www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 18 dagen geleden)
PR: KINXX PR

WorldStream breidt wereldwijd netwerk uit met PoP in data center Milaan

Naaldwijk, 9 mei 2019 – WorldStream, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service provider uit Naaldwijk in Zuid-Holland met meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en security-gefocuste IaaS hosting diensten waaronder ook colocatie en DDoS protectie, heeft zijn wereldwijde hoge-volume netwerk uitgebreid met een Point-of-Presence (PoP) in een van de 15 datacenters van IRIDEOS in Italië, in Milaan. De netwerkexpansie zorgt ervoor dat WorldStream zijn netwerkopties in Zuid-Europa verder kan uitbreiden en de netwerk snelheid en latency voor Italiaanse klanten verder gaan aanscherpen.

Sinds de oprichting van WorldStream B.V. in 2006 heeft het bedrijf een eigen wereldwijd netwerk ontwikkeld met een totale capaciteit van 10Tbit/s (!), waarbij het netwerk voor maximaal 50 procent wordt benut om klanten te voorzien van hoge schaalbaarheidsopties en de mogelijkheid om op eenvoudige wijze distributed denial-of-service (DDoS) aanvallen af te slaan.

WorldStream bedient een wereldwijd klantenportfolio. Het heeft momenteel meer dan 15,000 dedicated servers in beheer in eigen datacenters in Naaldwijk en kent een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 90 procent. WorldStream levert zijn security-gefocuste IaaS hosting diensten aan onder andere cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

Italië blijkt voor WorldStream, als derde grote economie van de eurozone en achtste grote economie wereldwijd, een belangrijke doelmarkt voor WorldStream. Daarom heeft het bedrijf nu een netwerk Point-of-Presence geïnstalleerd in een van IRIDEO’s Italiaanse datacenters, in Milaan.

100G wereldwijd netwerk, DDoS Protectie

De nieuwe PoP stelt WorldStream in staat om de netwerksnelheden en latency waarden in Zuid-Europa verder aan te scherpen. Deze PoP in Milaan betekent een uitbreiding van WorldStream’s bestaande netwerkopties. Het netwerk heeft nu bijvoorbeeld al een peering connectie met de Milan Internet Exchange (MIX), waardoor WorldStream’s 10Tbit/s netwerk verbonden is met meerdere regionale connectiviteitsproviders. Het wereldwijde netwerk van WorldStream met een variëteit aan gebruikte transit providers, is tevens verbonden met 28 Private Network Interconnects (PNI’s) alsmede zeven andere Internet Exchanges waaronder ook AMS-IX, NL-IX, DE-CIX en ECIX.

“Lage latency, hoge netwerksnelheden, hoge redundantie en extreme security maatregelen, dat zijn de kern-ingrediënten van het eigen netwerk dat WorldStream sinds 2006 heeft ontwikkeld,” zegt Lennert Vollebregt, CEO en mede-eigenaar van WorldStream. “Ik zou allerlei technische specificaties van dit volledig 100G-technologie gebaseerde netwerk kunnen opnoemen welke dit allemaal mogelijk maken, zoals de geavanceerde DWDM technologie die we hebben geïmplementeerd en de slimme DDoS-afweer technieken die we gebruiken, maar ik denk dat de resultaten het belangrijkst zijn en voor zichzelf spreken. Onlangs hebben we nog te maken gehad met verschillende grote distributed denial-of-service (DDoS) aanvallen op ons netwerk. Dat waren DDoS aanvallen van zelfs meer dan 350Gbps, maar dankzij het netwerkvolume van 10Tbit/s en onze scrubbing technieken was het eenvoudig om de beschikbaarheid van IT en web infrastructuren van onze klanten volledig te beschermen. De EVPN-VxLAN kwaliteiten van onze wereldwijde backbone bieden ons daarnaast de mogelijkheid om ons productaanbod verder uit te breiden, met onder andere borderless netwerk services, twin/multi-datacenter services, en hybride cloud oplossingen. De nieuwe PoP in Milaan zal deze mogelijkheden en de netwerksnelheid en lage-latency opties in Zuid-Europa verder versterken.”

WorldStream sponsort Lamborghini Super Trofeo

In lijn met de Nederlandse achtergrond van WorldStream en het uitdijende wereldwijde netwerk, maar ook om de snelheid van het netwerk te illustreren, kondigde WorldStream in februari dit jaar aan om de Nederlandse coureur Danny Kroes te sponsoren. Danny Kroes komt in seizoen 2019 uit in de Lamborghini Squadra Corse Super Trofeo Europe & World Championship. De Lamborghini Super Trofeo is een racekampioenschap dat op drie verschillende continenten wordt verreden en in februari in Dubai van start is gegaan. Voor dit kampioenschap staan races in het Midden-Oosten, Azië, Noord-Amerika en Europa op de kalender. Ook worden dit seizoen wedstrijden verreden op de circuits van Silverstone (UK), Spa-Francorchamps (België), de Nürburgring (Duitsland), Zandvoort (Nederland) en Misano Adriatico in Italië.

De afgelopen jaren heeft coureur Danny Kroes deelgenomen aan verschillende TCR-kampioenschappen. Vorig jaar nam deze Nederlandse coureur deel aan het Europees Kampioenschap. In 2019 heeft hij de overstap gemaakt naar de Lamborghini Huracan Super Trofeo met 620pk power op de achterwielen.

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Contact met de media
WorldStream
Wouter van Zwieten
wvz@worldstream.nl
Laatste van WorldStream
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 2 jaar en 18 dagen

Logo KINXX PR
WorldStream contact

Logo WorldStream

+31 (0) 174 - 712 117
  info@worldstream.nl
  www.worldstream.com/nl
WorldStream sociaal

WorldStream tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Arrow Electronics
Logo Databricks
Logo Avit Group