www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Het Data Literacy Project lanceert forum om datageletterdheid in samenleving te verbeteren

Het doel is de belangrijkste online ontmoetingsplaats te creëren voor individuen en organisaties om ideeën en middelen te delen voor meer datageletterdheid in de wereld

Amsterdam, 27 mei 2019 – Het Data Literacy Project, de community die zich inzet voor een datageletterde wereld, maakt vandaag de lancering bekend van zijn officiële gemeenschapsforum. Het is de online bestemming voor mensen en organisaties waar ze beslissers uit de sector en influencers kunnen ontmoeten om ideeën uit te wisselen die datageletterdheid ten goede komen.

Dit officiële forum van de community moet het epicentrum worden waar dataliteracy besproken wordt en waar mensen antwoord op hun vragen krijgen, discussies kunnen starten over de belangrijkste en meest relevante onderwerpen, tips en ideeën uitwisselen en uiteindelijk zelf ook een bijdrage kunnen leveren door anderen te ondersteunen om zo een succesvolle datageletterde wereld te creëren. Op het forum zullen ook de leden van de onlangs gelanceerde adviesraad actief zijn.

Het forum is vanaf nu live op de website van het Data Literacy Project op www.thedataliteracyproject.org/forum.

Voor meer informatie over het forum van het Data Literacy Project, zie het Engelstalige persbericht.

Over het Data Literacy Project
Het Data Literacy Project, dat is opgericht om wereldwijd data-analfabetisme te bestrijden, is een community die zich inzet om de samenleving thuis te maken in de taal van data en die datageletterdheid centraal stelt in individueel en organisatorisch succes. Ondersteund door zijn adviesraad en bestuurd door founding partners Qlik, Accenture, Cognizant, Experian, Pluralsight, CIM en Data To The People, wil het Data Literacy Project individuen en organisaties toegang bieden tot het meest uitgebreide resource-ecosysteem van educatieve en professionele organisaties in de vorm van training, interactieve beoordelingstools en toegang tot een community van betrouwbare experts.

Over Qlik
Qlik werkt elke dag aan een datavaardige wereld, waar iedereen data in kan zetten om welke uitdaging dan ook op te lossen. Alleen het end-to-end data management en analyseplatform van Qlik brengt alle data uit welke bron binnen een organisatie dan ook samen. Zo kunnen mensen, ongeacht hun vaardigheidsniveau, hun nieuwsgierigheid gebruiken om nieuwe inzichten te verkrijgen. Bedrijven gebruiken Qlik om dieper in het gedrag van hun klanten te duiken, bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden, nieuwe winstmogelijkheden aan te boren en risico’s en beloningen te balanceren. Qlik heeft zijn hoofdkantoor in Radnor, Pennsylvania, en doet zaken in meer dan 100 landen met meer dan 48,000 klanten over de hele wereld.

©2019 QlikTech International AB. Alle rechten voorbehouden. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ en de QlikTech logo's zijn handelsmerken van QlikTech International AB die in meerdere landen zijn geregistreerd. Andere merken en logo's die hierin worden genoemd, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications