www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Eaton lanceert xChargeIn oplaadinfrastructuur voor elektrische voertuigen

Vier series beschikbaar voor toepassing bij woonhuis tot en met openbare parkeergarages

Hengelo, 23 mei 2019 - Powermanagementbedrijf Eaton introduceert xChargeIn, een nieuwe oplaadinfrastructuur voor elektrische voertuigen. xChargeIn is beschikbaar in vier series voor diverse toepassingen: van enkelvoudige wandmontagesystemen bij particuliere woningen tot grootschalige oplaadpunten voor bedrijfsterreinen en parkeergarages. Het systeem kan bovendien deel uitmaken van een domoticasysteem voor intelligent energiebeheer.

Met de snelle opkomst van hybride en volledig elektrische voertuigen in het verkeer, neemt ook de noodzaak toe van de beschikbaarheid van een goede infrastructuur voor het opladen. Er is grote behoefte aan betrouwbare, veilige en professionele oplaadpunten voor zowel particulier gebruik bij woonhuizen, als voor grootschalige inzet bij bedrijven en openbare parkeergelegenheden. Eaton heeft nu xChargeIn geïntroduceerd, een volwaardige oplaadinfrastructuur voor diverse toepassingen en schaalgroottes. Het xChargeIn-systeem is beschikbaar in vier series: A, X, S en M.

De A-serie is het basisoplaadstation van Eaton, ontworpen voor eenfasige aansluiting bij bijvoorbeeld woningen. Het maximaal laadvermogen van de A-serie is 7,4 kW.

De X-serie biedt alle functionaliteiten van de A-serie en kan daarbij geïntegreerd worden met externe systemen zoals Eatons xComfort-domoticasysteem. Bediening en besturing zijn mogelijk met RFID of sleutelidentificatie. De X-serie kan zowel eenfasig (230VAC) als ook driefasig (400VAC) aangesloten worden en heeft een maximaal laadvermogen van 7,4 kW (eenfase) of 22 kW (driefase).

De M- en S-serie bieden alle functionaliteiten van de X-serie. Daarnaast wordt ook UDP en OCCP ondersteund. UDP is het standaardprotocol voor de integratie van de xChargeIn laadunit in een ander besturingssysteem, zoals het xComfort domoticasysteem. OCPP is het standaardprotocol dat wordt gebruikt als meerdere oplaadpunten in een netwerk zijn opgenomen. De S-serie functioneert dan als slave-unit in het netwerk en de M-serie als master-unit. Op een netwerk met een M-serie unit als master kunnen maximaal 15 oplaadpunten uit de S-serie worden aangesloten. Elke unit in het netwerk krijgt dan zijn eigen beschikbare laadcapaciteit door de master toegewezen.

De combinatie van de xChargeIn M- en S-serie is speciaal ontworpen voor professioneel gebruik, bijvoorbeeld in openbare parkeergarages. Beide series zijn ook beschikbaar als MID-versies (Measuring Instruments Directive), die het mogelijk maken de afgenomen energie nauwkeurig bij te houden en eventueel te factureren per laadbeurt.

Integratie met xComfort
De laadstations uit de series X, S en M kunnen via xComfort worden aangestuurd door middel van een geïntegreerde X1/X2-schakelingang. Via de Smart Home Controller APP en vooraf geselecteerde xComfort componenten kan het laadstation ook deel gaan uitmaken van een intelligente energiebeheerfunctie in bijvoorbeeld een woning.

Meer informatie over de veelzijdige oplaadinfrastructuur xChargeIn van Eaton vindt u hier.

8.6 MB jpg  Eatons xChargeIn
18 KB jpg  xChargeIn lowres

Over Eaton
Eatons Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf met een omzet van $ 21,6 miljard in 2018. Wij helpen met energie-efficiënte oplossingen onze klanten op een doeltreffende manier elektrische, hydraulische en mechanische kracht op een meer betrouwbare, veiligere en duurzamere manier te beheren. Het bedrijf is toegewijd aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieudoor het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton heeft ongeveer 99.000 medewerkers wereldwijd en verkoopt producten aan klanten in meer dan 175 landen. Voor meer informatie kunt u terecht op www.eaton.nl/electrical.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications