www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 61 dagen geleden)

T-Systems verbindt SlimmeBoiler module met Eneco

Wind- en zonnestroompieken opvangen dankzij slimme technologie

Samen met Eneco en haar partners maakt T-Systems de inzet van de zogeheten SlimmeBoiler Module mogelijk. Met dit slimme apparaatje kunnen Eneco-klanten pieken van zonne- en windenergie opvangen. De ICT-dienstverlener brengt de verbinding tot stand tussen het apparaat bij de boiler en het energiebedrijf dat consumenten hiermee voorziet van meer duurzame en efficiënte opwarming. 2000 Eneco-klanten hebben deze SlimmeBoiler Module inmiddels in huis. Naar verwachting gaan meer dan tienduizenden consumenten met een elektrische boiler dit jaar moeiteloos bijdragen aan een duurzamer energiesysteem.

Met behulp van slimme algoritmes wordt de SlimmeBoiler Module op afstand automatisch aangezet zodra veel groene stroom beschikbaar is. T-Systems heeft de simkaarten geleverd. Deze kaarten zorgen voor een eigen veilige internetverbinding, separaat van de internetverbinding(en) die consumenten zelf hebben. Eneco maakt tevens gebruik van de Managed Connectivity Services en het platform van T-Systems om deze slimme innovatie op grote schaal en veilig uit te rollen. Dit platform verzamelt en beheert alle gegevens. Eneco heeft daardoor realtime inzicht in deze data. Zo is het energiebedrijf in staat alle elektrische boilers voortdurend in de gaten te houden.

“De SlimmeBoiler Module bevestigt opnieuw dat technologie een belangrijke bijdrage kan leveren aan meer duurzaamheid in onze samenleving. Uiteraard zijn wij erg blij dat wij daaraan bij mogen dragen. Dit is eveneens een goed voorbeeld voor veel andere energiebedrijven in ons land,” vertelt Sake Algra, Managing Director van T-Systems.

“Voor de ontwikkeling en installatie van de SlimmeBoiler Module werken we intensief samen met partners zoals TWTG, RoamlerTech, Bureau Hezelburcht, Peeeks en T-Systems. Wij ervaren T-Systems als een betrouwbare partner die gewend is om in dergelijke ecosystemen een waardevolle bijdrage te leveren,” zegt Evert Jan Althuis, innovatiemanager bij Eneco.

Ongeveer een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben een elektrische boiler in huis die voor het warme water zorgt. In de meeste woningen warmt het water in de boilers ’s avonds laat op zodat er de volgende dag warm water is tot het boilervat leeg is. Dat kan volgens Eneco veel slimmer en duurzamer. Daarom bedacht het energiebedrijf een SlimmeBoiler Module die de boiler op afstand aanstuurt en het water opwarmt op momenten dat er sprake is van een groot aanbod aan wind- of zonnestroom. Het slimme apparaat houdt het boilervat continu in de gaten en warmt het water ook tussendoor op. Consumenten krijgen zo voortdurend warm water en dragen tegelijkertijd bij aan een duurzamer energiesysteem zonder dat ze daar zelf extra moeite voor doen.

De ontwikkeling en implementatie van deze SlimmeBoiler Module is het duurzame alternatief voor het verzwaren van het energienet. Het elektriciteitsnet van Eneco moet de komende jaren steeds meer schommelingen van zonne- en windenergie opvangen. Dankzij de inzet van de SlimmeBoiler Module komen vraag en aanbod op een intelligente manier bij elkaar. Dit project is mede tot stand gekomen dankzij Demonstratie Energie-Innovatie subsidie van de rijksoverheid.

Meer informatie is beschikbaar via deze link.

------- EINDE BERICHT --------

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde ICT-diensten en oplossingen aan zakelijke klanten en overheden. De focus van de dienstverlening ligt op managed services op het gebied van managed IT- en netwerk infrastructuur, cloud, cloudtransformatie, security en Internet of Things. De diensten worden geleverd vanuit sterk beveiligde datacenters, waarbij continu de zeer strenge Europese regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen,37.900 werknemers en inkomsten van circa 6.9 miljard euro (boekjaar 2017), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Voor meer informatie:www.t-systems.nl

T-Systems Nederland B.V.
Marit Verdam
Tel.: +31 (0)6 43 98 13 87
E-mail:Marit.Verdam@t-systems.com

Axioma Communicatie
Simone Smits
Tel.:+31 (0)6 30668044
E-mail:simone@axioma.nl
Laatste van T-Systems Nederland b.v.
T-Mobile en T-Systems gaan samen digitalisering versnellen

T-Systems verbindt SlimmeBoiler module met Eneco

T-Systems biedt managed services voor Microsoft Azure
Verstreken tijd: 1 jaar en 61 dagen
T-Systems Nede.. contact

Logo T-Systems Nederland b.v.

T-Systems Nede.. sociaal

T-Systems Nede.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur