www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 140 dagen geleden)

Nooit meer betalen voor een jaarrekening

Primeur: Jortt is het eerste boekhoudprogramma dat automatisch de jaarrekening maakt

Almere - De jaarrekening; het stokpaardje van boekhouders en accountants, maar voor ondernemers een jaarlijks terugkerende en kostbare ergernis. De jaarrekening kost veel geld, levert altijd verouderde informatie en is vaak onbegrijpelijk voor de ondernemer. Aan deze ergernis heeft boekhoudprogramma Jortt nu definitief een einde gemaakt. Als eerste boekhoudprogramma maakt Jortt vanaf nu automatisch de jaarrekening. Binnen enkele seconden, op ieder gewenst moment, op basis van realtime informatie en zonder kosten. Oftewel; een besparing van heel veel ergernis en zomaar € 1.000 per jaar per onderneming.

De jaarrekening
Een jaarrekening (ook wel samenstellingsverklaring genoemd) is het financiële verslag van een onderneming. Een jaarrekening wordt onder andere gebruikt voor:
  • het eigen inzicht voor de ondernemer;
  • de Belastingdienst;
  • banken en andere financiers (hypotheek, financiering of lease);
  • de aandeelhoudersvergadering;
  • subsidieaanvragen.

Voor een eenmanszaak (zzp), vof of maatschap is de jaarrekening niet verplicht. Wel zijn deze bedrijven verplicht een printbare versie van de begin- en eindbalans en de winst- en verliesrekening te hebben. Met de Jortt jaarrekening voldoen ondernemers aan deze eis.

Bv’s, nv’s, stichtingen en verenigingen kunnen de Jortt jaarrekening gebruiken om de jaarrekening vast te stellen in de algemene vergadering. Tevens is er een compacte versie van de jaarrekening in Jortt, die gebruikt kan worden om de jaarrekening een-op-een te deponeren bij de KvK.

Uitgebreid jaarverslag
Behalve de verplichte inhoud van een jaarrekening, dus de winst- en verliesrekening en de balans, bevat de Jortt jaarrekening een uitgebreid verslag over het afgelopen jaar. Zo staan de belangrijkste KPI’s, vergelijkingen met voorgaande perioden, grondslagen en de onderbouwingen begrijpelijk voor iedere ondernemer beschreven.

Uniek door integratie
Wat de jaarrekening van Jortt zo uniek maakt, is dat de jaarrekening integraal onderdeel is van het boekhoudprogramma. Er is dus geen export of handmatige actie nodig. Data kan niet verloren gaan of gemanipuleerd worden. Dat maakt de Jortt jaarrekening ook nog eens de meest betrouwbare jaarrekening die er is.

Van banktransactie naar jaarrekening
Jortt heeft als missie: ‘het boekhouden volledig te automatiseren’. In Jortt’s ideale wereld worden aan de voorkant de banktransacties ingelezen, waarna aan de achterkant de jaarrekening eruit komt. Zonder menselijke handelingen.

Zover is Jortt nog niet helemaal, maar ondertussen worden van steeds meer banken automatisch de banktransacties ingelezen, maakt Jortt steeds meer boekingen zonder menselijke tussenkomst en maakt Jortt nu de jaarrekening automatisch.

De automatische jaarrekening is dus weer een grote stap voorwaarts in de voltooiing van de missie van Jortt.

Kinderlijk eenvoudig
De combinatie van één geïntegreerd systeem, de unieke boekhoudmethode van Jortt waarbij de banktransacties leidend zijn, de verregaande automatisering en automatische validatie van de boekhouding zorgen ervoor dat een boekhouding die in Jortt wordt gedaan, kinderlijk eenvoudig is én ook nog eens van een betere kwaliteit dan wanneer een boekhouder of accountant de boekhouding doet.

Over Jortt
Sinds 2015 bouwt Jortt aan de nieuwe manier van boekhouden. Speciaal gemaakt voor ondernemers, waar innovatie en automatisering de overhand hebben. Hierdoor kunnen ondernemers zelf, online de complete boekhouding voeren. Beter, goedkoper en in minder tijd dan wanneer een boekhouder dit voor ze zou doen. Complexe boekhoudkundige zaken zoals de btw-aangifte, het opstellen van de winst- en verliesrekening, het opstellen van de jaarrekening en het doen van de jaarafsluiting zijn volledig geautomatiseerd in Jortt. Mede hierdoor heeft Jortt de Computable Award 'Beste ICT-leverancier voor het MKB' gewonnen. Voor meer informatie over Jortt, ga naar www.jortt.nl.

Laatste van Jortt BV
Nooit meer betalen voor een jaarrekening

Boekhoudprogramma Jortt wint de belangrijkste ICT-prijs van Nederland
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor