www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Tableau 2019.2 introduceert nieuwe mapping-mogelijkheden voor een soepeler en slimmer gebruik van locatiegegevens

Nieuwe versie biedt geavanceerde functionaliteit voor het analyseren van geospatiale data en nieuwe authoring-mogelijkheden voor krachtigere en flexibelere analyses

Tableau Software, leverancier van visual analytics-oplossingen, maakt de beschikbaarheid bekend van Tableau 2019.2. Deze nieuwe release breidt de door Mapbox aangedreven technologie voor background mapping uit met vectorkaarten. Gebruikers kunnen hiermee gedetailleerdere locatiedata naar voren brengen en analyseren op basis van achtergrondlagen met meer contextuele informatie. Aanvullende parameter-settings zorgen in de nieuwe release daarnaast voorverbeterde visuele interactiviteit. Ook zijn er diverse nieuwe door de Tableau Community aangevraagde functies toegevoegd, zoals aanpasbare toolstips voor web authoring, een gepersonaliseerde Tableau Server-homepage, verbeterde tools voor het samenstellen van dashboards en vernieuwingen in Ask Data, de natural language processing (NLP)-technologie van Tableau.

Er is een groeiende vraag naar locatiedata omdat de vraag ‘waar’ steeds vaker de basis is voor het nemen van zakelijke beslissingen. Volgens een recent analistenrapport zal 30% van alle interacties met klanten in 2022 worden aangestuurd door real-time analyses van hun locatie. In 2017 was dit nog slechts 4%. De nieuwe vectorkaarten in Tableau bieden gedetailleerde informatie en soepelere verkenningsmogelijkheden dan mapping-oplossingen die gebruikmaken van afbeeldingen. Als gebruikers inzoomen, uitzoomen of schuiven past Tableau de kaartomvang automatisch aan en hoeft geen afbeeldingen te laden, zodat gebruikers geen enkele onderbreking in hun analyse-flow hoeven te ervaren.  De nieuwe kaartlagen van Mapbox met achtergrondinformatie geven ook meer context aan geospatiale data, zoals labels voor metro- en treinstations, terreininname van gebouwen, grond en waterpartijen.

PATH, een wereldwijde organisatie voor de volksgezondheid, monitort met gebruik van Tableau en Mapbox de meldingen van ziektes zoals malaria. Zo houdt de organisatie eenvoudiger en nauwkeuriger gebieden waar felle uitbraken zijn van overdraagbare ziektes in de gaten. “Het op een kaart weergeven van meldingen van ziekten zoals malaria maakt het eenvoudiger om de ontwikkelingen op de voet te volgen. Kaarten zijn visualisatietools die het gevoel van plaats en schaalomvang effectief overbrengen. Ze zetten mensen ook aan tot verkennen. Besluitvormers kunnen aan kaarten aflezen waar ziektes de kop op steken en die locaties afzetten tegen locaties waar zij beschikken over mogelijkheden als zorgfaciliteiten, geneesmiddelen, diagnostische apparatuur en hulpverleners”, zegt Jeff Bernson, vice president Technology, Analytics & Market Innovation bij PATH. “Dankzij onze samenwerking met Tableau in het kader van initiatieven zoals Visualize No Malaria kunnen onze partners in verschillende landen gebruikmaken van nauwkeuriger en gedetailleerdere vector mapping. Daarmee kunnen ze ‘hotspots’ met overdraagbare ziektes eenvoudiger en nauwkeuriger bewaken en mensen in nood sneller van hulp voorzien.”

Nieuwe authoring-mogelijkheden voor referentielijnen, filters en SQL-query’s
Tableau 2019.2 biedt een nieuwe functie genaamd parameter actions. Deze maakt het mogelijk om de parameters te wijzigen die aan de basis staan van berekeningen, analysefuncties en referentielijnen. Het enige dat gebruikers hiervoor hoeven te doen, is datapunten selecteren in een visualisatie. Dit maakt het makkelijker dan ooit om complexe interactieve analyses uit te voeren, zoals vergelijkende analyses en tijdgebonden analyses. Zo kan een berekend veld de waarde ‘true’ hebben als ‘Omzet’ groter is dan 500.000 euro. Als de omzet 500.000 euro of lager is, zal het veld de waarde ‘false’ hebben. Om voor flexibeler berekeningen te zorgen kunnen samenstellers (‘authors’) van dashboards een parameter gebruiken in plaats de waarde 500.000 euro’s in de berekening te programmeren. Hiertoe kunnen ze simpelweg een waarde in een tekstveld wijzigen. Parameter actions gaat nog een stap verder door gebruikers de mogelijkheid te bieden om een parameterwaarde op te geven door het selecteren van een datapunt in de visualisatie. Op die manier is er geen tekstveld nodig, wordt de workflow van gebruikers nergens onderbroken en worden de dashboards nog interactiever.

Nieuwe functies op basis van input van de Tableau Community
De nieuwe versie biedt daarnaast functies die zijn ontwikkeld naar aanleiding van input en feedback van de Tableau Community. Dit omvat onder meer nieuwe manieren voor het aanpassen en delen van dashboards.

–       Met Ask Data zorgt Tableau voor krachtigere en flexibelere analyses op basis van opdrachten in spreektaal. Gebruikers kunnen met vragen getypt in natuurlijke taal berekeningen laten maken, functievollere vragen stellen zoals het vervangen of toevoegen van data-elementen en inzicht krijgen in de vragen die mensen stellen via gebruiksanalyses.
–       Referentielijnen zijn nu voorzien van aanpasbare tooltips. Gebruikers kunnen hiermee bijvoorbeeld de tekst veranderen of de tooltip volledig uitschakelen.
–       Dashboard-containers kunnen nu worden verborgen om op het scherm ruimte vrij te maken.
–       Gebruikers kunnen een dashboard met een simpele muisklik van een nieuw werkblad voorzien.
–       Er is nieuwe functionaliteit beschikbaar voor het verkennen van content via een gepersonaliseerde Tableau Server-homepage. Gebruikers kunnen op deze manier sneller en eenvoudiger dan ooit relevante content openen.
–       Biometrische beveiligingsfunctionaliteit zoals Touch ID en Face ID voor mobiele gebruikers.Alle producten van Tableau zijn nu ook verkrijgbaar in traditioneel Chinees en Brits Engels.

“Onze geweldige community jaagt ons snelle innovatietempo verder aan. Met elke release willen we de analyse-ervaring verder vereenvoudigen en verbeteren, zodat meer mensen op eenvoudige wijze antwoorden op hun vragen uit hun data kunnen putten”, zegt Francois Ajenstat, chief product officer bij Tableau. “Of het nu gaat om het bevorderen van creatieve analyses met parameter–settings of het putten van inzichten uit geospatiale data op basis van rijkere en geavanceerdere mapping-functionaliteit, Tableau 2019.2 brengt de interactiviteit voor onze klanten naar een hoger plan.”

Een volledig overzicht van functies in Tableau 2019.2 is beschikbaar op tableau.com/new-features. Geïnteresseerden kunnen de nieuwe mogelijkheden uitproberen door een proefversie van de nieuwe release te downloaden.
Eerder van Tableau Software
Persberichten van donderdag 21 november 2019
Insight wint Best Software License Partner of the Year tijdens Channel Awards 2019

Samenwerking Relined Fiber Network en Van de Beek Kabels en Leidingen

SymfonyCon Amsterdam: Smile en SensioLabs versterken hun alliantie voor ontwikkeling Symfonie

MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

PSV grote winnaar Website van het Jaar 2019

Extreme Networks erkend als Gartner Peer Insights Customers’ Choice for Data Center Networking 2019

Veeam: In 2020 is cloud de ‘new normal’ en neemt het belang van security verder toe

LogRhythm breidt marketingteam uit met Chief Marketing Officer en Vice President of Product

Klanten van Gerhard Schubert GmbH printen specifieke onderdelen voor verpakkingsmachines met behulp van Ultimaker

Newion versterkt het team met John Sjölander

Curvature zet met partnerprogramma Third Party Maintenance breder in de markt

DPA-whitepaper helpt functionaris gegevensbescherming in professionaliseringsslag

Nederlandse consument loopt voorop met kennis van blockchain

Orange versterkt positie internationale positie in retail met ThousandEyes partnership

Fortinet en Siemens bundelen krachten om OT-netwerken optimaal te beveiligen

Nieuwe Kaspersky Sandbox automatiseert bescherming tegen geavanceerde bedreigingen

BlackBerry zorgt voor balans tussen vraag naar productiviteit en veiligheid met vernieuwde UEM Software Suite
NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

NetApp en Google Cloud zetten volgende stap in strategisch partnership om innovatie in de Cloud te stimuleren

Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

Lenovo en Schneider Electric kondigen strategische samenwerking aan op het gebied van slimme duurzame productie

Multifunctionele Toughbooks zijn ideaal gereedschap voor de zeevaart

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

Advanced Persistent Threats in 2020: abuse of personal information and more sophisticated attacks are coming

Experts delen unieke kennis in Amsterdam

Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

TIE Kinetix completes transition to FLOW with substantially increased order intake
Logo En Serio

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl