www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 44 dagen geleden)
PR: Archetype Agency BV

SP5000 eXtreme: de veelzijdige outdoor HMI voor toepassingen onder extreme omstandigheden

Pro-face introduceert de SP5000X, een nieuwe serie HMI displays speciaal ontwikkeld voor gebruik buitenshuis onder de meest barre omstandigheden. Vanwege de robuuste eigenschappen is dit product bij uitstek geschikt voor gebruik in speciale voertuigen, zoals brandweerwagens, treinen en bouwmachines, en industriële toepassingen zoals bijvoorbeeld wasstraten en benzinestations.

Leesbaarheid in direct zonlicht
Een van de belangrijkste eigenschappen van een outdoor HMI is dat het display ook bij blootstelling aan direct zonlicht nog helder en leesbaar is. De SP5000X is uitgerust met een high-brightness LCD-scherm met vloeibare kristallen (1000cd/m2) wat zorgt voor een optimale leesbaarheid en helderheid. Het oppervlak van het scherm is voorzien van een touchscreen van glas in plaats van kunststof en is behandeld met een anti-reflectie coating om weerspiegelingen weg te nemen en verblinding door direct zonlicht te voorkomen.

Verbeterde UV-bescherming
Om de duurzaamheid van de SP5000X te garanderen en de levensduur te verlengen is een uitgebreide UV-bescherming toegepast. Alle componenten welke blootgesteld worden aan direct zonlicht zijn ontwikkeld op basis van UV-bestendige materialen en ook het moederbord is voorzien van een speciale coating. Het LCD-scherm en touchscreen zijn gemaakt van glas en zorgen er voor dat 99% van de UV stralen wordt uitgefilterd (380nm). De speciale afdekking aan de voorzijde van het display is gemaakt om afbladderen te voorkomen.

Gebruik in extreme omstandigheden
Van de arctische toendra tot kokende woestijnen, de SP500X is uitgerust om de omgeving in elke geografische regio te weerstaan met omgevingstemperaturen van -30° C tot 70° C. De SP5000X is daarnaast stof- en waterdicht en beschikt over de certificeringen IP66F, IP67F en UL 50E Type 4X.

Schokbestendig
Met het oog op gebruik op grondverzetmachines of generatoren of compressoren die motoren gebruiken om machines te bedienen, is de SP5000X ontwikkeld met een twee keer zo hoge vibratieweerstand en een schokbestendigheid die 2,7 keer sterker is dan traditionele indoor HMI-reeksen. De SP5000X voldoet dan ook aan de strenge internationale standaarden IEC60068-2-6 en IEC60068-2-27 in plaats van de IEC61131-2-test die doorgaans wordt gebruikt voor apparaten voor fabrieksautomatisering. De SP5000X voldoet hiermee aan de specificaties voor op een voertuig gemonteerde apparaten. Verder zijn alle kabels en stroomaansluitingen gefixeerd om te voorkomen dat ze losraken als gevolg van schokken of trillingen.

Compatibel met DC-12-24V
De SP5000X is geschikt voor gebruik in speciale voertuigen en is compatibel met een groot aantal verschillende voedingseenheden, van DC12V tot 24V. In tegenstelling tot andere motor aangedreven apparatuur, zoals speciale voertuigen en generatoren die de neiging hebben te worden beïnvloed door spanningsverlies bij het in- en uitschakelen van de motor, is de SP5000X ontworpen om te allen tijde soepel te werken.

Eenvoudig onderhoud
De SP5000X HMI displays bestaan uit een combinatie van een displaymodule en een boxmodule. Het display en de box kunnen worden gescheiden, waardoor het display snel en eenvoudig kan worden vervangen zonder de applicatie opnieuw te moeten installeren. Omdat de HMI-applicatie geïnstalleerd staat op een SD-kaart kan deze in het geval van vervanging van de boxmodule snel en gemakkelijk worden overgezet naar een nieuwe module. Er is geen pc nodig voor de overdracht van de applicatie.

De SP5000X HMI is beschikbaar in 7 inch breedbeeld, 12,1 inch breedbeeld en 15,6 inch breedbeeld. Kijk voor meer informatie op www.proface.com.
Laatste van Schneider Electric
Winnaars APC Partner Awards bekendgemaakt

Europese CEO-alliantie pleit voor ambitieuze klimaatstrategie

Schneider Electric lanceert adviesdiensten voor klimaatverandering
Verstreken tijd: 2 jaar en 44 dagen

Logo Archetype Agency BV
Schneider Elec.. contact

Logo Schneider Electric

+31(0)23 5 124 124
  www.schneider-electric.nl
Schneider Elec.. sociaal

Schneider Elec.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey
Logo Ivanti