Geachte bezoeker, van 17-5-2019 t/m 21-5-2019 zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Amazon leidt een financieringsronde van USD 575 miljoen in Deliveroo

• Amazon wordt de grootste investeerder in de Series G financieringsronde van Deliveroo.
  • Deliveroo haalt een totaal van USD 575 miljoen op met deelname van Amazon, naast bestaande investeerders T Rowe Price, Fidelity Management & Research Company, en Greenoaks.
  • Deliveroo zal fors investeren in de uitbreiding van het tech team van het bedrijf op het hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk, verdere uitbreiding gang zetten om nieuwe klanten te bereiken en blijven innoveren door middel van ‘Editions’; op bezorging gerichte keukens.
Londen - 17 mei 2019. Vandaag maakt Deliveroo bekend dat Amazon een nieuwe gedeelde financieringsronde van USD 575 miljoen Series G leidt, naast bestaande investeerders T. Rowe Price, Fidelity Management & Research Company, en Greenoaks.

Dit brengt het totaal van de investeringen in Deliveroo tot op heden op USD 1,53 miljard.

Met deze financiering zal Deliveroo blijven bouwen aan haar service van wereldklasse, waarbij klanten het eten krijgen waar en wanneer zij willen. Tevens wordt er nog meer werk voor bezorgers gecreëerd en worden restaurants geholpen om hun bedrijf te laten groeien door nog meer nieuwe klanten te bereiken.

Deze nieuwe investering zal bijdragen aan:
  • De groei van het tech team van Deliveroo, gevestigd in het hoofdkantoor in Londen, en zo meer hooggekwalificeerde banen creëren, het voortbouwen op de groeiende reputatie van Londen als ‘tech hub’.
  • Uitbreiding van het bereik van Deliveroo zodat het de service aan meer klanten kan aanbieden.
  • Verdere innovatie in de ‘food’-sector, onder andere door middel van ‘Editions’ (op bezorging gerichte keukens) en nieuwe concepten die restaurants helpen om uit te breiden naar nieuwe gebieden tegen lagere kosten en met minder risico's, waardoor er meer keuze is in de lokale wijken.
  • Ontwikkeling van nieuwe producten voor klanten om een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden, meer ondersteuning voor restaurantpartners en nieuwe mogelijkheden om bezorgers flexibel en goed betaald werk te bieden.
Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo, zei: "Deze nieuwe investering zal Deliveroo helpen om te groeien en om klanten nog meer keuze te bieden, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren, om restaurants meer mogelijkheden te bieden om te groeien en hun activiteiten uit te breiden, en om meer flexibel en goed betaald werk voor bezorgers te creëren. Amazon is voor mij en voor ons bedrijf een inspiratiebron geweest en we kijken ernaar uit om samen te werken met zo'n klantgerichte organisatie. Dit is geweldig nieuws voor zowel de tech- als de restaurantsector en het gaat bijdragen aan het creëren van banen in alle landen waar we actief zijn.”

"We zijn onder de indruk van de aanpak van Deliveroo en hun toewijding om klanten te voorzien van een steeds groter wordende selectie van goede restaurants en slimme bezorgingsmogelijkheden", aldus Doug Gurr, Amazon UK Country Manager. "Will en zijn team hebben een innovatieve technologie en service opgebouwd, en we kijken ernaar uit om hun volgende stappen mee te maken.”

Noot voor de redactie:

Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice, opgericht in 2013 door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 80.000 geliefde restaurants en afhaalrestaurants, en 60.000 bezorgers om de beste voedselbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo is gevestigd in Londen, het bedrijf heeft 2.500 werknemers in kantoren over de hele wereld.

Deliveroo is actief in meer dan 500 steden en plaatsen in 14 landen, waaronder Australië, België, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk.

Deze nieuwe investering zal in de komende maanden worden afgerond, onder voorbehoud van de gebruikelijke goedkeuringen van toezichthouders.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Elvira Bos, Head of Corporate Affairs van Deliveroo Nederland, via Elvira.Bos@deliveroo.nl/ 0683245014.