te voeren die normaal door een IT'er worden gedaan om een probleem op te lossen. Dit helpt IT-teams ook om zwakheden te ontdekken, de oorzaak ervan te lokaliseren en correcties door te voeren - en dit alles sneller dan ooit.
"De snelheid van veranderingen en de diversiteit van IT-omgevingen blijven maar toenemen en daarom werkt Cisco voortdurend aan het vereenvoudigen van zijn oplossingen", zegt Marc Samsom, Manager Networking, Datacenter and Collaboration Solutions van Cisco Nederland. "Door gebruik te maken van artificial intelligence en machine learning kunnen bedrijven veel sneller vaststellen welke problemen prioriteit hebben. Deze bedrijven worden daardoor proactiever. Cisco maakt zijn netwerken en de mensen die er gebruik van maken toekomstbestendig door automatisering en informatie."

Minder complexe multi-domain netwerken
Om klanten te helpen de enorme complexiteit van moderne IT-omgevingen te vereenvoudigen, ontwikkelt Cisco een architectuur die elk domein van het intent-based netwerk omspant - bedrijfsterrein, filiaal, WAN, IoT, datacenter en de cloud. Cisco heeft oplossingen ontwikkeld die geoptimaliseerd zijn voor de specifieke vereisten van elk van deze domeinen. Vandaag introduceert Cisco nieuwe integratiemogelijkheden, waardoor gebruikers een veilige en consistente ervaring krijgen van hun netwerkverbinding, ongeacht waar, wanneer en hoe ze inloggen. De nieuwe integratiemogelijkheden maken onder meer het volgende mogelijk:
  • Netwerksegmentatie - De integratie van SD-Access met SD-WAN en Application Centric Infrastructure (ACI) maakt het voor IT-teams eenvoudiger om gebruikers en apparaten te authentiseren en te segmenteren over netwerken van campus, filialen, datacenters en clouds heen, zelfs wanneer gebruikers en applicaties veranderen. Dankzij deze segmentatie kan ongeautoriseerde toegang tot gevoelige data en kritische applicaties worden geblokkeerd.
  • Applicatie-ervaring - Cisco communiceert nu automatisch de applicatievereisten tussen het datacenter en het WAN, waardoor het netwerk in staat is om het beste pad te kiezen en bepaald verkeer voorrang te geven, zelfs als applicaties van plaats veranderen of zelf veranderen. Hierdoor wordt applicatieperformance binnen het bedrijf en tussen vestigingen automatisch uitgebalanceerd.
  • Vergaande beveiliging - Cisco past zijn security-innovaties toe in alle domeinen. Door betere mogelijkheden om dreigingen in versleuteld verkeer tussen publieke clouds te detecteren, en door het netwerk in de campusomgeving, nevenvestigingen en het WAN tegen dreigingen te beschermen, biedt Cisco de end-to-end beveiliging die klanten nodig hebben.
Cisco's ecosysteem stimuleert innovatie
Nu het netwerk steeds beter programmeerbaar wordt, speelt het Cisco-ecosysteem van partners en ontwikkelaars een steeds belangrijkere rol om innovaties te stimuleren. Om organisaties te helpen bij het bijhouden van de constante veranderingen, heeft Cisco DevNet, het ontwikkelaarsprogramma, een “community” gesteunde aanpak, geïntroduceerd om het gebruik van netwerktechnologie eenvoudig en toegankelijk te maken. Dit omvat machine learning en artificial intelligentie ontwikkelaarstools en voorbeelden om aan de slag te gaan met nieuwe toepassingen. Verder maken de Cisco DevNet Automation Exchange, een beheerde opslagplaats van code die voor alle niveaus van netwerkautomatisering praktische voorbeelden biedt, en het Cisco DNA Center Platform, dat netwerkprofessionals en softwareontwikkelaars helpt om nieuwe applicaties en integraties te bouwen, hier deel van uit.

Beschikbaarheid, licenties en diensten
  • Cisco AI Network Analytics wordt een standaardonderdeel van Cisco DNA Center Assurance en komt beschikbaar in de volgende versie van Cisco DNA Center, die in de zomer van 2019 verschijnt. Cisco AI Network Analytics functionaliteiten vallen onder de Cisco DNA Advantage software-licentie.
  • De multi-domain netwerk integraties zullen beschikbaar zijn met de nieuwe versie van het Cisco DNA Center, zomer 2019. Deze integraties worden opgenomen in de Cisco DNA Advantage-licentie.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.nl

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage