www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 76 dagen geleden)
PR: LEWIS

Qlik transformeert tot cloud-first analyseplatform op SaaS-basis met nieuwe mogelijkheden voor multicloud en augmented intelligence

Nieuwe inzetbaarheid en innovaties allemaal beschikbaar onder één licentiemodel voor optimale flexibiliteit en keuzevrijheid voor klanten

Amsterdam, 23 mei 2019 - Qlik heeft tijdens Qonnections 2019 in Dallas talloze innovaties aangekondigd die het bedrijf marktleider maken op het gebied van analyseplatformen op basis van SaaS. Met de innovaties, gebouwd rondom de Associative Difference in een cloud-based architectuur op basis van Kubernetes, is Qlik in staat om Qlik Sense Enterprise volledig op Qlik Cloud Services aan te kunnen bieden. Op deze manier sluit het analyseplatform van Qlik direct aan op de cloud-first strategie van corporate klanten, worden de mogelijkheden voor inzetbaarheid en flexibiliteit vergroot en krijgen gebruikers een naadloze gebruikerservaring.

“Bedrijven willen inzicht verwerven in de schaalgrootte van hun organisatie en ecosysteem en hebben behoefte aan flexibiliteit en keuzemogelijkheden bij de inzet van analyses. Qlik komt tegemoet aan deze wensen met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van multicloud en augmented intelligence,” zegt Mike Capone, CEO van Qlik. “Ons platform op SaaS-basis levert bedrijven realtime data en inzichten, waar en hoe zij dat willen. Zo kunnen bedrijven data optimaal inzetten voor het oplossen van hun grootste uitdagingen.”

Bij de multicloud en augmented intelligence vernieuwingen in de april- en juni-releases van Qlik Sense Enterprise staat de visie op de derde generatie BI van Qlik centraal. Deze derde generatie BI draait om de democratisering van data en de inzet van augmented intelligence en analyse door de gehele organisatie heen. Om dit mogelijk te maken moet alle data beschikbaar zijn en is een moderne cloud-first aanpak van data onmisbaar. Hierdoor worden betere datavaardigheden mogelijk gemaakt met technologie, omdat de toegang tot en het gebruik van data dankzij de cloud toenemen. Bovendien wordt SaaS-first toegang tot applicaties en data ingezet voor analyses, van de C-suite tot de buitenrand van de organisatie. Door data te democratiseren en breed beschikbaar te maken met dit soort modellen, draagt de analysestrategie van een bedrijf bij aan nieuwe inzichten, verbeterde besluitvorming en de transformatie van de organisatie.

Multicloud en SaaS-first
Grote bedrijven hebben behoefte aan een analyseplatform dat over de hele breedte van de organisatie gebruik maakt van de cloud, ongeacht waar de data zich bevindt. Qlik biedt een brede multicloud inzetbaarheid, onder één licentiemodel op abonnementsbasis.

“Qlik biedt klanten schaalbaarheid en inzichten die grootse transformaties mogelijk maken, binnen onze Kubernetes-architectuur,” aldus Mike Potter, CTO van Qlik. “Onze aanpak biedt de flexibiliteit en elasticiteit die nodig is voor hedendaagse analyses. Zo krijgen bedrijven direct de kans om data in te zetten voor het verbeteren van de bedrijfsresultaten.”

De laatste release van Qlik Sense Enterprise stelt gebruikers in staat om Qlik Sense Enterprise volledig uit te rollen op Qlik Cloud Services, de SaaS-omgeving van Qlik. Bedrijven kunnen er daarnaast voor kiezen om Qlik Sense Enterprise op Kubernetes uit te rollen op de publieke of privé cloud van hun eigen keuze. Bovendien werken alle uitrolopties voor Qlik Sense Enterprise (waaronder Qlik Sense Enterprise voor Windows) nu samen als onderdeel van het multicloud raamwerk van Qlik, dat als één geheel kan worden beheerd. Klanten kunnen nu dus kiezen voor één analyseplatform voor hun gehele cloudomgeving. Andere nieuwe functies en voordelen zijn onder andere:
  • Volledige certificering op Google Cloud Platform, Amazon en Azure, met ondersteuningsmogelijkheden voor Red Hat OpenShift
  • Mogelijkheid om multisite en multicloud als één geheel uit te rollen en beheren
  • Implementatieopties met een nieuwe beheerervaring die het beheer van gebruikers, inhoud en licenties in meerdere omgevingen vereenvoudigt
  • Eenvoudig abonnementslicentiemodel dat zowel on-premises als cloudgebruik omvat
Augmented intelligence: associatieve inzichten maken verborgen inzichten uit data zichtbaar
Kortgeleden lanceerde Qlik Associative Insights: een nieuw geïntegreerd element van het analyseplatform dat aansluit op de al bestaande mogelijkheden voor augmented intelligence en machine learning. Dit nieuwe onderdeel combineert de cognitieve en associatieve motoren waar Qlik op draait, om zo verborgen inzichten uit data te kunnen presenteren. Op deze manier worden de datavaardigheden van gebruikers versterkt, omdat de eigen vaardigheden door Qlik worden aangevuld terwijl ze hun data verkennen. De Qlik Associative Engine gaat op zoek naar data die buiten de door de gebruiker gemaakte selectie valt. Vervolgens analyseert de Cognitive Engine deze losstaande waarden, om zo inzichten te presenteren die de gebruiker misschien over het hoofd zou hebben gezien. Met deze associatieve inzichten worden gebruikers uitgedaagd vragen te stellen waar ze anders niet aan gedacht hadden, die vervolgens leiden tot nieuwe ontdekkingen en ‘aha!’-momenten.

Associative Insights is één van de voorbeelden van hoe Qlik zich steeds blijft inzetten om augmented intelligence en machine learning direct in het platform te integreren. Hiermee worden bestaande mogelijkheden uitgebreid, zoals bijvoorbeeld de Insights Advisor. Deze stelt automatisch de beste analyses en inzichten voor om een gehele dataset te doorzoeken, gebaseerd op de zoekcriteria van de gebruiker. De associatieve inzichten bouwen ook voort op de uitgebreide machine learning capaciteit van Qlik: hierdoor leert de Cognitive Engine van Qlik van gebruikersinteracties, feedback en andere bronnen en wordt hij zo steeds slimmer. Door augmented intelligence en machine learning direct te combineren met de Associative Engine, worden de krachten van mens en machine gebundeld om tot het beste resultaat te komen.

Qlik Sense - het platform voor enterprise analyse
De reikwijdte en diepgang van Qlik Sense stelt bedrijven in staat om hun volledige dataset in te zetten om zo consistente, datagedreven besluitvorming mogelijk te maken. De juni-release van Qlik Sense omvat verbeteringen op het gebied van augmented intelligence, waaronder verbeterde zoekondersteuning op basis van natuurlijke spraak voor de Insight Advisor en uitgebreid gebruikersbereik voor inzichten op precedentsbasis die direct in Qlik Cloud Services geïmporteerd worden. Qlik Sense juni 2019 omvat daarnaast:
  • Een suite van Qlik Sense SaaS-producten voor groepen en teams, met een naadloos, digitaal proeftraject
  • Directe verbindingen in de cloud met aanvullende applicaties zoals Salesforce en SAP
  • De mogelijkheid om toegang te krijgen tot QlikView®-applicaties via de Qlik cloud
  • Qlik Sense Mobile voor Blackberry en een containerversie van Qlik Sense Mobile gebouwd voor Blackberry Dynamics EMM, ter ondersteuning van geavanceerd beheer en beveiliging voor BYOD (bring your own device) omgevingen
  • Ondersteuning voor het mobiele Iron EMM-platform, samen met pushmeldingen voor Android- en iOS-applicaties
Qlik Sense Enterprise bevat nu ook mogelijkheden die het voor QlikView gebruikers makkelijker maakt om met Qlik Sense aan de slag te gaan. Hieronder vallen onder meer een nieuwe, uniforme licentiemogelijkheid, waarmee organisaties zowel QlikView als Qlik Sense kunnen ontsluiten met één enkele licentiesleutel. Ook zijn links naar QlikView apps geïntegreerd in Qlik Sense omgevingen. Zo krijgen gebruikers toegang tot alles wat ze nodig hebben in iedere Qlik app.

Over Qlik
Qlik werkt elke dag aan een datavaardige wereld, waar iedereen data in kan zetten om welke uitdaging dan ook op te lossen. Alleen het end-to-end data management en analyseplatform van Qlik brengt alle data uit welke bron binnen een organisatie dan ook samen. Zo kunnen mensen, ongeacht hun vaardigheidsniveau, hun nieuwsgierigheid gebruiken om nieuwe inzichten te verkrijgen. Bedrijven gebruiken Qlik om dieper in het gedrag van hun klanten te duiken, bedrijfsprocessen opnieuw uit te vinden, nieuwe winstmogelijkheden aan te boren en risico’s en beloningen te balanceren. Qlik heeft zijn hoofdkantoor in Radnor, Pennsylvania, en doet zaken in meer dan 100 landen met meer dan 48,000 klanten over de hele wereld.

©2019 QlikTech International AB. Alle rechten voorbehouden. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ en de QlikTech logo's zijn handelsmerken van QlikTech International AB die in meerdere landen zijn geregistreerd. Andere merken en logo's die hierin worden genoemd, zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Tijs Mannien
E-mail: qlik@yellow-communications.com
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Curvature wordt officiële Intel-partner

G4S verhoogt kennisniveau met behulp van Online Academy

Netskope rapporteert stijging van 161 procent in bezoeken aan risicovolle apps en websites tijdens piek in thuiswerken

Zoom introduceert filters, nieuwe belichtingsinstellingen en andere opties die Zoom-gesprekken verbeteren

Arrow Electronics breidt NetApp-educatieaanbod uit met cloud-, data- en converged infrastructure-certificeringen

Twaalf uur lang in gesprek over Het Internet met o.a. Evgeny Morozov, Francesca Bria, Roosbeef, Peter Pomerantsev en Marleen Stikker | De Internetmarathon

Ruim 20 organisaties kiezen voor leerplatform Studytube

Bezoekers testen innovaties op Biergarten Paradigm in Groningen
Ivanti integreert Neurons Platform met Splunk Security Operations Suite

Wat is het verschil tussen ISO 27001 en NEN 7510?

DCspine netwerk PoP nu beschikbaar in flagship datacenter Greenhouse Datacenters

Youfone gaat de strijd aan met dure telecomproviders: een jaar lang gratis FOX Sports Eredivisie

Jeroen Ennenga nieuwe COO BPSOLUTIONS

Conclusion Zuyd breidt team uit met Hicham Soutou

Razer Kishi Universal Mobile Gaming Controller for Android (Xbox) nu beschikbaar

SailPoint en Proofpoint gaan samen de strijd aan tegen beveiligingsrisico's voor digitale werknemers

Tanium en Google Cloud bundelen krachten en leveren Security Transformation voor het gedistribueerde IT-tijdperk

Speel meer dan 100 games op mobiel met Xbox Game Pass Ultimate vanaf 15 september in Nederland

De impact van COVID-19 op datalekken
Verstreken tijd: 1 jaar en 76 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo Curvature
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope
Logo Zoom