www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Omron introduceert 2512 modellen E2E NEXT-serie benaderingsschakelaars

Hoofddorp, 3 juni 2019 – De nieuwe schakelaars die Omron op de markt brengt zijn uitgerust met IoT-functies voor voorspellend onderhoud en een verbeterde inzetbaarheid, doordat stilstand en uitval worden voorkomen.

Langste detectieafstanden ter wereld
Omron heeft in totaal 2512 modellen van zijn DC 3-draads E2E NEXT-serie benaderingsschakelaars geïntroduceerd. Deze schakelaars hebben de langste detectieafstanden*1 ter wereld en zijn uitgerust met IoT-functies, waardoor ze het risico op onverwachte uitval met een derde*2 terugdringen. Ze detecteren ook waarschuwingssignalen van uitval en stellen gebruikers op de hoogte via het netwerk. De schakelaars verbeteren de inzetbaarheid door onverwachte uitval te voorkomen en uitvaltijd te verkorten.

Uitval tot een minimum beperken
Op productielocaties vormt onverwachte uitval een groot probleem dat direct verband houdt met gemiste productiemogelijkheden. Om uitval tot een minimum te beperken, moeten fabrikanten ervoor zorgen dat onderhoudspersoneel op locatie aanwezig is om onverwachte storingen te verhelpen. Fabrikanten zijn op zoek naar manieren om slimme apparaten en IoT te gebruiken om de inzetbaarheid te handhaven en te verbeteren zonder afhankelijk te zijn van menselijke ervaring of vaardigheden.

Een kenmerk van de huidige benaderingsschakelaars zijn de korte detectieafstanden, waar risico's aan zijn verbonden. Door bijvoorbeeld trillingen van de apparatuur kan de behuizing van de schakelaar te ver weg raken van het te detecteren object of ermee in contact komen. Dergelijke incidenten zijn naar verluid verantwoordelijk voor ongeveer 20 procent van alle uitval.*3

Thermal Distance Control 2 en PROX3 technologieën
De E2E NEXT-serie is uitgerust met Omron’s technologieën Thermal Distance Control 2 en PROX3 voor hybride circuits. Dankzij deze technologieën zijn de detectieafstanden twee keer zo lang als bij vorige modellen*4 en is het risico op uitval drie keer zo laag. De afstanden tussen de behuizingen van de schakelaars en de te detecteren objecten worden constant bewaakt en gebruikers worden op de hoogte gebracht via IO-Link-communicatie*5 als deze te groot of te klein worden. Zo kunnen gebruikers waarschuwingssignalen van plotselinge uitval identificeren, waardoor tijdig onderhoud mogelijk is. Dit zorgt voor een stabiele werking zonder afhankelijk te zijn van de ervaring of vaardigheden van onderhoudspersoneel.

Uitbreiding besturingsapparatuur compatibel met IoT
Omron heeft een concept ontwikkeld genaamd 'innovative-Automation' dat bestaat uit drie innovaties of 'de drie i's' -- 'integratie' (ontwikkeling van regelsystemen), 'intelligentie' (ontwikkeling van intelligentie door ICT) en 'interactiviteit' (nieuwe harmonisatie tussen mens en machine). Omron streeft ernaar de productiviteit en kwaliteit in productiefaciliteiten aanzienlijk te verbeteren. Hiervoor blijft Omron zijn serie besturingsapparatuur die compatibel is met IoT uitbreiden en, met de hulp van zijn klanten, de 'intelligente' elementen (bijvoorbeeld het slimmer maken van de productie) op productielocaties bevorderen, wat van essentieel belang is voor het verwezenlijken van het concept 'innovative-Automation'.

Belangrijkste kenmerken van de E2E NEXT-serie benaderingsschakelaars (DC 3-draads modellen):
  1. De langste detectieafstanden ter wereld*1, minstens het dubbele van de vorige producten*4 van Omron. Hierdoor is een ruimtelijker ontwerp met minder risico op contact mogelijk.
  2. Technologieën voor een stabiele detectie op lange afstand: Thermal Distance Control 2 en PROX3 voor hybride circuits. Dit maakt stabiele detectie op lange afstand mogelijk door de kenmerken van elke schakelaar uiterst nauwkeurig te meten bij diverse temperaturen en de correctiewaarden te berekenen met behulp van het polynome algoritme van Omron. Deze waarden worden vervolgens opgeslagen in de PROX3 voor hybride circuits van de schakelaar.
  3. Standaard uitgerust met IO-Link*6. Hierdoor kunnen gebruikers in real-time, vanaf één locatie, de status van meerdere schakelaars zien, waardoor de locatie en de aard van storingen vroegtijdig kunnen worden geïdentificeerd.
  4. Breed assortiment. Omron biedt een assortiment met 2512 modellen met diverse fysieke afmetingen en met diverse detectieafstanden om aan verschillende behoeften te voldoen.
*1 Op basis van onderzoek door Omron in december 2018 naar DC 3-draads modellen.
*2 Op basis van onderzoek door Omron in december 2018.
*3 Op basis van onderzoek door Omron in december 2018 naar de oorzaken van uitval in auto-onderdeelfabrieken.
*4 Vergelijking tussen vorige producten (2-draads modellen) en 3-draads modellen uit de E2E NEXT-serie.
*5 Gestandaardiseerde technologie voor communicatie met sensoren en actuatoren, volgens de internationale norm IEC 61131-9.
*6 Alleen 3-draads modellen uit de PNP E2E NEXT-serie die zijn uitgerust met IO-Link; 2-draads modellen zijn niet uitgerust met IO-Link.

426 KB jpg  E2E NEXT-serie
5 MB jpg  E2E NEXT-serie
2.7 MB jpg  E2E NEXT-serie

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over "innovative-Automation"
Als marktleider op het gebied van industriële automatisering levert Omron een uitgebreid assortiment regelcomponenten en -apparatuur, variërend van vision-sensoren en andere invoerapparatuur tot diverse controllers en uitvoerapparaten zoals servomotoren, evenals een reeks veiligheidsvoorzieningen en industriële robots. Door deze apparaten via software te combineren, heeft Omron een verscheidenheid aan unieke en zeer effectieve automatiseringsoplossingen ontwikkeld voor fabrikanten wereldwijd. Puttend uit een schat aan geavanceerde technologieën en uitgebreide leveringsprogramma ontwikkelde Omron een strategisch concept met de naam 'innovative-Automation'. Dit concept bestaat uit drie innovaties of 'de drie i's' -- 'integratie' (ontwikkeling van regelsystemen), 'intelligentie' (ontwikkeling van intelligentie door ICT) en 'interactiviteit' (nieuwe harmonisatie tussen mens en machine). Omron streeft ernaar productielocaties te helpen innoveren door dit concept in praktijk te brengen.

Over Omron Corporation
Omron Corporation is met zijn kerntechnologie 'Sensing & Control + Think' toonaangevend op het gebied van automatisering. Omron is in een breed spectrum van markten actief, van industriële automatisering en elektronische componenten tot automotive-elektronica, sociale infrastructuur-systemen, gezondheidszorg en milieuoplossingen. Het bedrijf is in 1933 opgericht en telt wereldwijd circa 36.000 werknemers, die in 117 landen producten en diensten leveren. Omron ondersteunt fabrieksinnovatie in de industriële automatisering met geavanceerde automatiseringstechnologie en -producten, en een uitgebreide klantenondersteuning. Op die manier wil het bedrijf bijdragen aan een betere maatschappij. Ga voor meer informatie naar de website van Omron: http://www.omron.com/

LEWIS
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail: omronbenelux@teamlewis.com
Eerder van Omron
5 dec 2019 Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

15 okt 2019 CP2E-serie alles-in-één controller van Omron maakt IoT mogelijk in compacte toepassingen

3 jun 2019 Omron introduceert 2512 modellen E2E NEXT-serie benaderingsschakelaars
Omron contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl