www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Magenta Communicatie

Peter Rake (5Groningen) ICT/Telecom Manager van het Jaar: Award voor alle Groningers, getroffen door de aardbevingen

Peter Rake, Program Manager 5G @ Economic Board Groningen,  is de ICT/Telecom Manager van het Jaar 2019. Zo werd bekend tijdens het succesvolle BTG Business Event in Huis ter Duin in Noordwijk. In de categorie Young ICT/Telecom Professional “Gebruikers” won Djoeke Jehee, Projectmanager bij Royal Schiphol Group en in de categorie Young ICT/Telecom Professional “Leverancier” ging de BTG Award 2019 naar Jaimy Nijnens, Circular Young Professional bij Philips. Peter Rake droeg zijn prijs op aan alle Groningers die getroffen zijn door de aardbevingen.

De drie winnaars, Peter Rake in het midden, geflankeerd door Djoeke Jehee (links) en Jaimy Nijnens (rechts)

‘Een groot succes’, sprak directeur Petra Claessen aan het eind van het BTG Business Event. ‘Prachtige sprekers, een enorm hoog niveau aan genomineerden voor de Awards en een grote groep leveranciers en gebruikers bij elkaar. Als organisatie zijn we erg tevreden. De jurering voor de BTG Awards van Manager en Young Professional loopt dit jaar ook volledig langs het curicculum van het vorig jaar opgerichte BTG Kennisinstituut. Een absolute aanwinst. De projecten die de young professionals presenteerden waren zonder uitzondering indrukwekkend te noemen.’

Indrukwekkend
Voorzitter van de jury voor de ICT/Telecom Manager van het Jaar Hessel Dikkers (CIO Nederlandse Spoorwegen) roemde Rake om zijn niet aflatende inzet om 5G in combinatie met de regio Groningen op de kaart te zetten. ‘Een knappe prestatie hoe Peter in staat is geweest om allerlei diverse stakeholders met verschillende belangen aan elkaar te binden. Van ministerie, technologie bedrijven en studenten. Hierbij kijkt hij niet alleen naar de technologie maar juist ook naar de praktische oplossingen van  ondernemers, die zich hierdoor verder kunnen ontwikkelen. Met als gevolg dat er op dit moment een aantal mooie innovaties zijn neergezet. Peter is een ambassadeur pur sang. Niet alleen voor het 5G project maar ook voor de provincie Groningen.’

Boeiend programma
‘Het programma van het BTG Business Event zat  vol afwisseling’, stelde voorzitter Eric Reij na afloop. Ik was erg geboeid door de demo met drones, de verhalen van Focco Vijselaar, Graeme Muller en Franc Weerwind. Ik heb weer veel geleerd, inspiratie opgedaan en veel interessante mensen gesproken. Bijzonder ook de pitches voor de BTG Awards en mooi om te zien dat ook een grote groep young professionals aansluiting bij ons vinden.’

Gedurende de hele dag liep naast het congres de jurering voor de drie BTG Awards. De jury’s waren een groot deel van de dag in beraad. De genomineerden presenteerden voor de jury én gaven een 6 minuten pitch voor de zaal. Tijdens het avondprogramma, dat mede werd ingekleurd door een boeiende presentatie van oud-coureur Robert Doornbos, werden de winnaars bekend gemaakt.

Hieronder  de genomineerden en vetgedrukt de winnaars

ICT/Telecom Manager van het Jaar 2019

- Peter Rake, Program Manager 5G @ Economic Board Groningen
- Arjan Kampman, Head of Digital & IT @ Port of Amsterdam