www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Heineken Spanje gebruikt Ultimaker voor het 3D-printen van functionele onderdelen en tools voor de productielijn

Amsterdam, 21 mei 2019 – Heineken maakt gebruik van de oplossingen van Ultimaker, wereldleider op het gebied van desktop 3D-printen om op maat gemaakte tools en functionele machineonderdelen te printen in de brouwerij in Sevilla, Spanje. Met behulp van Ultimaker S5 printers kunnen engineers van Heineken nu zelf direct gereedschappen, machineonderdelen en tools voor het borgen van de veiligheid ontwerpen en printen in plaats van dit uit te besteden aan externe partijen. Hierdoor is de productie uptime vergroot en wordt zo’n 80 procent van de productiekosten bespaard op de onderdelen die geprint worden.

“We bevinden ons pas in de beginfase wat 3D-printen betreft, maar we zien nu al een kostenreductie van 70 tot 90 procent voor de applicaties die we nu 3D-printen. Ook zien we hier een verkorting van de levertijd van 70 tot 90 procent,” zegt Isabelle Haenen. Zij is verantwoordelijk voor Global Supply Chain Procurement bij Heineken. “Door lokaal de applicaties te vervaardigen, verhogen we de uptime, efficiëntie en output. We gebruiken 3D-printing om tools te maken voor onderhoud en kwaliteitscontroles en de productielijn te optimaliseren. Ook printen we tools voor onze machines die helpen bij het verhogen van de veiligheid van onze medewerkers. Ik denk dat er in de toekomst nog meer mogelijk is.”

De brouwerij in Sevilla produceert verschillende merken van Heineken heeft een productiecapaciteit van ongeveer 500 miljoen liter bier per jaar. De engineers bij Heineken maken ongeveer een jaar gebruik van 3D-printen. Eerder werd de Ultimaker 2+ gebruikt, inmiddels gebruikt Heineken meerdere Ultimaker S5 printers, die groter zijn en geschikt voor professioneel gebruik. In het begin werd de 3D-printtechnologie alleen ingezet voor het maken van veiligheidstoepassingen, maar al snel leerden de engineers dat ze veel tijd en kosten konden besparen door het printen van op maat gemaakte, geoptimaliseerde functionele onderdelen voor machines in de productielijn. Een aantal use cases:
  • Toepassingen om de uptime van de productielijn te vergroten – Heineken 3D-print functionele onderdelen voor haar machines. Het printen van reserveonderdelen heeft invloed op de kosten en just in time beschikbaarheid van de onderdelen.
  • Geoptimaliseerd ontwerp van onderdelen – Het team kon verschillende onderdelen vervangen voor aangepaste onderdelen met een geoptimaliseerd design. Een metalen onderdeel van de kwaliteitssensor op de transportband stootte bijvoorbeeld vaak flessen om. Hierdoor ontstonden er blokkades en kwamen goede flessen op de grond terecht. Een herontworpen 3D-geprint onderdeel voorkomt dit en bespaart op die manier flessen, kosten en tijd.
  • Tools voor kwaliteitscontrole en onderhoud – Heineken heeft ook volledig nieuwe tools gecreëerd die het eenvoudiger maken om onderhoud uit te voeren of de kwaliteit van producten en machines te controleren. Deze tools helpen om te voorkomen dat machines niet goed werken of kapotgaan.
  • Oplossingen om de veiligheid van medewerkers te verhogen – De veiligheid van medewerkers heeft de hoogste prioriteit bij Heineken. Om medewerkers zo veilig mogelijk te laten werken, heeft Heineken 3D-geprinte onderdelen en tools gemaakt die ongelukken helpen voorkomen. Heineken heeft bijvoorbeeld verbeterde vergrendelingsmechanismen voor machines geprint zodat deze niet kunnen starten tijdens onderhoudswerkzaamheden.
“Ieder bedrijf heeft unieke uitdagingen in het productieproces. De mogelijkheid om direct op maat gemaakte oplossingen te kunnen printen op de fabrieksvloer is om die reden echt een game-changer voor de maakindustrie,” zegt Jos Burger, CEO van Ultimaker. “Heineken gebruikt de Ultimaker S5 als een universele productiemachine. We hebben het afgelopen jaar met veel plezier de ontwikkeling van Heineken op dit vlak gevolgd, van veiligheidstoepassingen tot het maken van volledige functionele onderdelen voor machines die tot aanzienlijke besparingen leiden. We kunnen niet wachten om te zien wat de volgende stap wordt.”

Voor meer informatie over de ervaringen van Heineken met Ultimaker en de video van de case study, bezoek ultimaker.com

Over Ultimaker
Vanaf 2011 heeft Ultimaker een open en eenvoudig te gebruiken oplossing van 3D-printers, -software en -materialen gebouwd waarmee professionele ontwerpers en ingenieurs elke dag kunnen innoveren. Ultimaker is marktleider in desktop 3D-printing. Vanuit kantoren in Nederland, New York, Boston en Singapore - plus productiefaciliteiten in Europa en de VS - werkt het wereldwijde team van meer dan 400 medewerkers samen om de transitie van de wereld naar lokale, digitale productie te versnellen. Kijk voor meer informatie op: www.ultimaker.com

Marcommit
Laura Emous
ultimaker@marcommit.nl
Laatste van Ultimaker
Ultimaker ondersteunt ziekenhuizen met 3D-printen in coronacrisis

ERIKS kiest Ultimaker voor het opschalen van de 3D-print capaciteit voor OEM- en MRO-klanten

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Stocard
Logo Unisys
Logo PEAK-IT
Logo Thinkwise
Logo Pegasystems
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl