www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 135 dagen geleden)
PR: En Serio

MobileIron introduceert zero trust-platform waarbij mobiele apparaten als digitale ID worden ingezet voor veilige toegang tot het bedrijfsnetwerk

• Zero sign-on-technologie maakt een einde aan de noodzaak van wachtwoorden
  • 9 op de 10 beslissers op het gebied van cybersecurity denken dat mobiele apparaten in de nabije toekomst als digitale ID zullen dienen voor toegang tot zakelijke diensten en data
MobileIron kondigt de introductie aan van het eerste ‘zero trust’ beveiligingsplatform voor mobiele apparaten. De mobiliteitsstrategie van MobileIron maakt het mogelijk om voortdurend beveiligingsregels toe te passen ter bescherming van data op mobiele apparaten en binnen het bedrijfsnetwerk. Hierbij worden cruciale signalen ten aanzien van gebruikers, apparaten, apps, netwerken en cyberbedreigingen met elkaar in verband gebracht om een zero trust-omgeving in het leven te roepen. Dit nieuwe platform van MobileIron transformeert ‘s werelds meest gebruikte mobiele apparaten tot een digitale ID die veilige toegang tot het bedrijfsnetwerk bieden. Het zero trust-platform gaat verder dan traditionele gateways en oplossingen voor identiteitsbeheer door te controleren op een bredere reeks van kenmerken alvorens toegang te verlenen.

Organisaties die mobiele apparaten inzetten als identiteitsbewijs kunnen wachtwoorden inruilen voor een veilige en frictieloos alternatieve manier voor authenticatie. MobileIron introduceert hiermee een revolutionaire zero sign-on-ervaring op basis van het unified endpoint management (UEM)-platform van MobileIron en MobileIron Access.

Zero sign-on maakt een einde aan het gebruik van wachtwoorden om de identiteit van gebruikers te verifiëren, iets waarvoor doorgaans minimaal een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn. MobileIron sloeg deze zero sign-on weg in 2017 in met Access.

Deze oplossing bood zero sign-on toegang tot cloud-diensten vanaf beheerde mobiele apparaten. Met het nieuwe platform is er nu ook wachtwoordloze toegang tot cloud-diensten mogelijk vanaf onbeheerde mobiele apparaten. Deze devices dienen daarbij als veilig identiteitsbewijs.

“In ons werk- en privéleven maken we gebruik van mobiele apparaten. Dat gegeven vraagt om een zakelijke beveiligingsoplossing die mobiele apparaten centraal stelt”, zegt Simon Biddiscombe, de CEO van MobileIron. “Wij maken deze oplossing nu beschikbaar. Ons platform maakt van je mobiele apparaat een identiteitsbewijs voor toegang tot het bedrijfsnetwerk. Maar daar houdt het niet mee op. We maken ook een einde aan de noodzaak om gebruik te maken van wachtwoorden. Dat doen we op zowel beheerde als onbeheerde mobiele apparaten. Want wij vinden dat single sign-on één aanmelding te veel is.”

Zero sign-on maakt een einde aan drie problemen die ten grondslag liggen aan het gebruik van wachtwoorden. Andras Cser en Merrit Maxim, principal research analisten bij Forrester: “Ten eerste vertegenwoordigen wachtwoorden een beveiligingsrisico omdat ze makkelijk kunnen worden gehackt. Het herhaaldelijk gebruik van hetzelfde wachtwoord kan resulteren in een waterval aan beveiligingsincidenten. Ten tweede resulteert het resetten van vergeten wachtwoorden in forse operationele kosten. Ten derde zorgt wachtwoordauthenticatie vaak voor een gebrekkige gebruikservaring, met name in mobiele omgevingen.” (Forrester: Understand The State Of Identity And Access Management, 2018 To 2019). Zero sign-on maakt een einde aan deze pijnpunten en kosten door traditionele aanmeldingsprocedures te vervangen door een naadloos en veilig authenticatie-alternatief.

De belofte van een wachtwoordloze ervaring is na jaren wachten nog steeds niet ingelost. IDG hield in april 2019 een enquête onder beslissers op het gebied van cybersecurity. 86% gaf aan dat ze van wachtwoorden zouden afstappen als die mogelijkheid bestond. Verder waren bijna 9 op de 10 besluitvormers van mening dat mobiele apparaten in de nabije toekomst zullen fungeren als digitale ID voor toegang tot zakelijke diensten en bedrijfsgegevens.

Het beveiligingsplatform van MobileIron maakt gebruik van unified endpoint management (UEM)-functionaliteiten en zero trust-technologieën zoals zero sign-on (ZSO), multi-factor authentication (MFA) en mobile threat defense (MTD). Deze dragen samen bij aan een veilige en soepele gebruikerservaring. Hierbij kunnen alleen bevoegde gebruikers, apps en diensten toegang tot bedrijfsbronnen krijgen.

MobileIron streeft ernaar om zakelijke authenticatie ingrijpend te verbeteren door een mobiele ID- en zero sign-on-ervaring te bieden vanaf elk mobiel apparaat, ongeacht het besturingssysteem, de locatie van de gebruiker of de dienst waartoe die toegang zoekt. Om dit mogelijk te maken stelt MobileIron zijn zero sign-on-mogelijkheden voor onbeheerde apparaten vanaf juni 2019 beschikbaar gebruikers van mobiele apparaten met iOS. Deze functionaliteit zal later dit jaar beschikbaar zijn voor Android-gebruikers.
Laatste van MobileIron
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials