www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Deutsche Bank start digitale transformatie met Red Hat

Amsterdam, 10 mei 2019 – Deutsche Bank, de grootste bank van Duitsland, ondersteunt zijn Fabric-applicatieplatform met open hybride cloudtechnologieën van Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen. Fabric is een belangrijk onderdeel van de digitale transformatie-strategie van de Deutsche Bank en fungeert als een geautomatiseerd, self-service hybride cloudplatform. Het platform helpt applicatieteams om applicaties sneller en efficiënter te ontwikkelen, te leveren en te schalen.

Deutsche Bank is een van de grootste banken ter wereld. De bank voert elke dag circa 13 miljoen betalingen met een totale waarde van 1,1 biljoen euro uit en verwerkt per dag in totaal 500 miljard euro aan transacties. In een competitieve markt als de internationale financiële dienstverlening is het sneller en efficiënter aanbieden van flexibele, on-demand en always-on diensten aan klanten essentieel. Ontwikkelingsmethoden voor cloud-native applicaties, zoals containers, microservices en DevOps, zijn zeer geschikt voor het ondersteuning van die diensten.

Deutsche Bank heeft als doel de infrastructuur te moderniseren, de flexibiliteit en efficiëntie te vergroten en de time-to-market te versnellen. Om die doelstellingen te behalen, bouwde de bank Fabric. Fabric is een next-generation platform dat zijn applicatieteams een ‘Everything-as-a-Service’-ervaring biedt bij het bouwen en implementeren van nieuwe applicaties binnen de infrastructuur van de bank.

Red Hat Enterprise Linux is al jaren het belangrijkste platform van de bank. Het biedt een, gemeenschappelijke basis voor workloads on-premises en in de publieke cloud. Voor Fabric besloot Deutsche Bank Red Hat’s cloud-native stack te gebruiken in combinatie met Red Hat OpenShift Container Platform. De bank implementeerde Red Hat OpenShift Container Platform op Microsoft Azure als onderdeel van een veilig, nieuw hybride cloudplatform voor het bouwen, hosten en beheren van bankapplicaties. Dankzij de implementatie van dit platform – het meest uitgebreide enterprise-Kubernetesplatform in de branche – op Microsoft Azure profiteren IT-teams van cloudresources op grote schaal, met een standaard en consistent PaaS-first model.

Ook implementeerde de bank OpenShift op zijn on-premise-infrastructuur. Deutsche Bank kan hierdoor technologieën die al in productie zijn, blijven gebruiken en profiteren van een van de belangrijkste waardeproposities van OpenShift: een platform voor applicaties binnen hybride cloudomgevingen, van het datacenter tot meerdere public clouds. Zowel Red Hat Enterprise Linux als OpenShift Container Platform zijn geïmplementeerd en te onderhouden met Red Hat Ansible Tower, een framework dat IT op grote schaal automatiseert en standaardiseert.

Momenteel ondersteunt Fabric 6.000 interne gebruikers verspreid over 4.000 projecten op vijftien unieke computing-omgevingen, en meer dan 10.000 eindgebruikers wereldwijd. De bank behaalde zijn doelstelling voor het vergroten van zijn operationele efficiëntie en draait nu meer dan veertig procent van zijn workloads op vijf procent van zijn totale infrastructuur. Daarnaast duurt het nu slechts weken in plaats van maanden om ideeën van proof-of-concept naar productie te verplaatsen.

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to our pending merger with International Business Machines Corporation, the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat and Red Hat Enterprise Linux are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Tags bij dit bericht