Contentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 36 dagen geleden)
PR: LEWIS

De drie barrières op weg naar een lerende organisatie

Lerende organisatie cruciaal voor aantrekken en behouden van personeel

Amsterdam, 5 juni 2019 - Veel bedrijven associëren leren nog altijd met ‘school’. In een wereld die sneller dan ooit verandert, is het ontzettend belangrijk om continu te blijven leren en ontwikkelen.

Bedrijven die in staat zijn om zich voortdurend aan te passen aan veranderende omstandigheden worden ook wel ‘lerende organisaties’ genoemd. Ze stimuleren medewerkers om zich te blijven ontwikkelen waardoor ze zich kunnen aanpassen aan een voortdurend veranderende werkelijkheid.

In de praktijk hebben veel bedrijven wel de ambitie om een lerende organisatie te worden, maar er zijn nog wel wat hordes om te nemen. Studytube onderscheidt drie barrières op weg naar de lerende organisatie.

1. Medewerkers zijn niet op de hoogte
Veel medewerkers zijn niet op de hoogte van wat er allemaal mogelijk is op het gebied van learning & development. Het creëren van bewustzijn is daarom een belangrijke eerste stap op weg naar een lerende organisatie. Dat gaat verder dan het aanbieden van een catalogus met alle trainingen, cursussen en opleidingen via één centraal platform. Medewerkers moeten ook weten wat er van hen verwacht wordt, welke leerinterventies belangrijk zijn voor hun rol en wat ze er voor terugkrijgen (zoals persoonlijke ontwikkeling, carrièreperspectieven of effectiever werken).

2. Het leeraanbod is niet afgestemd op de verschillende doelgroepen
In Nederland alleen al zijn 14.000 opleiders actief. Daarnaast bieden veel bedrijven ook nog interne trainingen en cursussen aan. Er is dus geen gebrek aan leerinterventies. Maar medewerkers zien door de bomen het bos niet meer. Voor een lerende organisatie is het daarom cruciaal dat het aanbod zo goed mogelijk wordt afgestemd op elke doelgroep. Het is daarbij belangrijk dat in het leeraanbod een mix wordt aangebracht van nuttige, verplichte opleidingen en trainingen die gewoon leuk zijn om te volgen.

3. De aangeboden trainingen en opleidingen worden niet gevolgd
Het activeren van medewerkers is zeker net zo belangrijk en blijkt in de praktijk niet altijd even eenvoudig. Hoe ga je ervoor zorgen dat iedereen binnen de organisatie gebruikmaakt van de leerinterventies die worden aangeboden? Allereerst moet je ervoor zorgen dat medewerkers kunnen leren waar en wanneer ze dat willen. Daarnaast is het van belang om regelmatig actief te communiceren over het trainingsaanbod. Zo hebben veel succesvolle lerende organisaties communicatiecampagnes ingericht waarin medewerkers regelmatig op de hoogte worden gebracht van nieuwe en bestaande trainingen, cursussen en opleidingen.

Tot slot is het ontzettend belangrijk om successen te vieren. Medewerkers die met eigen ogen zien dat collega’s enthousiast zijn over leerinterventies, zullen eerder geneigd zijn om (vaker) te leren. Geef daarom medewerkers die een uitzonderlijke leerervaring hebben meegemaakt extra aandacht. Ook zijn er lerende organisaties die actieve medewerkers belonen en zelfs prijzen uitreiken voor goede leerprestaties.

“Er lijkt een algemene consensus te zijn dat leren steeds minder belangrijk wordt naarmate je meer kennis en ervaring hebt”, aldus Homam Karimi, CEO van Studytube. “Op school leren we voortdurend, als we onze eerste baan krijgen wordt er veel energie in training on the job en soms onboarding, maar als we eenmaal ingewerkt zijn dan is er traditioneel nauwelijks aandacht voor learning & development.

Lerende organisaties zijn niet alleen succesvoller in de ‘war for talent’ (omdat ze een aantrekkelijkere werkgever zijn), maar halen ook meer potentie uit bestaande medewerkers en zo personeel te behouden.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Studytube
Wij willen dat alle werknemers hun volledig potentieel realiseren. Wij faciliteren het leren in organisaties optimaal en nemen belemmeringen weg voor groei en ontwikkeling.

Hiervoor biedt Studytube een leerplatform met toegang tot meer dan 50.000 verschillende leerinterventies. Variërend van microlearnings tot klassikale trainingen bij één van de 1.000 aangesloten opleiders. Zo ingericht dat je als werkgever gemakkelijk kunt bepalen wie wat leert. Volledig digitaal, dus geen administratieve processen.

Het platform is intuïtief en nodigt medewerkers uit om op ontdekking te gaan, naar verschillende leervormen, om samen te werken en elkaar te inspireren. Kortom, alles voor de ontwikkeling onder één dak. Op dit moment maken meer dan 200 organisaties gebruik van Studytube.

www.studytube.nl

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: +31 (0)40 235 4600
E-mail: StudytubeNL@teamlewis.com
www.teamlewis.com
Laatste van Studytube B.V.
Sterke toename in gevolgde online trainingen bij Studytube

Niet-lerende organisatie bestaat over tien jaar niet meer

Bol.com stimuleert ontwikkeling medewerkers door inzet Studytube
Wereldleider in beveiliging van mobiele apparaten en apps, Zimperium, sluit distributie-overeenkomst met Distology

THE BRISTOL GROUP en Guardian360 sluiten partnership voor de levering van continue veiligheidsscans in Duitsland

Frontline Solutions her-certificeert zich voor ISO27001

IFS uitgeroepen tot Leider in Gartner’s 2020 Magic Quadrant for Field Service Management

Slechts 5 procent vindt innovatie in de dienstverlening het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener

Zyxel introduceert tri-mode beheer met nieuwe hybride switch

Heijmans gaat langdurige IT-samenwerking aan met Conclusion

BOYS WITH BRAINS NU IN 17 LANDEN IN EUROPA ACTIEF

Broad Horizon neemt Data Management Professionals over

Razer DeathAdder V2 nu beschikbaar in mini-variant

Tilburgse onderwijsinstellingen slaan handen ineen voor ICT

Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan
Thunderbolt 4: universele kabelconnectiviteit voor iedereen

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Werknemers bereid tot langere trips als zakenreizen daarmee duurzamer worden

Spotify lanceert ‘Soundtrack Your Workout’

Behoefte aan Tech-oplossingen ter voorkoming van COVID-19 groeit in vastgoedsector

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nederland dreigt toppositie binnen Europese startup ecosystemen te verliezen

ZIVVER lanceert veilig en betaalbaar videobellen

ICT GROUP CONVENES EXTRAORDINARY MEETING OF SHAREHOLDERS
Verstreken tijd: 1 jaar en 36 dagen
Studytube B.V. contact

Logo Studytube B.V.

info@studytube.nl
  www.studytube.nl
Studytube B.V. sociaal

Studytube B.V. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo IFS
Logo CRM Partners
Logo Zyxel