www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 58 dagen geleden)
PR: Marcommit

Uniserver introduceert Back-IT 365: nieuwe dienst voor geautomatiseerde back-ups van Office 365

Alkmaar, 13 mei 2019Uniserver, de clouddistributeur van Nederland, introduceert Back-IT 365, een nieuwe SaaS-dienst voor het maken van een volledige back-up van alle Office 365-data. Met Back-IT 365 wordt alle data van Office 365-applicaties in de cloud opgeslagen en voor langere tijd bewaard. De dienst is gebouwd op basis van Veeam Back-up for Office 365. Uniserver heeft het multi-tenant self-service portaal gebouwd bovenop deze dienst, die IT-partners in staat stelt om eenvoudig meerdere back-ups te beheren voor al hun eindgebruikers. Back-IT 365 wordt gehost op het Uniserver-platform in het Equinix datacenter in Amsterdam. De dienst is flexibel af te nemen als abonnement per gebruiker en is maandelijks opzegbaar. Back-IT 365 is in maart door Veeam uitgeroepen tot Most Innovative Solution of the Year.

Eenvoudig meerdere back-ups beheren
Back-IT 365 biedt back-up mogelijkheden voor de Microsoft Office 365-applicaties Exchange, OneDrive, SharePoint en Teams. Microsoft biedt 30 dagen back-up functionaliteit op deze applicaties. In diverse branches, zoals de zorg, accountancy en advocatuur, voldoet de standaard back-up van 30 dagen niet aan de eisen van wet- en regelgeving. Met Back-IT 365 is het nu al mogelijk de data tot 7 jaar te bewaren en daarmee aan compliancy-wetgeving te voldoen. De huidige maximale bewaartermijn van 7 jaar wordt op korte termijn gelijkgetrokken met de onderliggende dienst van Veeam, waardoor het mogelijk wordt de data tot 25 jaar te bewaren. De termijn van 25 jaar is met name voor gebruikers in de zorgsector belangrijk om te voldoen aan compliancy-eisen.

Twan Sinnige, product manager voor Back-IT 365: “Ik hoor regelmatig de misvatting dat veel eindgebruikers denken dat Office 365 voorziet in back-up- en herstelmogelijkheden. Dat is niet zo, want back-ups zijn geen standaard onderdeel van het pakket. Daarom komt er bij de lancering van dit product ook een stukje bewustwording kijken. Office 365 staat dan wel in de cloud, maar het standaardpakket bevat relatief primitieve functies om bestanden te herstellen. Als een item permanent verwijderd wordt, dan is het na 30 dagen ook echt weg. Het verliezen van bestanden is enorm kostbaar voor organisaties. Naast dat het geregeld voorkomt dat een gebruiker per ongeluk data verwijdert, liggen er natuurlijk nog vele andere gevaren op de loer, zoals dataverlies door malware-aanvallen. Deze aanvallen zijn ook in de cloud een reële dreiging. Met Back-IT 365 is het verlies van data na zo’n aanval verleden tijd. Er wordt dagelijks een back-up gemaakt van de data en die is te allen tijde toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers. Zo bieden wij partners een eenvoudig te integreren en beheren back-up-oplossing voor de lange termijn.”

Lodewijk van Klaveren, manager channels Benelux bij Veeam: “Uniserver is hét voorbeeld van een partner die onze oplossingen slim in de markt zet. Daarmee ondersteunen ze hun partners optimaal om het meeste uit hun bedrijf te halen. Met deze oplossing biedt Uniserver partners een back-up-oplossing voor Office 365 middels een overzichtelijk portaal waaruit IT-partners ook direct bestanden kunnen herstellen. Dit onderstreept het innovatieve vermogen van Uniserver.”

Bezoek de website van Back-IT 365: https://backit365.com/

----

Noot voor de redactie: Bijgevoegd vindt u een afbeelding van het portal van Back-IT 365

Over Uniserver
Als Nederlandse clouddistributeur biedt Uniserver moderne IT-organisaties de vrijheid en zekerheid om te focussen op hun eigen kracht: waarde creëren voor klanten en eindgebruikers. De beste infrastructuur in Nederlandse datacenters, 99,98% up-time, ons partner-only model en de beste oplossingen bieden jou een robuuste basis om nieuwe diensten op te bouwen. Samen tillen we jouw digitale dienstverlening naar een hoger plan, door onze oplossingen, kennis en ervaring aan te vullen met jouw expertise. Kijk voor meer informatie op onze website of LinkedIn.

Marcommit
Gosse de Reus
+31(0)35-5822730
Laatste van Uniserver
Uniserver lanceert Grafische Cloud Werkplek

Uniserver behaalt VMware Cloud Verified-status

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over
Verstreken tijd: 1 jaar en 58 dagen

Logo Marcommit
Uniserver contact

Logo Uniserver

+31(0) 72 572 56 46
  info@uniserver.nl
  www.uniserver.nl
Uniserver sociaal

Uniserver tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd