www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Veenman, ‘het oudste IT-bedrijf’ van Nederland, viert 100-jarig bestaan

Biedt organisaties sinds 1919 grip op hun informatievoorziening

Rotterdam, 23 mei 2019 – Veenman, het oudste IT-bedrijf van Nederland, viert vandaag zijn honderdste verjaardag. Veenman overbrugt al een eeuw lang met technologie de afstand tussen de informatiebron en diegenen die de informatie nodig hebben. Begonnen als leverancier van kantoormachines, is Veenman nu uitgegroeid tot een IT kennis- en implementatiepartner die organisaties helpt te beschikken over de juiste informatie, op het juiste moment en in de voor hen meest geschikte vorm.

Het bedrijf werd in 1919 opgericht door Dick Veenman, gedreven vanuit een praktische, analytische kijk op zaken en technische nieuwsgierigheid. Hij zag toen al dat techniek een grote impact zou krijgen. Aanvankelijk waren het schrijfmachines die handgeschreven documenten overbodig maakten. Later waren het stencilmachines, copiers en printers die drukwerk vervingen.

Algemeen Directeur van Veenman, Wilco van Bezooijen: “Mensen willen informatie die voor hen relevant is en op het juiste moment, in de juiste vorm wordt aangereikt. Veenman is indertijd begonnen met het op papier ‘vangen’ van deze ‘informatiemomenten’ en doet dat vandaag natuurlijk ook in digitale vorm. We richten ons nu steeds meer op de procesoptimalisatie aan de ‘randen’ van de IT – daar waar documenten de organisatie binnenkomen (elektronisch of via een scan) of verlaten - en de processen daartussen.”

Foto: Algemeen Directeur van Veenman, Wilco van Bezooijen, opent de festiviteiten vanaf de middenstip in De Kuip.

100 jaar inzet van technologie
“Een eeuw lang heeft Veenman voortdurend zijn praktische, analytische kijk op zaken en technische nieuwsgierigheid aangescherpt. Want Veenman wil ook de komende 100 jaar zorgdragen dat er slimmer, sneller en beter geïnformeerd gewerkt kan worden. Daarbij hanteren we een nuchtere aanpak en realistische inzet van nieuwe technologie. Dat is niet alleen essentieel voor vandaag, maar zeker in een toekomst waarin we steeds flexibeler gaan werken en waarin we moeten omgaan met de impact van exponentiële informatievoorziening,” zegt Wilco van Bezooijen. “Deze explosieve groei zal uiteindelijk leiden tot een informatiecontinuüm, waarbinnen geavanceerde technologieën helpen om te voorspellen welke informatie wanneer nodig is en in welke vorm. We verwachten dat hierdoor de informatievoorziening in hoge mate zelfsturend wordt.”

Informatiemomenten: de juiste informatie, op het juiste moment en in de juiste vorm
De exponentiële informatievoorziening brengt de nodige uitdagingen met zich mee, hoe gaan we om met de complexiteit, hoe zorgen we ervoor dat we niet door de informatiestroom overweldigd worden? Veenman brengt wat er aan informatie gevraagd is, waar het nodig is, en in de gewenste vorm (fysiek – print; digitaal – op scherm van device van smartphone tot multifunctionele printer, van pc tot signage-scherm). Het bedrijf levert daarvoor hardware- en softwareoplossingen op het gebied van informatielogistiek, managed print services en audiovisuele communicatie.

Inclusiviteit en duurzaamheid
Hanneke Mulder, Directeur Marketing & Strategie van Veenman: “We zullen goed moeten nadenken over de enorme impact van digitalisering want we zien nu al dat lang niet iedereen hierin even goed kan meegaan. Dat betekent dat we ook rekening houden met inclusiviteit: heeft de informatie wel de juiste vorm – en voor de ontvanger in begrijpelijke taal opgesteld - om iedereen te bereiken die bereikt moet worden. We brengen de nodige kennis en inzichten waarmee onze klanten in de informatiestroomversnelling veilig het hoofd boven water houden en van de informatiemomenten optimaal gebruik kunnen maken. Daarnaast wordt de komende jaren duurzaamheid steeds belangrijker. Dat betekent dat we samen met de klant, het maximum aan duurzaamheid binnen onze oplossingen willen bereiken.”

Softwaretransformatie
Veenman is het verbindende element tussen klanten, innovatieve technologieën, producten en diensten. De focus ligt steeds meer op de nieuwste technologieën zoals artificial intelligence, data analytics en content analytics: software-innovaties die de informatiemomenten voorbereiden en concreet maken. Organisaties kunnen alleen een relevante rol blijven spelen in de toekomst als zij grip hebben en houden op hun informatievoorziening. Vooral de snelheid daarvan is een bedrijfskritisch element geworden in de huidige bedrijfsvoering. Van Bezooijen: ”De constante in de afgelopen 100 jaar is een voortdurend gebrek aan tijd. Niemand wil tijd verspillen aan zoeken naar informatie. Veenman brengt ook de komende 100 jaar wat er aan informatie gevraagd wordt, overal waar het nodig is en in de gewenste vorm.”

Over Veenman
Veenman, opgericht in 1919, is een IT kennis- en implementatiepartner die organisaties helpt te beschikken over de juiste informatie in de voor hen meest geschikte vorm voor een optimale, veilige en duurzame bedrijfsvoering. Veenman levert daarvoor hardware- en softwareoplossingen op het gebied van informatielogistiek, managed print services en audiovisuele communicatie.

Naast het hoofdkantoor in Rotterdam heeft Veenman vestigingen in Breukelen, Zwolle en Venray. De onderneming maakt deel uit van Xerox Corporation. Voor meer informatie: https://www.veenman.nl.

Contact voor de pers
Veenman