www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Mall of America zet digitale transformatie in en vervolgt Public Cloud Journey met Rubrik

Grootste winkel- en entertainmentbestemming in de Verenigde Staten verhoogt IT-Productiviteit en stimuleert innovatie met Rubrik Cloud Data Management

Rubriks Native Integration met Microsoft Azure levert direct fikse besparingen op

Amsterdam, 22 mei 2019 - Rubrik, het Cloud Data Management bedrijf, maakte vandaag bekend dat Mall of America Rubrik heeft ingezet om mission-critical gegevens en applicaties te beschermen. Hierdoor kan Mall of America (MOA) zich concentreren op digitale transformatie om de doeltreffendheid van de medewerkers te optimaliseren en de algehele gastbeleving te verbeteren. Ook kan MOA dankzij Rubrik het cloud-first-initiatief met data-archivering naar Microsoft Azure op een hoger niveau tillen.

Mall of America, gevestigd in Bloomington, Minnesota, is het grootste winkelcentrum in de Verenigde Staten. Sinds de opening in 1992, heeft MOA een reputatie als winkel-, eet- en amusementsbestemming van wereldklasse. Jaarlijks wordt MOA door gemiddeld 40 miljoen mensen van over de hele wereld bezocht en genereert het bijna 2 miljard dollar aan economische impact.

"De absolute prioriteit van Mall of America is ervoor te zorgen dat onze gasten een geweldige ervaring hebben", zegt Janette Smrcka, IT-Director bij Mall of America. "IT speelt een sleutelrol bij het creëren van juist die speciale momenten waardoor onze klanten zich aan ons binden. Ons team evalueert voortdurend alle processen en kijkt waar het efficiënter en innovatiever kan. We hebben als bedrijf nooit stil gezeten; met partners als Rubrik die out-of-the-box denken, kunnen we nog sneller vooruitkomen."

Voor Rubrik worstelde Mall of America met een tijdrovende, verouderde methode voor gegevensbeheer. Met het eenvoudige, geautomatiseerde datamanagement van Rubrik is MOA 80% minder tijd kwijt aan het beheer van data-backups. Dit betekent 52 productieve dagen extra per jaar. MOA kan zich nu richten op het optimaliseren van IT-processen; van het proactief voorkomen van gegevensverlies door de implementatie van gecodeerde e-mailmogelijkheden tot het op afstand toegang krijgen tot hun applicaties voor werknemers.

Naast meer dan 520 winkels, is Mall of America de thuisbasis van Nickelodeon Universe, een zeven hectare groot indoor themapark. Elke ochtend voeren de onderhouds- en operationele medewerkers van MOA een veiligheidscontrole uit over de attracties. Dit proces werd de afgelopen twintig jaar op papier uitgevoerd. Door de productiviteitsverhoging van het MOA IT-team door Rubrik, was er tijd om een nieuwe interne applicatie te ontwikkelen en te implementeren die deze controle elektronisch uitvoert. Nu kan het team de gegevens eenvoudig rapporteren en kunnen medewerkers deze sneller terugkoppelen naar de gasten.

"De aandacht van de consument krijgen en vasthouden is in deze enorm competitieve retailmarkt moeilijker dan ooit," aldus Arvind Nirthrakashyap, medeoprichter en Chief Technology Officer bij Rubrik. "Door Rubrik kan MOA meer tijd besteden aan het stimuleren van innovatie en minder aan IT-onderhoud. Met ons cloud-databeheerplatform weten bedrijven zeker dat hun gegevens beschermd worden. Zo kunnen ze zich concentreren op onvergetelijke klantervaringen."

Mall of America beschermt de 100% virtuele omgeving en mission-critical applicaties met Rubrik. Bijkomende voordelen hiervan zijn:
  • Perfecte cloudarchivering en kostenbesparingen met Microsoft Azure: Rubriks native integratie met Azure zorgt voor optimale opslagefficiëntie zodat de cloudvoetafdruk van MOA schaalbaar is. Hierdoor kon het bedrijf off-tape migreren, onnodige overheadkosten uitbannen en onmiddellijk flink besparen.
  • Snel herstel voor gestroomlijnde upgrades: de vorige back-upoplossing van Mall of America zat hun always on-instelling in de weg door de lange hersteltijd en onhandige systeemupgrades. Dankzij de ongeëvenaarde snelheid en eenvoud van Rubrik kunnen zelfs de grootste servers van MOA in slechts 30 minuten worden hersteld. Hierdoor hebben IT-beheerders zeven uur per dag meer tot hun beschikking.
  • Hyper-V-integratie: Rubrik kon binnen de bestaande Hyper-V-infrastructuur van MOA eenvoudig navigeren door de ‘beleidsgestuurde intelligentie’.
  • Gebruiksgemak: dankzij de gebruiksvriendelijke interface van Rubrik kan het team gegevens makkelijk vinden en openen.
Laatste van Rubrik

Google veteraan Vinod Marur start bij Rubrik als Senior Vice President Engineering

Rubrik benoemt Rinki Sethi tot Chief Information Security Officer
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Rubrik contact

Logo Rubrik

Rubrik sociaal

Rubrik tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage