www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

TU Delft ontdekt met Avit mogelijkheden voor digitaal samenwerken in het onderwijs

Teaching Lab van de universiteit kiest voor Cisco WebEx Teams

Nieuwegein, 10 mei 2019 –TU Delft werkt samen met IT-dienstverlener Avit aan de implementatie van Cisco WebEx Teams in het Teaching Lab van de universiteit. Het Teaching Lab fungeert als fysieke plek waar alle kennis en ideeën rond onderwijs, ontwikkeling en innovatie samenkomen. Cisco WebEx Teams is een samenwerkingsomgeving waar docenten op verschillende manieren contact met elkaar kunnen hebben, zoals videoconferencing, chat, een digitaal whiteboard, het delen van bestanden en samen tegelijkertijd aan bestanden werken.

Tessa van Pijenbroek, Programmamanager Onderwijs en Innovatie van TU Delft: “Wij laten docenten via het Teaching Lab kennismaken met nieuwe vormen van communicatie. We zetten nu pilotprojecten op waarbij we WebEx Teams inzetten binnen onderwijssituaties. Vervolgens evalueren we hoe de tool gebruikt wordt en welke toegevoegde waarde voor het onderwijs wordt. Dat levert waardevolle inzichten op voor onszelf, maar ook voor Cisco en Avit.”

De inhoud van de universitaire vakgebieden verandert snel en dat geldt ook voor de manier waarop onderwijs gegeven wordt. De behoeften van studenten veranderen en digitalisering brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee. Daar moet TU Delft op aansluiten. In het Teaching Lab onderzoeken docenten manieren hoe zij deze ontwikkelingen in hun onderwijs kunnen toepassen, in lijn met de onderwijsstrategie van de TU Delft. Nauwe samenwerking is dan vanzelfsprekend nodig en Cisco WebEx Teams biedt uitgebreide mogelijkheden om virtueel samen te werken.

“Wij hebben al jaren ervaring in de onderwijsmarkt en helpen onderwijsinstellingen met hun digitale transformatie. Het is de eerste keer dat we een platform voor communicatie en samenwerking in de universitaire wereld hebben geïmplementeerd. We zijn ervan overtuigd dat we dankzij de ervaringen die we hier opdoen, andere onderwijsinstellingen nog beter van dienst kunnen zijn”, aldus Vincent van Ee, Sector Manager Public Avit Group.

Over Avit
Zowel on-premise als vanuit de cloud levert Avit geïntegreerde oplossingen op het gebied van datacenters, enterprise networking & security (routing, switching, wireless end-to-end security en collaboration). Avit beschikt over een Software Development afdeling, dat op basis van connectoren verregaande integratie van systemen en software realiseert. Kwaliteit, kennis en innovatie staan bij Avit hoog in het vaandel en vertalen zich in een maximale klanttevredenheid. Als officieel gecertificeerd Cisco Gold -partner is het bedrijf trots op zijn Cisco Global Capital Partner of the Year Award 2018, North en Nederland Software Partner of The Year 2018 Award en zijn Nederland Customer Experience 2018 award. Kijk voor meer informatie op www.avitgroup.com.

Contactpersoon voor de pers:
Avit, Iris Mulder, tel. +31 6 41 84 42 79, iris.mulder@avitgroup.com
MCS PR, tel: +31 (0)23 56 28 208, info@mcspr.nl