www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: ItsaRep

15 Nederlandse onderwijsinstellingen nemen deel aan Mendix University Program

Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijde leider in low-code voor enterprises, kondigt aan dat inmiddels 15 Nederlandse onderwijsinstellingen het ‘Mendix University Program’ in hun curriculum hebben opgenomen. Wereldwijd hebben inmiddels meer dan  100 universiteiten en hogescholen in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en negen andere landen het low-code programma van Mendix omarmd. Tot nu toe hebben ruim 9.000 studenten wereldwijd zich aangemeld voor het Mendix-platform en gezamenlijk hebben ze circa 22.000 innovatieve en bruikbare applicaties ontwikkeld. In 2018 zijn 500 studenten gecertificeerd als ‘Mendix Rapid Developer’ via het Mendix University Program.

Het  Mendix University Program geeft studenten de mogelijkheid om succesvol applicaties te bouwen, zonder dat ze hiervoor diepgaande kennis over coderen nodig hebben. Het maakt dus niet uit of een student een technische of meer algemene opleiding volgt. Na het programma hebben zij het Mendix-platform voor een groot deel onder de knie en kunnen ze bij een bedrijf of organisatie de samenwerking tussen business- en IT-teams versterken, oplossingen bedenken die voldoen aan de business-eisen en snel applicaties ontwikkelen en inzetten.

Onderwijsinstellingen in Nederland
“We leren onze studenten allerlei bekende programmeertalen, zoals Java en C#, maar de innovatie op het gebied van software-ontwikkeling staat nooit stil. Daarom zijn we continu op zoek naar nieuwe platformen die bijdragen aan ons onderwijsprogramma. We kozen voor Mendix als platform op het gebied van low-code,” vertelt Maurice van Haperen, docent Informatie en Business IT & Management bij de Avans Hogeschool in Breda. “Studenten beginnen vaak voorzichtig met het Mendix-platform, maar zodra ze merken hoe snel ze software kunnen ontwikkelen, zijn ze om. In drie weken maken ze een werkend product en in tien weken leren ze hoe ze een applicatie vanaf de grond opbouwen. Dat is indrukwekkend.”

Lucas Meertens werkt één dag per week als docent bij de Universiteit Twente en is voor de overige tijd in dienst als Mendix-consultant voor CAPE Groep. “Tien jaar geleden bezocht ik voor het eerst met 30 tot 40 anderen een practicum over Mendix aan de universiteit. Nu gebruiken we Mendix om onze studenten te leren hoe ze business- en managementprocessen kunnen automatiseren. Dit jaar volgden ruim 200 studenten de collegereeks. Dit zijn niet alleen IT-studenten, maar ook studenten die een business-opleiding volgen. In slechts vier weken tijd bouwen ze volledige applicaties, zonder hiervoor enige kennis van programmeren te hebben.”

100e deelnemer
Recent sloot de 100ste deelnemer zich aan bij het Mendix University Program: Penn State University. Mendix is het enige low-code platform dat vrij toegankelijk lesmateriaal, online trainingsvideo’s, certificeringsexamens, voorbeeld-syllabi, businesscases uit de praktijk en licenties voor de technologie verschaft aan docenten van hogescholen en universiteiten zonder extra kosten.

“Het feit dat nu al 100 universiteiten en meer dan 9.000 studenten wereldwijd gebruikmaken van Mendix in de collegezalen, is natuurlijk fantastisch nieuws”, stelt Derek Roos, CEO van Mendix. “We hebben het Mendix University Program opgezet, omdat we merkten dat er een verschil bestaat tussen de vaardigheden die een werkgever van een startende werknemer verwacht en wat deze persoon daadwerkelijk kan. We staan continu versteld van de creatieve applicaties die studenten ontwikkelen met Mendix en we kijken uit naar wat ze in 2019 en daarna zullen maken.”
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage