www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: Influx PR & Communicatie

ValidSign en KPN introduceren Cloud signing met KPN PKIoverheid certificaten

Gekwalificeerd en veilig digitaal ondertekenen met PKIoverheid zonder (USB-)tokens nu leverbaar

Deventer, 17 mei 2019 - KPN en ValidSign introduceren ‘Mobiele certificaten’ waarmee gebruikers elektronisch gekwalificeerd kunnen ondertekenen in de Cloud. Zij hebben hiervoor niet langer een smartcard of een token nodig om volledig veilig en rechtsgeldig gebruikersinformatie en documenten uit te wisselen en te ondertekenen. Dit kan nu via een speciale app op elk willekeurig mobiel device.

Medewerkers verwachten dat ze gemakkelijk en efficiënt kunnen werken. Op elk moment willen zij aan de slag kunnen met het device van hun keuze om snel en eenvoudig documenten te ondertekenen. Ook als ze op reis zijn of op locatie werken bij een klant. Dat kan vanaf nu met Mobiele certificaten, waarmee gebruikers vanaf een mobiel device naar keuze digitaal documenten kunnen ondertekenen en veilig kunnen inloggen bij de overheid en andere organisaties. De oplossing ondersteunt zowel authenticatie op eIDAS ‘hoog niveau’ als het ondertekenen met een PKIoverheid gekwalificeerde elektronische handtekening.

Werkwijze rechtsgeldig digitaal ondertekenen
Vóór het ondertekenen van een document verschijnt een melding in de speciale Mobiele certificaten-app. De gebruiker kan vervolgens zien wat hij gaat ondertekenen. Met een persoonlijke pincode autoriseert de gebruiker de transactie en gebruikt daarmee zijn Mobiele PKIoverheid-certificaat, die is opgeslagen in een beveiligde omgeving bij KPN.  De Validsign handtekeningoplossing is als enige toepassing aangesloten op de KPN Mobiele Certificaten-dienst.

Strategisch Partnership KPN en ValidSign

Binnen het partnership is KPN verantwoordelijk voor het uitgeven van de Mobiele certificaten. ValidSign levert de technologie voor het digitaal rechtsgeldig ondertekenen.

Samen met KPN hebben we jarenlang achter de schermen gewerkt aan deze nieuwe oplossing. De nieuwe oplossing Mobiele certificaten helpt gebruikers om de transformatie te maken van meer klassieke applicaties naar Cloud gebaseerde applicaties. Deze introductie is wederom een mooie stap in de reeds bestaande samenwerking met KPN”, zegt John Lageman, CEO ValidSign.

Vrijwel alle organisaties krijgen nu en in de toekomst te maken met het digitaal ondertekenen van contracten en documenten. Het is een enorme mijlpaal dat het nu ook met KPN PKIoverheid certificaten mogelijk is volledig in de Cloud te kunnen ondertekenen. De geïntegreerde oplossing voldoet aan de strengste eisen voor het gekwalificeerd kunnen ondertekenen”, aldus Mathijs Valk, Director Identity Operations KPN.

Over ValidSign
ValidSign biedt een oplossing voor het rechtsgeldig digitaal ondertekenen van documenten; eenvoudig in gebruik en gemakkelijk te implementeren binnen de processen. Zo biedt ValidSign onder andere integraties met Unit4, Caseware, Pinkweb, My Accountancyportal, M-Files, Salesforce, SharePoint, Office 365, Alfresco, Outsystems en SAP SuccesFactors. ValidSign heeft inmiddels vele organisaties geholpen hun processen die afhankelijk zijn van handtekeningen, om te zetten van papierintensief naar papierloos. Wereldwijd maken vele klanten van de ValidSign-oplossing gebruik waardoor het mogelijk is contracten met partners, leveranciers en/of klanten digitaal én rechtsgeldig te ondertekenen. Meer informatie: www.validsign.nl.

Noot voor de redactie
Inhoudelijke vragen over de samenwerking kunnen worden gericht aan: ValidSign – John Lageman – telefoon: 085 303 3676. Voor redactionele informatie: Influx PR - e-mail: validsign@influx-pr.com of telefoon: 055 3663034.
Laatste van ValidSign
26 aug 2019 ValidSign introduceert integratie met AFAS

17 mei 2019 ValidSign en KPN introduceren Cloud signing met KPN PKIoverheid certificaten

25 feb 2019 ValidSign en KPN intensiveren partnership PKIoverheid-certificaten

Logo Influx PR & Communicatie
ValidSign contact

Logo ValidSign

info@validsign.nl
  www.validsign.nl
ValidSign sociaal

ValidSign tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.
Logo Ctac N.V.
Logo Flanderijn

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl