www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

De toekomst van schoonmaken krijgt vorm met iRobot’s meest geavanceerde robotstofzuiger en dweilrobot

• Robotstofzuiger Roomba® s9+ beschikt over PerfectEdge®-technologie met bredere borstels, superieure zuigkracht en een geavanceerde 3D-sensor
  • Braava jet® m6-dweilrobot pakt viezigheid overal in huis aan
  • Imprint™ Link-technologie stelt Roomba® s9- en Braava jet® m6-robots in staat om automatisch na elkaar te stofzuigen en te dweilen
Amsterdam, 29 mei 2019 – iRobot Corp. (NASDAQ: IRBT), marktleider op het gebied van consumentenrobots, introduceert twee nieuwe, krachtige robots die samenwerken voor het schoonst mogelijke resultaat in huis. De robotstofzuiger Roomba® s9+ met Clean Base™ Automatic Dirt Disposal beschikt over een strak Maximized-Edge-design en is de intelligentste, krachtigste en diepst reinigende Roomba®-schoonmaakrobot aller tijden. De Braava jet® m6-dweilrobot pakt meerdere kamers en grote ruimtes aan met geavanceerde navigatie- en mapping-mogelijkheden. Beide robots maken gebruik van Imprint™ Link-technologie, waardoor ze met elkaar kunnen communiceren om zo automatisch te stofzuigen en daarna te dweilen, zonder tussenkomst van de gebruiker.

“In 2018 voegde iRobot het robotgeheugen en de automatische reservoirleging toe aan de Roomba-robotstofzuiger, waarmee een niveau van handsfree reinigingsautomatisering behaald wordt, dat nog niet eerder gerealiseerd is voor consumentenrobots”, zegt Colin Angle, voorzitter en CEO van iRobot. “Met de lancering van de Roomba s9+ en Braava jet m6 bereikt iRobot een nieuwe mijlpaal in geautomatiseerde robots voor in huis. Gebruikers hoeven niet alleen wekenlang niet aan stofzuigen te denken, maar hun robotstofzuiger en dweilrobot werken nu samen – waarbij ze automatisch stofzuigen en vervolgens dweilen – zonder dat de gebruiker er omkijken naar heeft.”

“De Roomba s9+-robotstofzuiger en Braava jet m6-dweilrobot zijn de meest geavanceerde robots die iRobot ooit gemaakt heeft. Bovendien zijn het op dit moment de beste reinigingsrobots in de markt”, zegt Christian Cerda, COO van iRobot. “Consumenten die hoge eisen stellen aan prestaties en gedetailleerd schoonmaken, zullen de superieure zuigkracht van de Roomba s9+ en de mogelijkheid om diep in de hoeken – waar het vuil zich ophoopt – te stofzuigen, erg waarderen. De intelligente mapping en navigatie van de Braava jet m6, samen met de geavanceerde schoonmaakfuncties, bieden consumenten een robot die hun hele huis kan dweilen.”

Roomba s9+ neemt alle randen en hoeken mee

De Roomba s9+-robotstofzuiger met Clean Base™ Automatic Dirt Disposalbiedt consumenten de diepst mogelijke reiniging tot nu toe[1]. Allemaal dankzij een geavanceerde 3D-sensor, een krachtig, nieuw schoonmaaksysteem en PerfectEdge®-technologie, bestaande uit dertig procent bredere, dubbele rubberen borstels[2] en een speciaal ontworpen hoekborstel. Elke rubberen borstel heeft rubberen haren die continu in contact blijven met verschillende vloeroppervlakken: van harde vloeren tot en met tapijt, en zich zo nodig aanpassen en buigen om alles – van kleine stofdeeltjes als stof en vuil tot en met haar en grove stukken vuil – op te zuigen. Een speciaal ontworpen hoekborstel maakt gebruik van vijfhoekige armen om vuil en haren diep uit alle hoeken en langs de wanden naar het pad van de robotstofzuiger te vegen en op te zuigen.

314505 s9 1 197ef9 original 1559121284

De Roomba s9+ is uitgerust met een krachtig, nieuw schoonmaaksysteem met ruim veertig keer meer zuigkracht[3] dan de vorige generatie Roomba-robotstofzuigers. Als de Roomba s9+ een tapijt of vloerkleed detecteert, zet de robot zijn Power Boost-technologie aan om de zuigkracht automatisch te verhogen en zo stof en vuil diep uit de tapijtvezels te trekken.

iRobot’s gepatenteerde iAdapt® 3.0-navigatie met vSLAM®-technologie helpt de Roomba s9+ naadloos en efficiënt door het huis te navigeren en bij te houden waar hij al geweest is en waar hij nog moet schoonmaken. Een nieuwe, geavanceerde 3D-sensor van de Roomba s9+ scant continu de ruimte vlak voor de robot met een frequentie van 25 keer per seconde, zodat de Roomba s9+ diep in alle hoeken reikt en grote ruimtes efficiënt kan schoonmaken. Dankzij de Imprint™ Smart Mapping-technologie van iRobot leert de Roomba s9+ snel de plattegrond van het huis kennen, waardoor consumenten totale controle hebben over welke kamers zij willen laten schoonmaken en wanneer. Via de iRobot HOME-app of door op de CLEAN-knop te drukken, kan de robot worden ingepland om schoon te maken. Bovendien kunnen gebruikers via spraakbesturing een reiniging in gang zetten als de robot verbonden is met apparaten die Alexa of Google Assistent ondersteunen.

De Roomba s9+-robot is uitgerust met het eerste en enige anti-allergenensysteem voor robots, dat pollen en schimmels vangt en vasthoudt, zodat ze niet uit de robot en het Clean Base™-oplaadstation ontsnappen. De Roomba® s9-robot bevat een zeer efficiënt filter dat 99 procent van de schimmel-, pollen- en stofmijtallergenen opvangt. Zodra de Roomba s9+-robot klaar is met schoonmaken, keert hij terug naar het Clean Base™-oplaadstation om automatisch alle inhoud in een wegwerpzak te legen. Het Clean Base™-oplaadstation kan tot dertig opvangbakken vol vuil opslaan, waardoor consumenten wekenlang niet over stofzuigen hoeven na te denken.

314506 m6 1 fd33cd original 1559121333
Braava jet® m6 dweilt meerdere kamers en grote ruimtes

De Braava jet® m6-dweilrobot zorgt voor frisse, schone vloeren door het hele huis. Gebruikers plaatsen simpelweg een reinigingspad naar keuze – voor nat dweilen of droog afnemen – en de robot neemt het werk over. Net zoals de Roomba s9+, maakt de Braava jet m6 gebruik van iAdapt® 3.0-navigatie met vSLAM®-technologie en Imprint™ Smart Mapping om de plattegrond van het huis te leren kennen. Hierdoor hebben gebruikers volledige controle over welke kamers worden schoongemaakt en wanneer. De robot kan worden ingepland via de iRobot HOME-app of door op de CLEAN-knop te drukken. Bovendien kunnen gebruikers via spraakbesturing een reiniging in gang zetten als de robot verbonden is met apparaten die Alexa of Google Assistent ondersteunen.

De Braava jet m6 is ideaal voor harde vloeren, zoals hardhout, tegels en steen, en dankzij het strakke en gestroomlijnde design kan de robot in hoeken komen en langs de randen dweilen. Dankzij zijn geavanceerde navigatie volgt de robot een efficiënt patroon, terwijl hij om meubels, tapijten en andere obstakels heen navigeert. Wanneer de batterij van de robot leeg raakt nog voordat hij zijn schoonmaaktaak heeft voltooid, zal hij zichzelf automatisch opladen en daarna verder gaan met schoonmaken totdat de taak is volbracht.

In nat-dweilenmodus maken de precisiespray en het reinigingspad voor nat dweilen korte metten met kleverige vlekken, vuil[4] en keukenvet. Gebruikers kunnen Braava jet™ Hard Floor Cleaning Solution toevoegen voor een langdurige frisse geur. In droog-afnemenmodus maakt het droog-afnemenpad gebruik van elektrostatische krachten om vuil, stof en dierenharen mee te nemen.

Nadat de Braava jet®-dweilrobot klaar is met schoonmaken, hoeven gebruikers zich geen zorgen te maken over het aanraken van de vieze reinigingspads. Plaats de robot simpelweg boven een prullenbak en druk op de ‘eject’-knop om de pad bij het afval te legen. Gebruikers kunnen Clean Map™-verslagen bekijken in de app om te zien waar de Braava jet m6 al heeft schoongemaakt en om andere gegevens over de schoonmaaktaak te bekijken. Herbruikbare, wasbare natte en droge reinigingspads zijn apart verkrijgbaar.

314501 s9%20 m6 photo insitu teaming bothdocked ea0e7f large 1559121117

Dynamisch duo: de Roomba® stofzuigt waarna de Braava jet® dweilt

Met de introductie van de Roomba s9+ en Braava jet m6 onthult iRobot de volgende generatie van verbonden huisautomatisering met Imprint ™ Link-technologie waarmee robots op intelligente wijze met elkaar kunnen communiceren en in opvolging van elkaar kunnen werken om de klus te klaren. Via Imprint™ Link-technologie werken de Roomba s9+ en Braava jet m6 samen om een hoger schoonmaakniveau te bereiken door automatisch te stofzuigen en daarna te dweilen, zonder tussenkomst van de gebruiker.

Gebruikers kunnen zo’n gecombineerde schoonmaak starten in de iRobot HOME-app, waar ze kunnen selecteren of de robot specifieke kamers of hele verdiepingen moet schoonmaken. Het proces begint met de Roomba s9+, die de geselecteerde ruimte stofzuigt. Zodra de Roomba s9+ terug is bij zijn oplaadstation, verlaat de Braava jet m6 zijn oplaadstation en begint met dweilen. Gebruikers ontvangen een melding zodra het stofzuigen en dweilen voltooid zijn. De Imprint™ Link-technologie werkt ook met de Roomba i7+-robotstofzuiger.

Prijzen en verkrijgbaarheid

De  Roomba s9+-robotstofzuiger met Clean Base™ Automatic Dirt Disposal zal verkrijgbaar zijn vanaf augustus 2019 voor een adviesprijs van 1.499 euro.

Ook de Braava jet m6 is verkrijgbaar vanaf augustus 2019 voor een adviesprijs van 699 euro.

Meer informatie

Foto’s, video’s en meer informatie over de Roomba s9+-robotstofzuiger en de Braava jet® m6-dweilrobot zijn hier te vinden: http://media.irobot.com/media-kits

Volg iRobot op FacebookInstagramTwitter en YouTube.

In vergelijking met Roomba® 980-, e5- en i7-robots.
In vergelijking met de Roomba® 600-serie.
In vergelijking met de Roomba® 600-serie AeroVac™ Systeem.
4 Getest in brandschoonmodus.

Over iRobot Corp.

iRobot®, het toonaangevende bedrijf voor huishoudrobots voor de consument, ontwerpt en bouwt robots die ervoor zorgen dat we zowel binnenshuis als buitenshuis meer doen. iRobot lanceerde in 2002 de huisstofzuigrobotcategorie met de introductie van zijn Roomba®-robotstofzuiger. Vandaag is iRobot wereldwijd actief en verkocht het al meer dan 25 miljoen robots. Het assortiment van iRobot, waaronder de Roomba®-robotstofzuiger en de Braava®-familie van dweilrobots, beschikt over gepatenteerde technologieën en geavanceerde concepten in schoonmaak, mapping en navigatie. De ingenieurs van iRobot bouwen een ecosysteem van robots en technologieën voor het slimme huis. Ga voor meer informatie over iRobot naar www.irobot.nl

Voor iRobot-investeerders

Bepaalde verklaringen in dit persbericht, die niet gebaseerd zijn op historische informatie, zijn toekomstgerichte verklaringen die voortvloeien uit de Safe Harbor-bepalingen van de Amerikaanse Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Dit persbericht bevat expliciete en impliciete toekomstgerichte verklaringen die verband houden met de verwachtingen van iRobot Corporation voor wat betreft de plannen en doelen van de directie, waaronder producteigenschappen en productleveringstermijnen. Deze verklaringen zijn geen beloftes of garanties, maar afhankelijk van verschillende risico’s en onzekerheden, waarvan velen buiten onze controle liggen, en die kunnen leiden tot feitelijke resultaten die materieel afwijken van die in deze toekomstgerichte verklaringen. Bestaande en potentiële investeerders wordt aangeraden niet te zeer te vertrouwen op deze toekomstgerichte verklaringen, die uitsluitend worden geacht te zijn gedaan per de datum van dit persbericht.

iRobot neemt geen verplichting op zich om de informatie in dit persbericht te updaten of aan te passen naar aanleiding van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins. Voor aanvullende verklaringen over deze en andere risico’s van iRobot verwijzen we naar de verklaringen in onze openbare documenten, die zijn ingediend bij de Amerikaanse Securities and Exchange Commission, waaronder – maar niet beperkt tot – ons meest recente jaarverslag op basis van het 10K-formulier.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications
Marieke van Heijst / Tessa Graus