www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 53 dagen geleden)
PR: LVTPR

Qualys breidt Cloud Agent Platform uit met nieuwe Cloud Agent Gateway-service (CAG)

Nieuwe, hoogbeschikbare proxy-appliances vereenvoudigen en beveiligen verbinding voor grootschalige Cloud Agent-implementaties

Amsterdam, 16 mei 2019 Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) –pionier en marktleider op het gebied vancloudgebaseerdebeveiligings- en compliance-oplossingen –introduceert zijn nieuwe Cloud Agent Gateway (CAG). De oplossing is een belangrijke uitbreiding van het Cloud Agent Platform en vereenvoudigt grootschalige implementaties binnen on-premises en hybrid-cloudomgevingen.

Qualys Cloud Agent Gateway-service bestaat uit verschillende virtuele appliances die worden beheerd via het Qualys Cloud Platform. Klanten kunnen Cloud Agent-verkeer veilig verbinden met een CAG virtuele appliance binnen restricted of kritische on-premises netwerken. Daardoor is de uitbreiding van Cloud Agent-implementaties mogelijk in kritische omgevingen, zoals DMZ’s (demilitarized zones) in sterk beveiligde datacenters en industriële netwerken waar directe internettoegang beperkt is.

Daarnaast verlaagt CAG met zijn innovatieve architectuur de bandbreedtevereisten van grootschalige Cloud Agent-implementaties of de implementatie van agents binnen kleinere netwerken, zoals bijkantoren. Door updates, manifesten en patches te cachen voor verspreiding naar Cloud Agents, hoeven klanten geen gebruik te maken van een commerciële secure web gateway – iets dat veel geld kost en complexiteit oplevert. Ook profiteren ze van de voordelen en een lagere Total Cost of Ownership (TCO) dankzij de cloudsecurityoplossingen van Qualys.

“De digitale bedrijfsvoering van vandaag de dag houdt in dat organisaties continu inzicht moeten creëren in security en compliance. Dit inzicht dient alle omgevingen te dekken en de overkoepelende bedrijfsvoering niet te hinderen”, aldus Philippe Courtot, Chairman en CEO van Qualys, Inc. “Qualys Cloud Agent Gateway helpt onze klanten daarbij door Cloud Agent-implementaties uit te breiden naar operationele en beperkt toegankelijke delen van hun netwerken, met minder bandbreedtevereisten en lagere kosten.”

De introductie van de nieuwe CAG helpt klanten met:
  • het veilig verbinden van Cloud Agents op assets in restricted netwerken met het Qualys Cloud Platform. Hierbij is het niet nodig om voor elke asset toegang naar het Qualys-platform open te zetten;
  • het elimineren van de implementatie, het beheer en het onderhoud van externe proxy’s of secure web gateways voor grootschalige Cloud Agent-installaties;
  • het optimaliseren van de bandbreedte die wordt gebruikt door grote Cloud Agent-implementaties.
CAG stroomlijnt patchimplementatie met Qualys Patch Management (PM)
De recent geïntroduceerde Qualys PM Cloud App maakt gebruik van de krachtige Cloud Agents om te voorzien in besturingssysteem- en meer dan driehonderd externe applicatiepatches op kritische IT-assets binnen on-premises, cloud- en endpoint-infrastructuren. CAG voorziet in extreem snelle levering van deze patches naar de onderdelen van de omgeving door de gedownloade patches te cachen en ze lokaal af te leveren aan de onderdelen in het lokale netwerk.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS)is een pionieren een toonaangevende leveranciervancloud-basedsecurity-en compliance-oplossingen.Het bedrijf heeft meer dan12.200 klantenen actieve gebruikersin meer dan130 landen, inclusief een meerderheid van zowel deForbesGlobal 100- als deFortune100-bedrijven.Qualyshelpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. HetQualysCloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continuebedrijfskritischebeveiligingsinformatie, waardoorauditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, opendpointsen inelasticcloudszijn te automatiseren.

Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevendemanagedservice providers enconsultingorganisaties, waaronderAccenture, BT,CognizantTechnology Solutions, Deutsche Telekom,DXC Technology,Fujitsu, HCL Technologies, IBM,InfoSys, NTT,Optiv,SecureWorks, Tata Communications, Verizon enWipro.Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, hetQualys-logo enQualysGuardzijn handelsmerken vanQualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Qualys voegt malwaredetectie toe aan zijn Remote Endpoint Protection-oplossing

Qualys levert Vulnerability Management aan Microsoft Azure Security Center voor virtuele machines en containers

Qualys VMDR® – Vulnerability Management Detection and Response – nu beschikbaar
Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 1 jaar en 53 dagen

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Shippeo
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel