www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Onderzoek Veeam: organisaties kunnen elk jaar $20 miljoen verliezen door slecht datamanagement

Het Veeam Cloud Data Management Report van 2019 toont aan dat 73 procent van de organisaties niet voldoet aan vraag van gebruikers naar continue toegang tot applicaties en data

Baar, Zwitserland, 4 juni 2019 – De afgelopen tien jaar is de hoeveelheid data die wordt gegenereerd ontploft; naar verwachting zullen we in 2025 elk jaar meer dan 175 zettabyte aan data produceren. Dat is bijna twee derde meer dan in 2018[1].

Organisaties moeten deze data ongeacht de locatie beheren en beschermen. Maar volgens het meest recente onderzoek van Veeam® Software, de leider in back-upoplossingen die Intelligent Data Management™mogelijk maken, moet 73 procent van de organisaties toegeven dat ze niet in staat zijn te voldoen aan de vraag van gebruikers om ononderbroken toegang tot data en services te leveren. Dit kost een standaardorganisatie maar liefst 20 miljoen dollar per jaar en illustreert het vernietigende effect van downtime op het verlies van inkomsten, productiviteit en consumentenvertrouwen. Het onderzoek toont echter ook aan dat organisaties in actie komen om deze negatieve impact te bestrijden. Bijna driekwart (72 procent) wil clouddatamanagement gaan gebruiken, vaak door hybrid-cloudmogelijkheden in te zetten, om zo succes te waarborgen en meer waarde uit hun data te halen.

Aan het Veeam Cloud Data Management Report-onderzoek van 2019 namen meer dan 1.500 senior managers en IT-managers uit dertien landen deel. Uit het onderzoek bleek dat respondenten op de hoogte zijn van het belang van datamanagement voor het succes van hun bedrijf. Ze wezen op hogere productiviteit nu en het potentieel om bedrijfstransformatie in de toekomst te stimuleren.

Ratmir Timashev, medeoprichter en Executive Vice President (EVP) van Sales & Marketing bij Veeam: "We leven in een datagedreven tijdperk en organisaties moeten zich realiseren dat het tijd is om actie te ondernemen om hun data te beschermen. Het is van belang dat bedrijven hun data zo beheren dat deze altijd beschikbaar is en de waarde ervan optimaal benut wordt voor betere performance. Dit is niet langer een luxe, maar een noodzakelijkheid. De bedrijven die hun data effectief beheren, wacht een belangrijk concurrentievoordeel. Stel jezelf de vraag ‘Weet je zeker dat je bedrijfsdata altijd beschikbaar is?’ Als je dat niet zeker weet, moet je nu handelen. Ons onderzoek toont aan dat veel bedrijven niet snel genoeg optreden."

Organisaties willen graag de kracht van technologieën zoals de (hybrid) cloud, big data, artificial intelligence (AI) en het internet of things (IoT) gebruiken om bedrijfsresultaten te vergroten en zullen in 2019 elk gemiddeld 41 miljoen dollar investeren in dergelijke transformatieve technologieën. Bijna de helft van de respondenten geeft toe dat databescherming noodzakelijk is om van deze investeringen te profiteren. Slechts 37 procent van de bedrijven heeft echter het volste vertrouwen in hun huidige back-upoplossingen, en het merendeel (73 procent) moet toegeven dat ze niet aan de vraag van gebruikers kan voldoen. Dit belemmert de adoptie van tools en processen die zakelijk voordeel kunnen vergroten, maar managers erkennen dat eraan gewerkt moet worden: meer dan de helft van de ondervraagden wil slim datamanagement en multi-cloudoplossingen in het gehele bedrijf implementeren om deze tekortkoming aan te pakken.

Er vallen grote voordelen te behalen uit de inzet van digitale initiatieven, aangezien organisaties hier gemiddeld 124 miljoen dollar per jaar aan extra omzet [per bedrijf] aan toeschrijven. Deze bevindingen brengen echter de wereldwijde ongelijkheid op het gebied van digitale acceptatie aan het licht. Een aantal van 's werelds grootste economieën riskeren een inhaalslag te moeten maken voor wat betreft hun investering in digitale innovatie. 41 procent van de Japanse bedrijven en 48 procent van de Braziliaanse bedrijven omschrijft hun datamanagement als voldoende, tegenover slechts een kwart in Frankrijk en Duitsland, en slechts 11 procent in het Verenigd Koninkrijk. Verandering lijkt echter niet op de planning te staan; Japanse en Braziliaanse organisaties zijn van plan in de komende twaalf maanden gemiddeld respectievelijk 105 miljoen dollar en 73 miljoen dollar te investeren in slim datamanagement, aanzienlijk meer dan de gemiddelde verwachte investering van bedrijven in het Verenigd Koninkrijk (14 miljoen dollar), China (17 miljoen dollar) en de Verenigde Staten (38 miljoen dollar).

Timashev voegt toe: "We zien dat er een wereldwijde digitale race ontstaat, waarbij een aantal van 's werelds meest geavanceerde economieën het risico lopen achter te blijven wanneer het gaat om digitale adoptie. Het is van essentieel belang dat organisaties de juiste digitale fundering hebben om hun data slim te beheren en hun toekomst veilig te stellen. Om dit te bereiken, moeten bedrijven intern verenigd zijn, waarbij IT en de rest van het bedrijf samenwerken en culturele en vaardigheidsuitdagingen aanpakken."

Op weg naar een slimmer bedrijf
Uit het Veeam Cloud Data Management Report van 2019 blijkt dat organisaties op weg zijn een slimmere onderneming te worden. Dit houdt in dat ze technologieën zoals clouddatamanagement en AI beter willen inzetten om realtime inzicht in de gehele onderneming te krijgen en vervolgens de mogelijkheid om op basis van dat inzicht slim te handelen. Onder de bedrijven die dit pad bewandelen, ontdekte het onderzoek vier algemene gemeenschappelijke onderdelen:

1. Cloud. Clouddatamanagement is een belangrijk onderdeel van slim datamanagement. Drie kwart van de bedrijven maakt volgens het onderzoek gebruik van Software-as-a-Serviceplatforms (SaaS). Veel bedrijven gebruiken de cloud voor hun back-up- en recoveryservices; 51 procent gebruikt Backup-as-a-Service (BaaS) en 44 procent gebruikt Disaster Recovery-as-a-service (DRaaS). Het is duidelijk dat managers de voordelen van een aanpak die op multi-cloud en hybrid cloud gebaseerd is, erkennen. Ze noemen de kosten, betrouwbaarheid, flexibiliteit en datasecurity van de cloud als hun belangrijkste redenen om voor de cloud te kiezen.

2. Capaciteit. Organisaties moeten hun mogelijkheden uitbreiden om ervoor te zorgen dat werknemers op data-inzichten kunnen teruggrijpen en nieuwe technologieën kunnen gebruiken zodra die worden ingevoerd. 9 van de 10 bedrijven vinden dat het verbeteren van de digitale vaardigheden van hun werknemers essentieel is voor hun digitale succes.

3. Cultuur. Het is essentieel om een cultuur te scheppen die aanpasbaar is en openstaat voor nieuwe technologieën, zodat mensen zich met de organisatie kunnen ontwikkelen. Meer dan twee derde van de respondenten gelooft dat de bedrijfscultuur meer open en ontvankelijk voor digitale technologieën moet zijn.

4. Vertrouwen. Organisaties moeten op basis van data een gevoel van vertrouwen in de digitale vaardigheden van de onderneming wekken. Momenteel heeft slechts een kwart van de respondenten het volste vertrouwen in hun mogelijkheden om de digitale uitdagingen aan te pakken.

Het Veeam Cloud Data Management Report van 2019 laat zien dat het nu tijd is om tot actie over te gaan. Dit begint met een sterke digitale basis, die ervoor zorgt dat er een back-up van data wordt gemaakt en dat data altijd beschikbaar is. Hiermee kunnen organisaties vol vertrouwen nieuwe digitale initiatieven inzetten, bedrijfswaarde en concurrentievoordeel vandaag en in de toekomst optimaal benutten en het potentieel van clouddatamanagement ontsluiten.

Over het rapport
Veeam gaf Vanson Bourne, een toonaangevende onderzoekspartner voor de technologiesector, de opdracht het onderzoek voor dit rapport te ontwikkelen en uit te voeren. Vanson Bourne hield in de lente van 2019 een uitgebreid online onderzoek onder 1.575 CXO's in dertien verschillende landen. De landen die deelnamen, waren Australië, Brazilië, China, Duitsland, Frankrijk, Italië, Japan, Mexico, het Midden-Oosten, Nederland, Rusland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Lees hier het volledige Veeam Availability Report van 2019:https://go.veeam.com/cloud-data-management-report-2019

[1] IDC-rapport (2018): The Digitization of the World From Edge to Core

Extra bronnen:

Infographic Nederland
Veeam_clouddatamanagementreport_Infographic_Netherlands.pdf
1.08 MB

Fast Facts Nederland

Netherlands fast facts final (002).pdf
112.15 KB

Global Infographic

Availability Report Executive Brief

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in Intelligent Data Management. Het Veeam Availability Platform is de meest complete oplossing die klanten helpt bij het realiseren van de vijffasen van clouddatamanagement. Veeam heeftwereldwijdmeer dan350.000 klanten, inclusief 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties. Ook scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 64.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 22.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.
Eerder van Veeam Software
6 dec 2019 Veeam lanceert nieuwe AWS-native back-up- en hersteloplossing op AWS Marketplace

27 nov 2019 Retailers: 5 tips om productief te zijn tijdens de feestdagen

21 nov 2019 Veeam: In 2020 is cloud de ‘new normal’ en neemt het belang van security verder toe

Logo LVTPR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl