www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Gebrek aan personeelsmanagementstrategie zorgt voor 35 procent meer verloop in de flexibele workforce

Organisaties halen alles uit de kast om flexwerkers en medewerkers met onregelmatige diensten te behouden

Amsterdam, 29 mei 2019 – Nederlandse organisaties verwachten 35 procent van hun flexibele workforce te verliezen als ze geen personeelsmanagementstrategie implementeren. Onder de flexibele workforce vallen flexwerkers en medewerkers met onregelmatige of ploegendiensten. Dit blijkt uit onderzoek van Quinyx, aanbieder van workforce management software. Aan het onderzoek deden 1.000 werkgevers mee van organisaties uit verschillende branches en van uiteenlopende omvang. Op dit moment hanteren organisaties verschillende strategieën om de pijplijn met flexibele werknemers gevuld te houden. Zo biedt 40 procent van de organisaties stageplaatsen aan. Daarnaast werkt 35 procent samen met scholen om er zeker van te zijn dat nieuwkomers over de juiste vaardigheden beschikken. Iets meer dan een derde (34%) biedt werknemers flexibelere werkschema’s.

Het belang van engagement door technologie
Engagement met de flexibele workforce is van cruciaal belang om hen te behouden. Organisaties maken hierbij veelvuldig gebruik van technologie, in verschillende vormen. Zo biedt bijna de helft (49%) van de organisaties online leermodules aan en focust 45 procent zich op het realiseren van snellere en effectievere communicatie. Tot slot richt 44 procent van de organisaties de pijlen wederom op het aanbieden van flexibelere werkschema’s.

Erik Fjellborg, CEO van Quinyx: “Een goede personeelsmanagementstrategie is van cruciaal belang om flexwerkers en medewerkers met onregelmatige diensten aan te trekken en te behouden. Veel organisaties geven hier invulling aan door de samenwerking met scholen op te zoeken. Door ervoor te zorgen dat toekomstige medewerkers de juiste vaardigheden bezitten, kan het gat tussen theorie en praktijk vooraf ondervangen worden. Door daarnaast bijscholingsmogelijkheden te bieden aan huidige medewerkers, wordt tevens de kans op verloop kleiner.”

Over het onderzoek

Quinyx heeft 1.000 werkgevers aan de tand gevoeld over het werven en behouden van flexibele arbeidskrachten en de uitdagingen die er liggen rondom de flexibele workforce. Diverse CEO’s, COO’s en Managing Directors die werkzaam zijn in verschillende organisaties en met verschillende groottes zijn door een onafhankelijk onderzoeksbureau ondervraagd. Daarnaast is gebruik gemaakt van skills, supply and demand forecasts die informatie bieden over de toekomst van arbeidsmarkttrends in Europa. Deze voorspellingen worden geleverd door het Europees Centrum voor de Ontwikkeling van de Beroepsopleiding (CEDEFOP). Het onderzoek is hier te downloaden: https://www.quinyx.com/powering-the-powerhouse-nl

Over Quinyx
Quinyx is een cloud-gebaseerde software voor mobiel workforce management, dat pijlsnelle brandstof voorziet aan personeel binnen dienstensectoren, om zowel mensen als bedrijven te laten groeien. Quinyx werd opgericht door CEO Erik Fjellborg na een zomer gewerkt te hebben bij McDonald’s. Nadat hij zag hoe moeilijk het voor managers kan zijn om handmatig een personeelsplanning op te stellen, creëerde Erik de eerste toonaangevende en cloud-gebaseerde mobiele software die workforce management radicaal heeft verbeterd. McDonald's was dol op de oplossing van Erik en werd de eerste klant van Quinyx.

Vandaag helpt Quinyx enkele van ‘s werelds grootste bedrijven om tijd en geld te besparen, de productiviteit te verhogen en mensen te laten genieten van hun werk. Met een kernklantenbasis in Europa heeft Quinyx kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Finland, Duitsland, Noorwegen, Denemarken en Nederland. De software van Quinyx is ook wereldwijd geïmplementeerd, onder andere in China, Japan en Korea. Tot de klanten behoren Burger King, Rituals Cosmetics, Swarovski, IHG, Boots, Virgin Atlantic, London City Airport, Benugo, Papa Johns en Odeon Cinemas Group.

Marcommit
Maaike de Boer