www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 135 dagen geleden)
PR: Marcommit

Alipay en Klarna kondigen samenwerking aan voor achteraf betalen bij AliExpress

AliExpress voegt Klarna’s ‘Betaal later’-oplossing toe via de wereldwijde betaalplatforms Alipay en Adyen

Amsterdam, 10 mei 2019 - Drie leidende partijen op het gebied van betalen, Alipay, Adyen en Klarna, kondigen hun samenwerking aan om consumenten op AliExpress, de wereldwijde online marktplaats van Alibaba Group, achteraf betalen aan te bieden. Klarna’s ‘Betaal later’- oplossing wordt ondersteund door de technologie van Adyen, de betaalprovider van AliExpress. Hierdoor kunnen AliExpress-klanten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland beslissen wanneer en hoe zij betalen. Dit is de eerste fase van de samenwerking. De ambitie is om in het komende jaar uit te breiden naar meer landen.

Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna, zegt: “We zijn verheugd om samen te werken met een internationaal powerhouse en ecommerce leider als AliExpress. Samen met Adyen bieden we shoppers nu een groter keuzeaanbod in de checkout. Bij Klarna ligt onze focus op het creëren van superieure shopervaringen. Ons doel is om winkeliers te helpen groeien door de klanttevredenheid en loyaliteit te boosten. Door onze makkelijke en populaire smoooth Betaal later-oplossingen kunnen shoppers producten eerst ontvangen en bekijken voordat ze ervoor betalen. Hierdoor neemt de klantvoorkeur voor de webshop toe, gaat de gemiddelde orderwaarde omhoog en vermindert het aantal winkelwagenverlaters. Dit is slechts de eerste fase van deze samenwerking. We kijken ernaar uit om op korte termijn uit te breiden naar andere markten samen met Alipay, Adyen en AliExpress.”

Cheer Zhang, head of Global Consumer and Market Operation van AliExpress, zegt: “Bij AliExpress zijn we constant op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om de shopervaring van ons gigantische klantenbestand te verbeteren. In Klarna vonden we een partner met dezelfde mindset. Klarna’s Betaal later heeft zich bewezen als een van de populairste oplossingen in de Europese markt. We zijn enthousiast om deze betaalmethode nu toe te voegen aan onze checkout in meerdere landen. We kijken ernaar uit in de toekomst uit te breiden naar nog meer landen samen met Adyen en Klarna.”

Vanaf nu kunnen consumenten bij AliExpress kiezen voor Betaal later in de checkout. Hierdoor kunnen zij hun bestelling pas betalen na de bezorging. Deze betaalwijze geeft consumenten de mogelijkheid om producten thuis uit te proberen voordat ze afrekenen. Nadat een consument Klarna voor de eerste keer heeft gebruikt, kunnen zij alle volgende bestellingen met slechts één klik kopen. Deze smoooth klantervaring biedt consumenten controle, duidelijkheid en flexibiliteit. Dit is de belangrijkste reden waarom Klarna’s Betaal later-oplossing sterk in populariteit groeit en inmiddels de voorkeur heeft van veel Europese consumenten.

Over AliExpress
AliExpress (www.aliexpress.com) is gestart in 2010. Deze internationale online marktplaats van Alibaba Group stelt consumenten over de hele wereld in staat om rechtstreeks bij fabrikanten en distributeurs in China te kopen. Dit strekt over meer dan 220 landen en 18 taalregio’s. Onder de top consumentenmarkten waar AliExpress populair is vallen Rusland, Spanje, Frankrijk, de Verenigde Staten, Israël, Brazilië en Polen.

Over Klarna
Klarna is Europa’s leidende betaalprovider en een nieuw gelicentieerde bank, die een revolutie wil teweegbrengen in de betaalervaring voor zowel shoppers als winkeliers. Klarna is opgericht in Stockholm in Zweden in 2005. De fintech unicorn geeft online consumenten de mogelijkheid om meteen, later of in delen te betalen – met een vertrouwde, frictieloze en smooth checkout-ervaring. Klarna heeft nu 2.500 medewerkers en werkt nu samen met 130.000 winkeliers in 14 landen.

Over Adyen
Adyen is voor veel leidende organisaties het betaalplatform naar keuze, door het bieden van een moderne end-to-end infrastructuur die direct aansluit op Visa, Mastercard en andere wereldwijde betaalmethoden. Adyen levert frictieloze betalingen voor zowel online, mobiele als fysieke winkels wereldwijd met een oplossing die marktleidend is. De kantoren zijn te vinden in 20 landen. Facebook, Uber, Spotify, Gap, Mango en Citizen M behoren tot de klanten van Adyen.

Marcommit
Laura Emous
klarna@marcommit.nl
Laatste van Klarna
Vier op de tien millennials gebruikt nieuwe technologie om meer inzicht te krijgen in de eigen financiën

Lady Gaga zegt 'ja' tegen zichzelf… Met Klarna als ringdrager

Klarna steekt middelvinger op tegen oude tradities met limited edition ringen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials