www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Alipay en Klarna kondigen samenwerking aan voor achteraf betalen bij AliExpress

AliExpress voegt Klarna’s ‘Betaal later’-oplossing toe via de wereldwijde betaalplatforms Alipay en Adyen

Amsterdam, 10 mei 2019 - Drie leidende partijen op het gebied van betalen, Alipay, Adyen en Klarna, kondigen hun samenwerking aan om consumenten op AliExpress, de wereldwijde online marktplaats van Alibaba Group, achteraf betalen aan te bieden. Klarna’s ‘Betaal later’- oplossing wordt ondersteund door de technologie van Adyen, de betaalprovider van AliExpress. Hierdoor kunnen AliExpress-klanten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland beslissen wanneer en hoe zij betalen. Dit is de eerste fase van de samenwerking. De ambitie is om in het komende jaar uit te breiden naar meer landen.

Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna, zegt: “We zijn verheugd om samen te werken met een internationaal powerhouse en ecommerce leider als AliExpress. Samen met Adyen bieden we shoppers nu een groter keuzeaanbod in de checkout. Bij Klarna ligt onze focus op het creëren van superieure shopervaringen. Ons doel is om winkeliers te helpen groeien door de klanttevredenheid en loyaliteit te boosten. Door onze makkelijke en populaire smoooth Betaal later-oplossingen kunnen shoppers producten eerst ontvangen en bekijken voordat ze ervoor betalen. Hierdoor neemt de klantvoorkeur voor de webshop toe, gaat de gemiddelde orderwaarde omhoog en vermindert het aantal winkelwagenverlaters. Dit is slechts de eerste fase van deze samenwerking. We kijken ernaar uit om op korte termijn uit te breiden naar andere markten samen met Alipay, Adyen en AliExpress.”

Cheer Zhang, head of Global Consumer and Market Operation van AliExpress, zegt: “Bij AliExpress zijn we constant op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om de shopervaring van ons gigantische klantenbestand te verbeteren. In Klarna vonden we een partner met dezelfde mindset. Klarna’s Betaal later heeft zich bewezen als een van de populairste oplossingen in de Europese markt. We zijn enthousiast om deze betaalmethode nu toe te voegen aan onze checkout in meerdere landen. We kijken ernaar uit in de toekomst uit te breiden naar nog meer landen samen met Adyen en Klarna.”

Vanaf nu kunnen consumenten bij AliExpress kiezen voor Betaal later in de checkout. Hierdoor kunnen zij hun bestelling pas betalen na de bezorging. Deze betaalwijze geeft consumenten de mogelijkheid om producten thuis uit te proberen voordat ze afrekenen. Nadat een consument Klarna voor de eerste keer heeft gebruikt, kunnen zij alle volgende bestellingen met slechts één klik kopen. Deze smoooth klantervaring biedt consumenten controle, duidelijkheid en flexibiliteit. Dit is de belangrijkste reden waarom Klarna’s Betaal later-oplossing sterk in populariteit groeit en inmiddels de voorkeur heeft van veel Europese consumenten.

Over AliExpress
AliExpress (www.aliexpress.com) is gestart in 2010. Deze internationale online marktplaats van Alibaba Group stelt consumenten over de hele wereld in staat om rechtstreeks bij fabrikanten en distributeurs in China te kopen. Dit strekt over meer dan 220 landen en 18 taalregio’s. Onder de top consumentenmarkten waar AliExpress populair is vallen Rusland, Spanje, Frankrijk, de Verenigde Staten, Israël, Brazilië en Polen.

Over Klarna
Klarna is Europa’s leidende betaalprovider en een nieuw gelicentieerde bank, die een revolutie wil teweegbrengen in de betaalervaring voor zowel shoppers als winkeliers. Klarna is opgericht in Stockholm in Zweden in 2005. De fintech unicorn geeft online consumenten de mogelijkheid om meteen, later of in delen te betalen – met een vertrouwde, frictieloze en smooth checkout-ervaring. Klarna heeft nu 2.500 medewerkers en werkt nu samen met 130.000 winkeliers in 14 landen.

Over Adyen
Adyen is voor veel leidende organisaties het betaalplatform naar keuze, door het bieden van een moderne end-to-end infrastructuur die direct aansluit op Visa, Mastercard en andere wereldwijde betaalmethoden. Adyen levert frictieloze betalingen voor zowel online, mobiele als fysieke winkels wereldwijd met een oplossing die marktleidend is. De kantoren zijn te vinden in 20 landen. Facebook, Uber, Spotify, Gap, Mango en Citizen M behoren tot de klanten van Adyen.

Marcommit
Laura Emous