www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
INFLUX PRHerken zakelijke websitebezoekers#

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 148 dagen geleden)
PR: En Serio

Tableau 2019.2 introduceert nieuwe mapping-mogelijkheden voor een soepeler en slimmer gebruik van locatiegegevens

Nieuwe versie biedt geavanceerde functionaliteit voor het analyseren van geospatiale data en nieuwe authoring-mogelijkheden voor krachtigere en flexibelere analyses

Tableau Software, leverancier van visual analytics-oplossingen, maakt de beschikbaarheid bekend van Tableau 2019.2. Deze nieuwe release breidt de door Mapbox aangedreven technologie voor background mapping uit met vectorkaarten. Gebruikers kunnen hiermee gedetailleerdere locatiedata naar voren brengen en analyseren op basis van achtergrondlagen met meer contextuele informatie. Aanvullende parameter-settings zorgen in de nieuwe release daarnaast voorverbeterde visuele interactiviteit. Ook zijn er diverse nieuwe door de Tableau Community aangevraagde functies toegevoegd, zoals aanpasbare toolstips voor web authoring, een gepersonaliseerde Tableau Server-homepage, verbeterde tools voor het samenstellen van dashboards en vernieuwingen in Ask Data, de natural language processing (NLP)-technologie van Tableau.

Er is een groeiende vraag naar locatiedata omdat de vraag ‘waar’ steeds vaker de basis is voor het nemen van zakelijke beslissingen. Volgens een recent analistenrapport zal 30% van alle interacties met klanten in 2022 worden aangestuurd door real-time analyses van hun locatie. In 2017 was dit nog slechts 4%. De nieuwe vectorkaarten in Tableau bieden gedetailleerde informatie en soepelere verkenningsmogelijkheden dan mapping-oplossingen die gebruikmaken van afbeeldingen. Als gebruikers inzoomen, uitzoomen of schuiven past Tableau de kaartomvang automatisch aan en hoeft geen afbeeldingen te laden, zodat gebruikers geen enkele onderbreking in hun analyse-flow hoeven te ervaren.  De nieuwe kaartlagen van Mapbox met achtergrondinformatie geven ook meer context aan geospatiale data, zoals labels voor metro- en treinstations, terreininname van gebouwen, grond en waterpartijen.

PATH, een wereldwijde organisatie voor de volksgezondheid, monitort met gebruik van Tableau en Mapbox de meldingen van ziektes zoals malaria. Zo houdt de organisatie eenvoudiger en nauwkeuriger gebieden waar felle uitbraken zijn van overdraagbare ziektes in de gaten. “Het op een kaart weergeven van meldingen van ziekten zoals malaria maakt het eenvoudiger om de ontwikkelingen op de voet te volgen. Kaarten zijn visualisatietools die het gevoel van plaats en schaalomvang effectief overbrengen. Ze zetten mensen ook aan tot verkennen. Besluitvormers kunnen aan kaarten aflezen waar ziektes de kop op steken en die locaties afzetten tegen locaties waar zij beschikken over mogelijkheden als zorgfaciliteiten, geneesmiddelen, diagnostische apparatuur en hulpverleners”, zegt Jeff Bernson, vice president Technology, Analytics & Market Innovation bij PATH. “Dankzij onze samenwerking met Tableau in het kader van initiatieven zoals Visualize No Malaria kunnen onze partners in verschillende landen gebruikmaken van nauwkeuriger en gedetailleerdere vector mapping. Daarmee kunnen ze ‘hotspots’ met overdraagbare ziektes eenvoudiger en nauwkeuriger bewaken en mensen in nood sneller van hulp voorzien.”

Nieuwe authoring-mogelijkheden voor referentielijnen, filters en SQL-query’s
Tableau 2019.2 biedt een nieuwe functie genaamd parameter actions. Deze maakt het mogelijk om de parameters te wijzigen die aan de basis staan van berekeningen, analysefuncties en referentielijnen. Het enige dat gebruikers hiervoor hoeven te doen, is datapunten selecteren in een visualisatie. Dit maakt het makkelijker dan ooit om complexe interactieve analyses uit te voeren, zoals vergelijkende analyses en tijdgebonden analyses. Zo kan een berekend veld de waarde ‘true’ hebben als ‘Omzet’ groter is dan 500.000 euro. Als de omzet 500.000 euro of lager is, zal het veld de waarde ‘false’ hebben. Om voor flexibeler berekeningen te zorgen kunnen samenstellers (‘authors’) van dashboards een parameter gebruiken in plaats de waarde 500.000 euro’s in de berekening te programmeren. Hiertoe kunnen ze simpelweg een waarde in een tekstveld wijzigen. Parameter actions gaat nog een stap verder door gebruikers de mogelijkheid te bieden om een parameterwaarde op te geven door het selecteren van een datapunt in de visualisatie. Op die manier is er geen tekstveld nodig, wordt de workflow van gebruikers nergens onderbroken en worden de dashboards nog interactiever.

Nieuwe functies op basis van input van de Tableau Community
De nieuwe versie biedt daarnaast functies die zijn ontwikkeld naar aanleiding van input en feedback van de Tableau Community. Dit omvat onder meer nieuwe manieren voor het aanpassen en delen van dashboards.

–       Met Ask Data zorgt Tableau voor krachtigere en flexibelere analyses op basis van opdrachten in spreektaal. Gebruikers kunnen met vragen getypt in natuurlijke taal berekeningen laten maken, functievollere vragen stellen zoals het vervangen of toevoegen van data-elementen en inzicht krijgen in de vragen die mensen stellen via gebruiksanalyses.
–       Referentielijnen zijn nu voorzien van aanpasbare tooltips. Gebruikers kunnen hiermee bijvoorbeeld de tekst veranderen of de tooltip volledig uitschakelen.
–       Dashboard-containers kunnen nu worden verborgen om op het scherm ruimte vrij te maken.
–       Gebruikers kunnen een dashboard met een simpele muisklik van een nieuw werkblad voorzien.
–       Er is nieuwe functionaliteit beschikbaar voor het verkennen van content via een gepersonaliseerde Tableau Server-homepage. Gebruikers kunnen op deze manier sneller en eenvoudiger dan ooit relevante content openen.
–       Biometrische beveiligingsfunctionaliteit zoals Touch ID en Face ID voor mobiele gebruikers.Alle producten van Tableau zijn nu ook verkrijgbaar in traditioneel Chinees en Brits Engels.

“Onze geweldige community jaagt ons snelle innovatietempo verder aan. Met elke release willen we de analyse-ervaring verder vereenvoudigen en verbeteren, zodat meer mensen op eenvoudige wijze antwoorden op hun vragen uit hun data kunnen putten”, zegt Francois Ajenstat, chief product officer bij Tableau. “Of het nu gaat om het bevorderen van creatieve analyses met parameter–settings of het putten van inzichten uit geospatiale data op basis van rijkere en geavanceerdere mapping-functionaliteit, Tableau 2019.2 brengt de interactiviteit voor onze klanten naar een hoger plan.”

Een volledig overzicht van functies in Tableau 2019.2 is beschikbaar op tableau.com/new-features. Geïnteresseerden kunnen de nieuwe mogelijkheden uitproberen door een proefversie van de nieuwe release te downloaden.
Laatste van Tableau Software
Tableau breidt Data Management functionaliteit uit met Tableau Catalog en introduceert nieuwe add-on voor serverbeheer

Tableau breidt door AI aangedreven analytics uit met Explain Data

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 2 jaar en 148 dagen
Tableau Softwa.. contact

Logo Tableau Software

+31 207989304
  www.tableau.com/nl-nl
Tableau Softwa.. sociaal

Tableau Softwa.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix