Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

EyeOn kiest data science-platform Dataiku voor betrouwbare en snelle forecasting en planning

EyeOn, adviesorganisatie voor business, supply, demand en financiële planning en forecasting, heeft het data science-platform van Dataiku geselecteerd. Met de enterprise AI-technologie van Dataiku heeft EyeOn beter inzicht in de kwaliteit van de data die het krijgt aangeleverd, kan het datateam makkelijker samenwerken en krijgen klanten sneller antwoorden op vraagstukken op het gebied van planning en forecasting.

De keuze voor Dataiku was volgens Martin Daudey, Senior Consultant bij EyeOn niet moeilijk: “We hebben enkele partijen overwogen, maar met Dataiku was er direct een goede klik. Het is een jong, dynamisch en snelgroeiend bedrijf met een innovatief en bewezen platform waarmee we niet alleen onze grootste uitdagingen kunnen oplossen, maar ook in de toekomst met de nieuwste technologie onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren.”

Een van de grootste issues voor EyeOn is de kwaliteit van de data die het van klanten ontvangt. Om goede voorspellingen te kunnen doen en planningen te maken was veel werk nodig om de data op het gewenste niveau te krijgen. Daarvoor gebruikte het verschillende tools die de consultants op hun laptops hadden draaien. Naast het feit dat dit een risico vormt voor de data-integriteit, is het ook geen schaalbare werkwijze en was het moeilijk om hele grootschalige forecasting en planning trajecten uit te voeren. Verder was door het ontbreken van een gebruiksvriendelijk platform, samenwerken met elkaar en met klanten ingewikkeld.

AI-technieken
Dankzij de keuze voor Dataiku, is datakwaliteit geen zorg meer voor EyeOn. Dit wordt binnen het platform gecontroleerd. Daarbij profiteert het van de nieuwste AI-technieken. Ook kan er eenvoudig data governance-beleid worden geïmplementeerd zodat alle ruim zestig medewerkers die vanuit vier verschillende kantoren werken, dezelfde processen hanteren. Dankzij de schaalbaarheid van het platform kan EyeOn voortaan bovendien met gemak complexe en grote projecten aan, omdat eenvoudig rekenkracht en opslagcapaciteit kan worden bijgeschakeld.

Steile leercurve
Een ander groot voordeel van het platform is volgens Daudey de steile leercurve: “Als je een beetje kennis hebt van data science, dan is Dataiku redelijk eenvoudig om mee te werken. Ons 20-koppige datateam was direct enthousiast toen ze het zagen. Ook kunnen nieuwe medewerkers snel aan de slag met het platform. Dataiku biedt een modulair systeem met bouwstenen en tools die je op verschillende manieren kunt gebruiken en hergebruiken. Daarnaast kunnen consultants verschillende standaard project-templates kiezen die collega’s hebben gebouwd voor bijvoorbeeld supply chain forecasting. Met deze templates kunnen we klanten met vergelijkbare vraagstukken sneller helpen. Verder wordt het met Dataiku makkelijker om online inzichten met klanten te delen en kunnen we heel duidelijk de toegevoegde waarde van onze dienstverlening laten zien.”
Laatste van Dataiku
Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Onderzoek naar impact AI: slechts 11% medewerkers denkt dat AI komende vijf jaar grote invloed heeft op hun functie

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Dataiku contact

Logo Dataiku

Dataiku sociaal

Dataiku tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage