www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Veeam groeit en behaalt mijlpaal van $1 miljard in deals

Leider in clouddatamanagement heeft inmiddels meer dan 350.000 klanten en gaat meer dan ooit gebruikmaken van de kracht van zijn partnerships

Utrecht, 22 mei 2019 Veeam® Software, de leider in back-upoplossingen die Intelligent Data Management™ mogelijk maken, heeft meer dan 1 miljard Amerikaanse dollar omgezet in jaarlijkse deals. Daarmee voegt het bedrijf zich bij een elitegroep van softwarebedrijven die deze mijlpaal hebben behaald. Tevens heeft Veeam inmiddels meer dan 350.000 klanten en noteert het bedrijf gemiddeld meer dan vierduizend nieuwe klanten per maand.

Ratmir Timashev, medeoprichter en EVP Sales & Marketing van Veeam: “Veeam is als het ware de oprichter van de VMware-back-upmarkt en is al meer dan tien jaar de marktleider. De eerste doelstelling van Veeam is nu gerealiseerd en ik ben er trots op dat we de mijlpaal van 1 miljard dollar in deals hebben behaald. In 2013 voorspelde ik al dat we deze mijlpaal binnen zes jaar zouden behalen en dat is dus ook gebeurd. Maar de markt verandert. Back-up speelt nog steeds een zeer belangrijke rol, maar steeds meer klanten bouwen hybrid clouds met AWS, Azure, IBM en Google, en vragen om meer dan alleen back-up. Om succesvol te blijven, moet Veeam mee veranderen. Dankzij zijn meer dan 64.000 channel- en serviceproviderpartners en het grootste ecosysteem van technologiepartners, waaronder Cisco, HPE, NetApp, Nutanix en PureStorage, bevindt Veeam zich in de beste positie om het domineren van de nieuwe clouddatamanagementmarkt te realiseren.”

image

Al meer dan tien jaar is Veeam de toonaangevende leverancier van back-up-, recovery- en replicatieoplossingen. In het begin richtte het bedrijf zich op servervirtualisatie voor VMware-omgevingen, maar de laatste jaren heeft Veeam dit kernaanbod uitgebreid. Het bedrijf voorziet nu ook in integratie met meerdere hypervisors, fysieke servers en endpoints, alsmede in op public en SaaS gebaseerde workloads in samenwerking met toonaangevende cloud-, storage-, server-, HCI- en applicatievendoren. Op die manier biedt het bedrijf het meest robuuste clouddatamanagementplatform in de markt.

De partnergerichte strategie van Veeam en zijn vermogen om zich aan te passen aan de markt, vormen de hoeksteen van zijn succes en de basis voor zijn tweede doelstelling. In januari 2019 introduceerde Veeam Veeam Availability Suite™ 9.5 Update 4 waarmee het bedrijf voorziet in nieuwe mogelijkheden voor eenvoudige cloudmigratie en cloudmobiliteit, cloud-native back-up, kosteneffectieve dataretentie, overdraagbare cloud-ready licenties, verbeterde security en data-governance, en oplossingen die het voor serviceproviders makkelijker maken om Veeam-diensten aan te bieden. Ook kondigde het bedrijf in mei 2019 het nieuwe with Veeam™-programma aan, waarin Veeam samenwerkt met de grootste leveranciers van enterprise storage en hyper-converged infrastructures (HCI). Doel van het programma is om klanten te voorzien van uitgebreide, secundaire storageoplossingen die Veeam-software combineren met toonaangevende storage- en HCI-hardware en beheerstacks. Onder meer ExaGrid en Nutanix zullen hier deel van uitmaken.

Timashev: “Vanaf dag 1 hebben we ons op partnerships gericht om zo meerwaarde aan klanten te leveren. Door samen te werken met onze storage- en cloudpartners, bieden we keuze, flexibiliteit en waarde voor alle klanten, ongeacht hun omvang. Het nieuwe with Veeam-programma is de ultieme belichaming van deze aanpak en deze strategie helpt ons om ons leiderschap verder te vergroten.”

Het vermogen van het bedrijf om continu te veranderen en zich aan te passen aan de markt, zijn doelgroep te begrijpen, snel te innoveren en te analyseren hoe verschuivingen in de sector klanten beïnvloeden, hebben ervoor gezorgd dat Veeam de leider is geworden op het gebied van clouddatamanagement – een markt die in 2020 meer dan 15 miljard dollar waard is[1].

Meer weten? Ga naar www.veeam.com

[1] Gartner, IDC and Veeam internal estimates

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in Intelligent Data Management. Het Veeam Availability Platform is de meest complete oplossing die klanten helpt bij het realiseren van de vijf fasen van clouddatamanagement. Veeam heeft wereldwijd meer dan 350.000 klanten, inclusief 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 67 procent van de Global 2000-organisaties. Ook scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat meer dan 64.000 channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers en meer dan 22.500 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan dertig landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.
Eerder van Veeam Software
6 dec 2019 Veeam lanceert nieuwe AWS-native back-up- en hersteloplossing op AWS Marketplace

27 nov 2019 Retailers: 5 tips om productief te zijn tijdens de feestdagen

21 nov 2019 Veeam: In 2020 is cloud de ‘new normal’ en neemt het belang van security verder toe
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl