www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Gemeente Eindhoven kiest Visma | Raet als HR-softwareleverancier

Amersfoort, 17 mei 2019 – De gemeente Eindhoven kiest HR-dienstverlener Visma | Raet om de HR-processen voor de ruim 2.000 medewerkers te stroomlijnen. De HR-dienstverlener en de gemeente hebben de handen ineengeslagen om op zoek te gaan naar de optimale oplossing voor de gemeente. Dat resulteert in een nieuw HR-systeem, waarin managers en medewerkers met moderne tools gemakkelijk hun HR-zaken kunnen regelen. Daarnaast maakt de gemeente met de implementatie van de nieuwe software grote stappen in de modernisering van haar HR-dienstverlening. Gisteren is de handtekening gezet en per 1 januari 2020 gaat de gemeente gefaseerd over naar het nieuwe softwarepakket. Met de toevoeging van gemeente Eindhoven aan het portfolio maken inmiddels 25 van de 40 grote gemeenten gebruik van de HR-software van Visma | Raet.

Toekomstbestendige software
Meegaan met de tijd en dus moderniseren staat binnen de gemeente Eindhoven hoog in het vaandel. Er ontstond een behoefte aan het standaardiseren en automatiseren van interne HR-processen. Daarnaast is het voor de gemeente belangrijk dat zowel managers als medewerkers een overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig systeem krijgen. De komst van de nieuwe software gaat er binnen de gemeente voor zorgen dat processen geautomatiseerd worden en dat HR haar handen vrij heeft om de business te ondersteunen.

Steffen van Riet, sectorhoofd Personeel & Organisatie bij de gemeente Eindhoven: “Het is binnen een gemeente gebruikelijk om nieuwe softwareleveranciers via een aanbesteding te selecteren. Het contract met de huidige leverancier liep af en dat was voor ons het moment om onze HR-dienstverlening onder de loep te nemen. Onze grootste wens is dat onze HR-afdeling de organisatie nog beter kan ondersteunen met behulp van een sterk HR-systeem. Hiervoor zochten we overzichtelijke, gebruiksvriendelijke en toekomstbestendige software. Voor ons is het belangrijk dat interne processen kunnen worden gestandaardiseerd en geautomatiseerd. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze collega’s gemakkelijk zelf HR-zaken kunnen regelen. Visma | Raet heeft laten zien welke functionaliteiten haar software heeft, hoe ze dit gaat implementeren en dat ze gaat voor een strategisch partnership. Dat is precies waar wij behoefte aan hebben.”

Debby de Gelder, Managing Director van Visma | Raet: “We zijn erg trots dat we de gemeente Eindhoven aan ons portfolio mogen toevoegen. De gemeente Eindhoven was op zoek naar een HR-partner die op alle niveaus kan meedenken en daarnaast software levert om gestroomlijnde werkprocessen te realiseren. Op zowel strategisch niveau als op operationeel niveau denken wij mee met organisaties en instellingen, zodat zij efficiëntieslagen kunnen maken en hun medewerkers de regie hebben over hun eigen HR-zaken. We zijn ervan overtuigd dat onze kennis in combinatie met onze software van toegevoegde waarde is voor de gemeente Eindhoven. We kijken uit naar een fijne samenwerking!”

-------

Noot voor de redactie: bijgaand een foto van de ondertekening. Op de foto: Jacko Kuppens, gemeente Eindhoven (r) en Dennis van de Stolpe, Visma | Raet

Over Visma | Raet
Visma | Raet is marktleider in cloudoplossingen en daaraan gerelateerde services, met name op het gebied van HR-processen en salarisverwerking. Met haar software en services helpt Visma | Raet klanten om de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek te hebben. Visma | Raet en haar strategische partners bieden een geïntegreerd platform dat de waardeketen van haar klanten ondersteunt met relevante analytics en gebruikersbeheer. Gebruikers kunnen vanuit het Visma | Raet-platform op elk moment toegang krijgen tot de gewenste applicaties. Visma | Raet is onderdeel van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top 10 van Europese business softwarehuizen. Visma AS heeft in totaal 800.000 klanten en 8.500 medewerkers. Kijk voor meer informatie op: www.raet.nl