www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

RETN verdubbelt verbindingscapaciteit met PoP in Interxion AMS9 Science Park datacenter

AMSTERDAM, 6 juni 2019 - Internationale netwerkprovider RETN heeft zijn capaciteit in Amsterdam uitgebreid met een nieuw Point of Presence (PoP) in het Interxion AMS9 datacenter op het Science Park. AMS9 iseen van de eerste datacenters van Nederland en recentelijk gemoderniseerd en uitgebreid.

AMS9 Open House 17 april 2019

RETN heeft PoP’s in alle 13 Europese steden waar Interxion aanwezig is. Dankzij de nieuwe PoP is de verbindingscapaciteit van RETN in Amsterdam verdubbeld. Interxion klanten kunnen zo nog beter beschikken over de connectiviteit van het uitgebreide Euraziatische netwerk van RETN. Bovendien zijn er nieuwe colocatiemogelijkheden voor carriers en ondernemingen over de hele wereld die via het RETN netwerk een verbinding met de regio Amsterdam willen maken.

Luc Janssen, Commercieel Directeur bij RETN B.V., licht de ontwikkeling toe: "Amsterdam is een van de drukste datacentermarkten, en daarmee aantrekkelijk voor ondernemingen uit Azië en Europa die op zoek zijn naar veilige en betrouwbare verbindingen met leveranciers van colocatie- en clouddiensten. We zijn verheugd om die ondernemingen te kunnen ondersteunen in alle belangrijke regio's in Europa. Door middel van de nieuwe PoP hebben we onze connectiviteit in de Amsterdamse metropool vergroot. We zijn er zeker van dat onze voortdurende samenwerking met een gerenommeerd en innovatief datacenterbedrijf als Interxion nieuwe markten bereikbaar maakt ".

Dirk van de Geer, Director Interxion Science Park: "Wij zijn verheugd om RETN te mogen verwelkomen in het AMS9 datacenter op het Science Park. RETN’s uitgebreide netwerk in Europa, Oost-Azië, Centraal-Azië en Rusland versterkt onze connectiviteitspropositie. Dat biedt nieuwe kansen voor partners, klanten en operators om elkaar te ontmoeten, en samen zaken te doen".

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 50 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over RETN
RETN is een snelgroeiende onafhankelijke Europese netwerkdienstverlener die 37 landen op 3 continenten met elkaar verbindt via meer dan 250 on-net PoP's. Met een uitgebreide netwerkdekking in Europa, met inbegrip van de MOE-landen, evenals de GOS-landen en Rusland, is RETN de enige aanbieder die zijn eigen end-to-end hogesnelheidsnetwerk exploiteert dat zich uitstrekt tussen Noord-Amerika en Azië en dat door West-Europa tot aan de Chinese grens loopt. RETN biedt een breed scala aan connectiviteitsdiensten, zoals IP transit, Ethernet & VPN, Capaciteit, Remote Peering naar grote IXP's, Colocatie en Cloud Connect. Meer informatie vindt u op www.retn.net
Laatste van Interxion
Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

In 0,00043 sec van Schiphol naar Science Park en terug: Interxion verbindt vitale Amsterdamse regio’s met ultrasnelle verbindingen
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage