www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
PR: Yellow Communications

Hubspot en General Catalyst lanceren ELEVATE, de virtuele accelerator voor groeiende start-ups

De online accelerator helpt start-ups in de beginfase bij het maken van een handboek voor groei

Amsterdam, 14 mei 2019HubSpot, het toonaangevende groeiplatform, en General Catalyst, een investeringsmaatschappij die bedrijven al in een vroeg stadium vooruit helpt, kondigen vandaag een virtuele accelerator aan die start-ups helpt bij hun groei. Met ELEVATE leren start-ups de fijne kneepjes van inbound marketing en vergaren ze de kennis die nodig is om een effectieve groeistrategie op te zetten.

In 2018 werd in de Verenigde Staten 99,5 miljard dollar aan durfkapitaal geïnvesteerd. Investeerders zijn dus bereid risico’s te lopen. Dankzij de verschillende bronnen en tools die start-ups tot hun beschikking hebben is het nog nooit zó makkelijk geweest om een bedrijf te starten. Dat betekent ook dat het concurrentielandschap groot is. ELEVATE is ontworpen om bedrijven in de opstartfase te helpen bij het uitbreiden van hun kennis en vaardigheden. Ook biedt ELEVATE deze bedrijven het strategische inzicht om ze klaar te stomen voor langetermijnsucces terwijl ze bezig zijn met het werven van fondsen en proberen op te schalen. Het programma bestaat uit een virtuele opleiding van vier weken, waarbij verschillende experts aan het woord komen. De colleges worden gegeven door onder meer Alison Elworthy, VP customer success bij HubSpot; Niko Bonatsos, managing director van General Catalyst; Tolithia Kornweibel, head of marketing bij Gusto; Nitesh Banta, medeoprichter en CEO van B12; Meka Asonye, head of startup sales & customer success bij Stripe en Manasi Vartak, oprichter en CEO van Verta.AI, een HubSpot accelerator alumnus.

“Zonder de begeleiding en steun van de adviseurs en investeerders die ons al vanaf het begin bijstaan, zouden we niet zijn waar we nu staan,” aldus Dharmesh Shah, CTO en medeoprichter van Hubspot. “Met ELEVATE kijken we verder dan alleen financiering, om groeiende start-ups de kennis en vaardigheden te bieden die ze zo hard nodig hebben om te kunnen slagen. Ik vind het een eer om samen te werken met de beste en slimste mensen om me heen om iets terug te kunnen geven aan de volgende generatie bedrijven in opkomst.”

Het vier weken durende programma begint op 4 juni 2019 en omvat de drie fases van de customer lifecycle: aantrekken, betrekken, verwonderen. In de laatste week ronden de deelnemers een masterclass fondsenwerven af die gegeven wordt door General Catalyst en oprichters van bedrijven die door General Catalyst gesteund worden.

“We vinden het fantastisch om ELEVATE samen met HubSpot aan te kunnen bieden aan snelgroeiende tech start-ups,” zegt Niko Bonatsos, Managing Director van General Catalyst. “Als Hubspot investeerder van het eerste uur hebben we de spectaculaire groei van het bedrijf van dichtbij mogen meemaken. Het Hubspot team geeft waardevolle inzichten in hoe je een bedrijf kunt laten groeien waarbij je de klant op de eerste plaats zet. Ik kan niet wachten om te zien hoe de enorm ambitieuze oprichters gaan leren van het programma.”

Hubspot voor Start-ups biedt opleidingen en trainingen, 24-uurs support, gebruik van het Growth Platform van Hubspot en toegang tot bijna 300 software integraties, en dat allemaal voor een start-upvriendelijke prijs. Start-ups kunnen hun relaties eenvoudig bijhouden in het gratis Hubspot CRM, verbeteren hun sales met het aanbod aan sales tools, managen hun marketing dankzij de marketing automation tools en houden de klant tevreden met de services tools.

ELEVATE is een gratis virtueel programma, beschikbaar voor iedereen. Voor meer informatie over ELEVATE of voor aanmelding, zie https://offers.hubspot.com/startups/elevate.

Over HubSpot
HubSpot is een toonaangevend groeiplatform. Sinds 2006 probeert HubSpot de wereld meer inbound te maken. Vandaag de dag gebruiken meer dan 60.500 klanten in meer dan 100 landen de prijswinnende software, diensten en support van HubSpot voor een transformatie van de manier waarop ze klanten aantrekken, behouden en verwonderen. HubSpot biedt bedrijven met Marketing Hub, Sales Hub, Service Hub en een krachtig gratis CRM de tools die ze nodig hebben om van klanten fans maken.

HubSpot is door Glassdoor, Fortune, The Boston Globe en The Boston Business Journal aangemerkt als topwerkgever. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Cambridge en heeft verder kantoren in Dublin (EMEA hoofdkantoor), Singapore, Sydney, Tokyo, Berlijn, Colombia en Portsmouth.

Meer informatie over HubSpot is te vinden op www.hubspot.com.

Over General Catalyst
General Catalyst is een investeringsmaatschappij met zo’n 5 miljard dollar aan opgehaalde investering in bedrijven in de groeifase. General Catalyst steunt ondernemers die de potentie hebben om onmisbare enterprise technologie te lanceren of een sterk consumentenmerk neer te zetten. Het bedrijf heeft kantoren in San Francisco, Palo Alto, New York en Boston, zodat bedrijven in het portfolio profiteren van een netwerk van talent, klanten en mogelijkheden aan beide zijden van de Verenigde Staten.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Naomi van Duin
E-mail:hubspot@yellow-communications.com
www.hubspot.com
Laatste van HubSpot
Sales, marketing en corona: licht aan het einde van de tunnel?

HubSpot-onderzoek: Sales en marketing door COVID-19 blijvend veranderd

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Yellow Communications
HubSpot contact

Logo HubSpot

HubSpot sociaal

HubSpot tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage