www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
Datum: (1 jaar en 50 dagen geleden)

Kaspersky Lab lanceert geautomatiseerd trainingsplatform voor meer veiligheidsbewustzijn

Utrecht, 16 mei 2019 – Kaspersky Lab lanceert een volledig geautomatiseerd trainingsplatform dat het veiligheidsbewustzijn bij personeel helpt vergroten. Met behulp van toegankelijke e-learning tools en verschillende op maat te maken lesformaten kunnen organisaties hun medewerkers relatief makkelijk voortdurend bewust maken van het belang om veilig om te gaan met data, systemen, wachtwoorden en al het andere dat nodig is om digitale veiligheid in de werkomgeving te waarborgen. Trainingen variëren van tien minuten video’s tot geavanceerde lesprogramma’s die in eigen tempo doorlopen kunnen worden.

Het Kaspersky Automated Security Awareness Platform (ASAP) is een nieuw webgebaseerd leersysteem dat in iedere omvang volledig geautomatiseerd ingezet kan worden. De oplossing voor meer veiligheidsbewustzijn is beschikbaar in de vorm van een maandabonnement dat snel en eenvoudig opgeschaald kan worden. Het nieuwe platform voorziet in verschillende mogelijkheden:
  • Gerichte training: Specifieke oefeningen om meer dan 350 vaardigheden te trainen op verschillende niveaus voor beginner tot gevorderde digitale medewerker. Zo hoeft de ene medewerker alleen maar over basiskennis te beschikken hoe je bijvoorbeeld een veilig wachtwoord aanmaakt. Een willekeurige senior manager die met veel vertrouwelijke strategische informatie werkt zal in detail moeten weten hoe dataveiligheid geborgd wordt. Dat vraagt dus om een geavanceerder trainingsniveau.
  • Micro-learning en multimodaliteit: Trainingssessies nemen tussen de twee en tien minuten in beslag volgens beproefde methodes uit de onderwijs- en psychologiepraktijk. Zo wordt bijvoorbeeld rekening gehouden met het feit dat mensen dingen kunnen vergeten.
  • Gamification en dagelijkse praktijk: De trainingssessies zijn boeiend en gaan uit van levensechte praktijksituaties. Daarbij adresseren de verschillende scenario’s ook het persoonlijke individuele belang voor medewerkers.
Dankzij de inzet van een online dashboard kunnen organisaties ook goed in de gaten houden of medewerkers deelnemen en hoe trainingen worden ervaren. Eenvoudige rapportage zorgt ervoor, dat de directie van een bedrijf heel eenvoudig kan toetsen of vastgestelde doelstellingen op het vlak van securitybewustzijn gehaald worden.

Schaalbaarheid op bedrijfsniveau
Het flexibele licentiemodel van het Kaspersky Automated Security Awareness Platform maakt effectief leren mogelijk voor organisaties van elke willekeurige omvang. Het platform biedt ook functionaliteit en multitenancy voor managed services providers (MSP's). In de tweede helft van 2019 breidt Kaspersky Lab het trainingsplatform verder uit met meer aanpassingsopties en integratie met Active Directory (AD). Daarmee kan de gebruikerslijst rechtstreeks uit de bedrijfsdirectory gehaald worden. Ook installatie via een private cloud is dan mogelijk.

In 2018 was onzorgvuldig handelen van werknemers de belangrijkste oorzaak van een beveiligingsincident. Veel organisaties hebben moeite met kostenefficiënte scholing die vaak ook nog eens verwatert als het personeel eenmaal op een fysieke trainingsdag is geweest. Dit geautomatiseerde trainingsplatform zorgt ervoor, dat securitybewustzijn een punt van aandacht blijft.

"Dit laagdrempelige geautomatiseerde trainingsplatform helpt met name organisaties die niet beschikken over een uitgebreid arsenaal aan trainers die elke dag beschikbaar zijn om huidig en toekomstig personeel te trainen. Onze micro-learning aanpak met situaties uit de dagelijkse praktijk, zorgt er bovendien voor dat je dingen makkelijk en snel leert en dat geleerde dingen eveneens beklijven”, vertelt Martijn van Lom, General Manager Noord Europa bij Kaspersky Lab.

Het platform is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits, Italiaans, Russisch, Frans en Spaans.

Kijk voor meer informatie op www.kaspersky.com/small-to-medium-business-security/security-awareness-platform. Deze instructievideo, een teaservideo en lessen over wachtwoordbeveiliging en het voorkomen en bestrijden van ransomware geven eveneens een goede indruk van het nieuwe trainingsplatform.
Laatste van Kaspersky
Hack EasyJet: dit kunnen slachtoffers doen

Bijna helft wil ook na Coronacrisis vaker thuiswerken

Kaspersky steunt zorginstellingen tijdens COVID-19 pandemie met gratis productlicenties
Verstreken tijd: 1 jaar en 50 dagen
Kaspersky contact

Logo Kaspersky

info@kaspersky.nl
  www.kaspersky.nl
Kaspersky sociaal

Kaspersky tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise