www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 47 dagen geleden)
PR: KINXX PR

Eurofiber breidt netwerk bij maincubes AMS01 datacenter fors uit met behulp van DWDM technologie

Frankfurt/Amsterdam, 23 mei 2019 – Eurofiber, een snelgroeiende internationale provider van glasvezel gebaseerde netwerkservices, heeft een significante netwerkupgrade uitgevoerd bij het AMS01 datacenter van maincubes in Amsterdam Schiphol-Rijk. De Point-of-Presence (PoP) van Eurofiber bij maincubes is uitgebreid met een DWDM PoP, waarmee de connectiviteits- en bandbreedtecapaciteit in dit Amsterdamse datacenter verder worden uitgebouwd.

maincubes is een Europese aanbieder van grootschalige carrier-neutrale datacenters met momenteel datacenters in Amsterdam Schiphol-Rijk en Frankfurt. In Amsterdam biedt maincubes onder andere connectiviteitsopties via CenturyLink (voorheen Level3), Cogent, BT, AFIBER, Colt, NL-ix, euNetworks, Fiberring, Tele2, GTT, KPN en Eurofiber. De significante netwerkupgrade naar Eurofiber’s PoP in maincubes AMS01, biedt colocatie klanten in dit datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk een forse uitbreiding aan bandbreedtemogelijkheden en DWDM-gebaseerde redundantieopties. Daarnaast biedt het volgens maincubes en Eurofiber sterk verbeterde toegang tot een glasvezelkabelnetwerk in de Benelux van meer dan 31.000 kilometer in lengte en meer dan 1.000Tb/s aan totale netwerkcapaciteit.

"We zijn een Duitse colocatie provider met een Duitse CTO, wat betekent dat wij veel waarde hechten aan redundantie in onze datacenter infrastructuren," zegt Joris te Lintelo, directeur bij maincubes. "Op deze manier kunnen we onze colocatie klanten SLA-ondersteunde uptime-garanties van 100% bieden, iets wat we vandaag de dag nog zelden zien in de datacenterbranche. De hoge redundantie komt tegemoet aan de behoeften van enterprises en de wholesale datacenter suites van 1,7MW en 1,3MW die we in ons datacenter in Amsterdam beschikbaar hebben. Hetzelfde geldt voor onze netwerkinfrastructuur. Eurofiber heeft gekozen voor maincubes AMS01 als een belangrijke faciliteit in de regio Amsterdam voor hun netwerkupgrade. Wij waarderen de DWDM-gedreven redundantie en uitgebreide bandbreedte-opties die zij bieden aan de enterprise klanten van maincubes en ons groeiende Europese datacenter platform."

DWDM-netwerk

Het Dense Wavelength Division Multiplexing (DWDM) netwerk van Eurofiber heeft een ontwerp met volledig redundante glasvezelpaden die optische redundantie bieden voor klanten in het maincubes Amsterdam AMS01 datacenter. Het kan worden gebruikt voor alle datacommunicatieprotocollen, zoals Ethernet, Fiber Channel, SDH en ongecomprimeerde video. Elke dienst heeft zijn eigen lichtpad, wat WDM tot een veilige technologie maakt. De combinatie van WDM-technologie en glasvezel maakt volgens Eurofiber snelheden tot 1,6 Tb/s mogelijk, waardoor organisaties voldoende datatransportcapaciteit hebben voor de meest veeleisende toepassingen.

In het Frankfurt FRA01 datacenter richt maincubes zich eveneens op het aanbieden van netwerkopties met hoge redundantie. In Frankfurt biedt maincubes connectiviteitsopties zoals BT, CenturyLink, Colt, DTAG, Entega Medianet, euNetworks, Gasline, Versatel, Verizon en Vodafone.

Autofabrikant Daimler

De DWDM netwerkupgrade van Eurofiber in maincubes AMS01 volgt op het nieuws dat autofabrikant Daimler de datacenter infrastructuur van maincubes heeft geselecteerd om zijn nieuwe autoconnectiviteitsplatformen middels colocatie te huisvesten. Daimler transformeert momenteel van een traditionele autofabrikant in een aanbieder van mobiliteitsdiensten. De autofabrikant geeft ook vorm aan 'intuïtieve mobiliteit' met 'comfortabele, gebruiksvriendelijke' producten en diensten die het leven en de mobiliteit van hun klanten moeten vereenvoudigen.

De Mercedes E- en S-klasse bijvoorbeeld zijn nu al het middelpunt van IoT (Internet of Things) technologie en uitgerust voor de communicatie tussen voertuigen en infrastructuur, aldus een recent bedrijfsblogartikel van Jörg Sommer - Director Data Center en Digital Workplace bij Daimler AG. Is een kruising geblokkeerd? Is de zichtbaarheid slecht? Deze gegevens worden door Daimler's technologie via hoogbeveiligde datanetwerken doorgestuurd naar Mercedes-Benz-servers die zich nu in de datacenter infrastructuur van maincubes bevinden. De servers kunnen worden gezien als verkeerscentrales - met het wagenpark van Daimler als belangrijkste informatiebron.

"Zulke zakelijke klanten hebben voor hun bedrijf en gebruikscases een ultieme netwerk-redundantie nodig," zegt Jeanine van der Vlist, CCO van Eurofiber. "De architectuur van ons glasvezelnetwerk in de Benelux biedt een unieke architectuur voor dergelijke business-cases waar hoge redundantie van belang is. Deze upgrade voor de Eurofiber PoP in het Amsterdam AMS01 datacenter van maincubes is een belangrijke stap en we kijken ernaar uit om onze samenwerking met maincubes verder te versterken."

De DWDM netwerkupgrade van Eurofiber in het maincubes Amsterdam AMS01 datacenter (foto) volgt op het nieuws dat autofabrikant Daimler de datacenter infrastructuur van maincubes heeft geselecteerd om zijn nieuwe autoconnectiviteitsplatformen middels colocatie te huisvesten.

--------------------
Over Eurofiber

Eurofiber een leverancier van toonaangevende digitale infrastructuur opgericht in 2000. Met een eigen glasvezelnetwerk en datacenters biedt het bedrijf slimme, toekomstbestendige oplossingen voor bedrijven, overheden en non-profit organisaties. Klanten hebben de volledige vrijheid om de diensten, applicaties en aanbieders te kiezen die ze nodig hebben, zodat zij het volledige potentieel aan digitale innovatie kunnen benutten. Eurofiber beschikt in Nederland en België over een uitgebreid glasvezelnetwerk met een totale lengte van 31.000 km. Als aanvulling op die vitale infrastructuur biedt het ook volledig flexibele interconnectiviteit tussen meer dan 50 datacenters in Nederland.

Over maincubes

maincubes is onderdeel van het Duitse bouwconglomeraat Zech Group en heeft zijn hoofdkantoor gevestigd in Frankfurt am Main. Het bedrijf heeft een uitrol gepland van grootschalige en streng beveiligde datacenters met een redundante architectuur door heel Europa. De huidige datacenter locaties bevinden zich in Frankfurt in Duitsland en Amsterdam Schiphol-Rijk. maincubes Frankfurt (FRA01) raakt inmiddels snel gevuld, vooral nadat maincubes onlangs twee DAX-genoteerde bedrijven heeft opgetekend. FRA01 heeft evenwel nog steeds vrije ruimte over. Ook het pas geopende datacenter van maincubes in Amsterdam Schiphol-Rijk (maincubes AMS01) heeft nog vrije datacenter ruimte beschikbaar, waaronder twee private wholesale datacenter suites (1.7MW en 1.3MW).

Ga voor meer informatie naar: https://www.maincubes.com/en/.

--------------------
Media contact

maincubes
PR & Communication
presse@maincubes.com

Eurofiber
+31(0)30 242 8700
info@eurofiber.com
Laatste van maincubes B.V.
3W Infra verhuist bedrijf naar maincubes Amsterdam AMS01 datacenter en implementeert private datacenter suite

Cogent Communications breidt netwerk uit met core backbone routers in maincubes datacenter

CenturyLink sluit maincubes FRA01 datacenter aan op zijn internationale backbone
Verstreken tijd: 1 jaar en 47 dagen

Logo KINXX PR
maincubes B.V. contact

Logo maincubes B.V.

maincubes B.V. sociaal

maincubes B.V. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd