www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Barracuda komt met automatische detectie van bot-activiteit

Machine learning beschermt organisaties tegen geautomatiseerde dreigingen

• Barracuda Advanced Bot Protection zet kunstmatige intelligentie en machine learning in om kwaadaardige bots te identificeren en te blokkeren
  • Beschermt tegen spam en tegen automatische inbraakpogingen met behulp van gestolen inloggegevens (‘credential stuffing’) en bepaalt het risico van dataverzoeken (Request Risk Scoring)
  • AI/ML-laag in de cloud leert continu van binnenkomend dataverkeer, detecteert afwijkende patronen bij toegangsverzoeken tot applicaties en berekent de risicoscores van clients die deze toegang vragen
Venlo, 4 juni 2019 - Barracuda introduceert Advanced Bot Protection voor de Barracuda Web Application Firewall (WAF) en Barracuda WAF-as-a-Service. Deze nieuwe beveiligingsfunctie gebruikt kunstmatige intelligentie en machine learning om klanten te beschermen tegen de nieuwste geautomatiseerde dreigingen.

Web applicaties zijn het belangrijkste aanvalsmiddel bij hacks die uiteindelijk resulteren in data-inbraken, volgens het 2019 Verizon Data Breach Investigations Report. Kwaadaardige bots vormen een serieuze dreiging voor de beveiliging van applicaties. Bots hebben zich ontwikkeld van eenvoudige scripts tot geavanceerde tactieken, zoals geautomatiseerde browser-commando’s (‘headless browsers’) en machine learning-technieken om de traditionele beveiligingsmechanismen van applicaties te omzeilen. Organisaties hebben dan ook een applicatiebeveiligingsoplossing nodig die in staat is om deze snel ontwikkelende dreiging bij te houden.

Gartner zegt: “Tot de meest gebruikte bot-aanvallen behoren Distributed Denial of Service (DDoS), frauduleuze aankopen en het misbruiken van zwakheden op webpagina’s. Geheel zelfstandig werkende machine learning kan gebruikt worden om de kenmerken van typisch menselijk webverkeer te leren, waarmee afwijkend verkeer dat afkomstig is van bots kan worden gedetecteerd. Machine learning onder menselijke supervisie kan gebruikt worden om de kenmerken te herkennen die duiden op automatisch gedrag(1).

Met Advanced Bot Detection krijgen klanten met een Barracuda WAF onder andere toegang tot:
  • Bot spam detectie - reduceert ‘referrer spam’ en blokkeert spam via comments op websites;
  • Detectie van geautomatiseerde loginpogingen – blokkeert aanvallen waarbij wordt geprobeerd om accounts over te nemen door een hele lijst buitgemaakte logingegevens automatisch in te voeren (‘credential stuffing’);
  • Request Risk Scoring - houdt binnenkomende dataverzoeken bij en gebruikt geavanceerde gedragsanalyse om aanvallers te detecteren;
  • Client Finger Printing - een methode om clients te analyseren die nauwkeuriger is dan IP-adressen;
  • Een aparte gebruikersinterface voor het bestrijden van bots – een nieuwe interface maakt het makkelijker om de verschillende bot-beschermingsfuncties te configureren.
“Om hun organisatie effectief te beschermen tegen de snel ontwikkelende dreigingen van vandaag, moeten klanten in staat zijn om bot-activiteit te detecteren en daar tegen op te treden”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Traditionele web application firewalls bieden niet allemaal geavanceerde bescherming tegen bots en aparte oplossingen zijn niet geïntegreerd in web application firewalls. Advanced Bot Protection is volledig geïntegreerd in Barracuda’s web application firewalls en bieden daarmee een complete en makkelijk uit te rollen en te beheren oplossing voor het beveiligen van applicaties.”

“De demo van de nieuwe bot-bestrijdingsfuncties van Barracuda was zeer veelbelovend. Steeds meer dataverkeer - zowel gewenst als ongewenst - wordt gegenereerd door bots”, zegt Kevin Feenstra, Unit Manager bij Ilionx. “De nieuwe beveiligingsfuncties die Barracuda nu biedt, helpen klant bijvoorbeeld om bots te identificeren die via ‘brute force’-technieken toegang proberen te krijgen tot web applicaties. Vervolgens kunnen de juiste tegenmaatregelen genomen worden. We krijgen ook meer inzicht in welk type bots web applicaties bezoeken, waardoor we beter in staat zijn om mogelijke dreigingen tegen te gaan.”

Meer informatie over Barracuda Advanced Bot Protection for Barracuda Web Application Firewall: https://www.barracuda.com/products/webapplicationfirewall.

Aanvullende informatie
Meer informatie over Barracuda WAF-as-a-Service: https://www.barracuda.com/waf-as-a-service
Meer informatie over Barracuda Web Application Firewall: https://www.barracuda.com/products/webapplicationfirewall
Blog: http://cuda.co/35615

(1) Assessing the Impact of Machine Learning on Security, Published: 6 May 2019, by Anna Belak, Anton Chuvakin, Augusto Barros

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Eerder van Barracuda Networks
2 dec 2019 Barracuda treedt toe tot Cyberveilig Nederland

28 nov 2019 Barracuda: zo zorgen criminelen ervoor dat werknemers klikken op spearphishingmails

6 nov 2019 Barracuda beschermt Azure web applicaties met Cloud Application Protection platform

Logo MCS PR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl