www.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Citrix lanceert Workspace voor Google Cloud

Het vernieuwde Citrix Workspace biedt meer flexibiliteit en keuze, meer werknemersbetrokkenheid en hogere productiviteit

Amsterdam, 21 mei 2019 – Vandaag kondigt Citrix plannen aan voor het uitbreiden van Citrix® Workspace™ naar Google Cloud om de flexibiliteit en keuzemogelijkheden bij een overstap naar de cloud te vergroten. Doordat bedrijven snel en efficiënt apps kunnen leveren voor Google-apparaten en -besturingssystemen, kunnen ze werknemers een ongeëvenaarde digitale werkervaring bieden, die de productiviteit en innovatie een enorme boost zal geven. Dit nieuws werd bekendgemaakt tijdens Citrix Synergy, dat deze week plaatsvond in Atlanta in de Verenigde Staten.

“Bedrijven verplaatsen steeds meer apps naar de cloud en willen dat werknemers die overal en altijd gemakkelijk en veilig kunnen gebruiken”, vertelt David Henshall, President en CEO van Citrix. “Met Citrix Workspace voor Google Cloud kunnen onze klanten hun digitale transformatie versnellen en hun mensen een simpele, intuïtieve gebruikservaring bieden.”

“Veel van onze klanten hebben flink geïnvesteerd in software en infrastructuren, maar willen ook in de toekomst in de cloud investeren”, zegt Rob Enslin, President Global Customer Operations van Google Cloud. “Door onze partnership met Citrix verder uit te breiden, kunnen we die klanten helpen de apps waarvan ze afhankelijk zijn, overal op een veilige manier te gebruiken.”

Citrix levert oplossingen waarmee mensen kunnen focussen op het werk dat telt en optimaal kunnen presteren. Werknemers over de hele wereld kennen de frustratie van het elke dag weer moeten werken met een overvloed aan apps en technologieën, en weten hoe slecht dat is voor hun productiviteit. Citrix maakt daar een einde aan. Vorig jaar maakt het bedrijf de werkomgeving al overzichtelijker met de lancering van hun oplossingen voor de digitale werkplek. Nu wordt daar nog intelligentie aan toegevoegd, dankzij hypermoderne mogelijkheden voor het leveren van een eenduidige, contextbewuste gebruikservaring op elk apparaat en in elk netwerk. Dat verbetert de betrokkenheid en productiviteit van werknemers.

Complexiteit onder controle
Voor het op de goede manier voltooien van een taak zijn de juiste tools onontbeerlijk. Het probleem is echter dat de meeste mensen er te veel hebben, en dat ze vaak moeilijk te vinden en gebruiken zijn. Met Citrix® Workspace™ bieden bedrijven hun werknemers via single sign-on toegang tot een overzichtelijke omgeving met alle apps en informatie die ze nodig hebben. Standaard omvat deze omgeving integratiefunctionaliteit voor ruim 150 zakelijke applicaties zoals Salesforce, Workday, SAP Ariba en SAP Concur, ServiceNow, Microsoft Outlook en G Suite.

Een slimmere aanpak
Dankzij het gebruik van machine learning en eenvoudige workflows kunnen bedrijven Citrix Workspace gebruiken om werknemers een prettige werkomgeving te bieden; niet alleen door die overzichtelijker en slimmer te maken, maar ook doordat ze worden begeleid bij hun werk.

Met 100 micro-apps die speciaal zijn gebouwd voor veelgebruikte softwareservices worden taken automatisch aangeboden aan op basis van prioriteit en relevantie, zodat werknemers hun werk in minder stappen en dus efficiënter kunnen voltooien.

Werk zonder beperkingen
Dankzij nieuwe integratiefunctionaliteit voor samenwerkingstools zoals Microsoft Teams en Slack, krijgt de werknemer zijn werk in een constante stroom aangeboden en hoeft hij dus niet continu van omgeving te wisselen.

Managed Desktops as a Service
Citrix heeft ook Desktop-as-a-Service in de planning, waarmee het voor IT-afdelingen eenvoudiger wordt om een consistente en veilige werkomgeving in de cloud te bieden. In die omgeving hebben werknemers de beschikking over hun eigen desktop en alles wat ze nodig hebben om hun werk te doen: SaaS-applicaties, cloudservices, fileshares, kantoorapplicaties in de cloud en uiteenlopende bedrijfsmiddelen.

Uitgebreide werkpleksecurity
Beveiliging is geen bijzaak, maar moet altijd een kernelement zijn. Dankzij geavanceerd inzicht in gebruikersgedrag en de intelligente mogelijkheden van Citrix Analytics kunnen bedrijven zorgen voor een goede balans tussen flexibiliteit en de noodzaak van een goed beveiligde omgeving. Het dynamisch toegepaste beveiligingsbeleid staat de gebruikersbeleving dan ook niet in de weg. De oplossing zorgt ook voor volledige registratie van beveiligingsbedreigingen en de geautomatiseerde afhandeling daarvan, voor analyse door beveiligingsexperts en export naar andere analyseplatforms via de geplande integratie met Splunk.

Weg met malware
Het aantal SaaS-, web- en mobiele apps waarmee wordt gewerkt binnen het gemiddelde bedrijf neemt toe, net als het aantal apparaten waarop die apps worden gebruikt. Dat maakt bedrijven steeds kwetsbaarder voor aanvallen en datadiefstal. Daarom heeft Citrix nieuwe functionaliteit toegevoegd ter bescherming van de apps en inhoud binnen de digitale werkplekken tegen malware, zoals keylogging en screen capture.

De nieuwe mogelijkheden bieden endpoint- en browser security voor alle verbindingen met Citrix® Virtual Apps and Desktops™vanaf zowel persoonlijke als beheerde apparaten, en beschermen al het voltooide werk in Citrix Workspace™.

Een ongeëvenaarde ervaring
Ruim de helft van alle verkeer op het web gaat van en naar bots. Dit kan de gebruikerservaring negatief beïnvloeden en leiden tot vertraging bij zakelijke transacties. Dankzij nieuwe mogelijkheden voor de detectie van bots op basis van gedrag binnen Citrix ADC kunnen bedrijven het volgende doen:
  • aanvallen zoals password spraying, credential stuffing en content scrapping tegengaan;
  • verlies van omzet en gegevens voorkomen.
Een eenduidig overzicht
Hackers worden steeds slimmer en dus moeten de oplossingen die tegen hen worden gebruikt dat ook worden. Met dat in het achterhoofd heeft Citrix de risico-indicatoren en gebruikers- en entiteitsinventaris uit Microsoft's Graph Security API geïntegreerd in Citrix Analytics. Dankzij deze integratie beschikt het beveiligingsteam over een eenduidig beeld van bedreigingen in alle Citrix- en Microsoft-oplossingen, waardoor ze sneller en efficiënter maatregelen kunnen nemen om die tegen te gaan.

Een betere manier van werken
“Technologie is een van de stimulansen van innovatie, maar kan helaas soms ook een barrière vormen voor productiviteit en voortgang”, aldus Hough. “De missie van Citrix is het leveren van de beleving, beveiliging en keuzevrijheid die onze klanten nodig hebben. Daardoor zijn zij minder bezig met het managen van technologie en meer met het bieden van een optimale werknemersomgeving. En dat zie je terug in de resultaten.”

Citrix-oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Ga naar www.citrix.nl voor meer informatie over de oplossingen van Citrix en wat die voor uw bedrijf kunnen betekenen.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloud-omgevingen kan opzetten en beheren. Citrix-oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op www.citrix.nl of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Citrix Persdesk
Naomi van Duin
Citrix@yellow-communications.com
www.citrix.nl
Eerder van Citrix
13 nov 2019 Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

5 nov 2019 Slecht functionerende IT kost 5 uur per week en veel frustratie

11 sep 2019 Citrix biedt uitgebreide SD-WAN netwerkbeveiliging Palo Alto Networks
Persberichten van dinsdag 19 november 2019
Erniesoft wint FD Gazellen Award 2019

HPS Connectivity Solutions (HPS) verkoopt meerderheidsbelang aan SLTN Inter Access (SLTN)

AVM introduceert FRITZ!Repeater 1200 en 600

Nederlandse professionals zijn het meest bekend met 3D-printtechnologie

Cumulus Networks introduceert vierde generatie geavanceerde software voor Open Networking

Anoma van Eeden gestart als SVP of Global Marketing bij Foleon

Freshworks haalt $ 150 mln. op met financieringsronde en kondigt Customer-for-Life-Cloud aan

Havenbedrijf Rotterdam en ICT Group sluiten contract voor Container Exchange Route

F5 werkt samen met Rakuten Mobile aan veilige uitrol 5G-netwerk

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN

PERSONALIA: Bob Bomer nieuwe CFO van Amac

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Thuiswinkel.org stuurt brandbrief over online identificatie naar minister
NetApp Reports Second Quarter of Fiscal Year 2020 Results

Riverbed zet nieuwe standaard voor SD-WAN voor meer schaalbaarheid en betere prestaties

Workiva winnaar op het gebied van klanttevredenheid in onderzoek van Chartis

Zyxel’s nieuwe geavanceerde firewall geeft kleine bedrijven controle over hun cybersecurity

NTT Ltd. deelt cybersecuritytrends die in 2020 bepalend zijn voor businesstechnologielandschap

NTT Ltd. ‘Future Disrupted’ voorspellingen voor 2020

Zie ginds komt de Sintbot

Toucan Toco zoekt partners in Benelux om groei te versnellen

Volledig waterdichte RVS-panels van essentieel belang in chemische en voedingsmiddelenindustrie

McCoy gaat samen met Flow en lanceert beheer- en transformatiediensten 2.0

Global Client Programma van Nedap wint GIT Security Award

Kaspersky gaat nu ook klantgegevens uit VS en Canada verwerken en opslaan in Zwitserland

5G in de logistiek: voorbereiden op de toekomst

Onderzoek Fortinet: Cybercriminelen maken vaker gebruik van Ransomware-as-a-Service (RaaS)-oplossing
Logo Yellow Communications

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl