www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks introduceert nieuwe IoT-security en automatische dreigingsvermindering voor de digitale enterprise

ExtremeAI Security voorziet in geavanceerde gedragsanalyse, automatische neutralisatie en beheersing als wapens tegen netwerkcyberaanvallen

Utrecht Moderne cyberdreigingen verplaatsen zich – zodra ze binnen zijn – lateraal door het netwerk om hun doelwit te bereiken, en tasten alles aan wat ze op hun pad tegenkomen. Het volume, de snelheid en het geavanceerde karakter van deze vaak onopgemerkte dreigingen vragen om een nieuwe aanpak van enterprise-netwerksecurity. Het Accenture State of Cyber Resilience Report uit 2018 laat zien dat 83 procent van de respondenten denkt geavanceerde technologieën nodig te hebben om hun bedrijf in de toekomst te beveiligen. Maar slechts twee op de vijf heeft daadwerkelijk geïnvesteerd in AI- en machine learning-technologieën. Om bovenstaande uitdagingen te tackelen, introduceert Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) zijn ExtremeAI™ Security-applicatie. De applicatie biedt een nieuw niveau van netwerksecurity en maakt gebruik van artificial intelligence en machine learning om dreigingen tegen IoT-apparaten te detecteren en te neutraliseren.

Het samenkomen van multicloud, mobiliteit en de toenemende aantallen IoT-apparaten in een bedrijf vergroot de aanvalsoppervlakte. Daarom is het erg belangrijk om geavanceerde securitytechnologieën te implementeren – niet alleen aan de rand van het netwerk, maar ook diep in het netwerk zelf. Deze explosie van endpoints en netwerkverkeer zorgt voor complexiteit en maakt het voor netwerkbeheerders en securityteams moeilijk om inzicht te krijgen in de chaos, zeker met behulp van traditionele oplossingen. Met IoT-apparaten die variëren van zeer kostbare, slimme MRI-machines tot en met goedkope sensoren, is security op apparaatniveau niet langer voldoende om endpoints goed te beveiligen. Het gevolg: enterprise-securityteams werken zich een slag in de rondte om alles bij te benen, maar komen vaak handen tekort door een gebrek aan getraind cybersecuritypersoneel.

ExtremeAI Security biedt diepgaand inzicht in, en detectie van kwaadwillend verkeer, en realtime monitoring van IoT-apparaten op afwijkend gedrag. Met behulp van volledig geautomatiseerde neutralisatie van verdachte apparaten en verkeer zorgt ExtremeAI Security ervoor dat dreigingen worden beheerst zonder handmatige tussenkomst, en wordt voorkomen dat dreigingen zich over het netwerk verspreiden. Extreme’s krachtige verkeers-analytics en inzichtmogelijkheden zijn ingebouwd in de nieuwe securityoplossing, die het beste van enterprisenetwerken combineert met innovaties in machine learning.

De belangrijkste features van ExtremeAI Security.

Gedragsmonitoring en -baselining: zeer schaalbare detectie van afwijkend gedrag, die gebruikmaakt van machine learning om inzicht te krijgen in het typische gedrag van IoT-apparaten. Deze feature geeft ook automatisch meldingen wanneer endpoints afwijkend gedrag vertonen.

Zelfstandig leren: dankzij een zero-touch-, zero-configuration-aanpak is ExtremeAI Security eenvoudig te implementeren. Het geavanceerde machine learning-algoritme reageert automatisch als het wordt getriggerd en neutraliseert dreigingen. Deze innovatie is gebaseerd op vorderingen op het gebied van Natural Language Processing.

Inzichten en fijnmazige analytics: door gebruik te maken van de ExtremeAnalytics™-applicatie – dé end-to-end analytics-applicatie van het bedrijf –, krijgen gebruikers diepgaand inzicht in de laterale beweging van kwaadwillend verkeer en de invloed ervan op kritische netwerkdiensten. Via het analytics-platform bekijken gebruikers dreigingen op basis van ernst, categorie, high-risk endpoints en geografie.

Multivendor interoperabiliteit en integratie: ExtremeAI Security is geschikt voor alle toonaangevende threat intelligence feeds en de integratie met Extreme Workflow Composer maakt automatische dreigingsvermindering en -neutralisatie mogelijk. De geautomatiseerde ticketing feature integreert met verschillende populaire IT-tools, zoals Slack, Jura en ServiceNow. Ook is de oplossing als geheel te combineren met veel populaire securitytools, inclusief bestaande netwerktaps. Deze extra securitylaag is van groot belang in de moderne, veranderende enterprise-IT-omgeving.

ExtremeAI Security is vanaf oktober 2019 beschikbaar.

Executive quotes

Abby Strong, Vice-President of Product Marketing van Extreme Networks
“Security is bij al onze klanten top of mind. Ze kennen de grote impact van datalekken binnen allerlei sectoren en begrijpen dat ze de manier waarop ze naar securityinfrastructuur kijken, moeten veranderen. De mogelijkheid om cyberaanvallen ervan te weerhouden zich door het netwerk te verspreiden, is een absolute noodzaak om het type datalekken dat zeer schadelijk is voor een bedrijf, te voorkomen. Extreme’s vorderingen op het gebied van security en machine learning zorgen voor extra gemoedsrust en een extra securitylaag.”

Fritz Buetikofer, Senior IT Manager bij de Universiteit van Bern
“In het verleden richtten we ons op tools die inzicht beloofden in dataverkeer en afwijkend gedrag herkenden. In de meeste gevallen was het zeer tijdrovend om deze tools zo af te stellen, dat ze ook echt iets bijdroegen en niet alleen maar ‘false positives’ lieten zien. Dat zou namelijk betekenen dat ons team veel tijd kwijt was aan niet-bestaande problemen en onze organisatie daarmee het risico liep op echte securitydreigingen. In bètatesten met ExtremeAI Security werd meteen duidelijk dat Extreme een fantastische integratie levert van analytics en de detectie van afwijkend gedrag, alsook apparaat-profiling. Dit dankzij de diepgaande integratie van zijn software- en hardwaremogelijkheden. Zelfs in dit vroege stadium biedt het gebruiksvriendelijke dashboard ons zeer precieze informatie over incidenten in elk ‘gemarkeerd’ onderdeel van onze netwerkinfrastructuur.”

Volker Kull, CTO van BELL Computer-Netzwerke GmbH
“De ironie van moderne cybersecurity is, dat veel organisaties afhankelijk blijven van traditionele perimeterverdediging, ondanks dat aanvallen steeds geavanceerder worden. Dit is misleidende security die moet worden aangepakt met slimme technologieën. Extreme Networks bevindt zich aan het front van een nieuw securitytijdperk en biedt uitgebreid netwerkinzicht, netwerkverkeersanalyse en artificial intelligence. We zijn trots om samen te werken met Extreme en onze klanten te helpen hun securityomgeving te moderniseren en te verbeteren. Op die manier kunnen ze moderne IT-uitdagingen tackelen.”

Rohit Mehra, Vice-President van Network Infrastructure, IDC
“Alleen traditionele perimeterverdediging is niet langer genoeg om moderne, geavanceerde cyberaanvallen tegen te houden. Bedrijven moeten hun verdediging baseren op het idee dat de cyberdreiging het netwerk al is binnengedrongen en zich richten op de bescherming van kritische applicaties en data, en voorkomen dat de dreiging zich over het netwerk verspreidt. Extreme’s nieuwe mogelijkheden dragen bij aan de versterking van de automatiseringstoolsets binnen zijn oplossingen voor netwerkinzicht, -analytics en -management. Daarmee kunnen bedrijven hun securityuitdagingen te lijf gaan.”

Overige informatie
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert software gedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourced services en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van de Fortune 50-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-Driven Networking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.
Eerder van Extreme Networks
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo LVTPR

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl