Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

WorldStream breidt wereldwijd netwerk uit met PoP in data center Milaan

Naaldwijk, 9 mei 2019 – WorldStream, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service provider uit Naaldwijk in Zuid-Holland met meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en security-gefocuste IaaS hosting diensten waaronder ook colocatie en DDoS protectie, heeft zijn wereldwijde hoge-volume netwerk uitgebreid met een Point-of-Presence (PoP) in een van de 15 datacenters van IRIDEOS in Italië, in Milaan. De netwerkexpansie zorgt ervoor dat WorldStream zijn netwerkopties in Zuid-Europa verder kan uitbreiden en de netwerk snelheid en latency voor Italiaanse klanten verder gaan aanscherpen.

Sinds de oprichting van WorldStream B.V. in 2006 heeft het bedrijf een eigen wereldwijd netwerk ontwikkeld met een totale capaciteit van 10Tbit/s (!), waarbij het netwerk voor maximaal 50 procent wordt benut om klanten te voorzien van hoge schaalbaarheidsopties en de mogelijkheid om op eenvoudige wijze distributed denial-of-service (DDoS) aanvallen af te slaan.

WorldStream bedient een wereldwijd klantenportfolio. Het heeft momenteel meer dan 15,000 dedicated servers in beheer in eigen datacenters in Naaldwijk en kent een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 90 procent. WorldStream levert zijn security-gefocuste IaaS hosting diensten aan onder andere cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

Italië blijkt voor WorldStream, als derde grote economie van de eurozone en achtste grote economie wereldwijd, een belangrijke doelmarkt voor WorldStream. Daarom heeft het bedrijf nu een netwerk Point-of-Presence geïnstalleerd in een van IRIDEO’s Italiaanse datacenters, in Milaan.

100G wereldwijd netwerk, DDoS Protectie

De nieuwe PoP stelt WorldStream in staat om de netwerksnelheden en latency waarden in Zuid-Europa verder aan te scherpen. Deze PoP in Milaan betekent een uitbreiding van WorldStream’s bestaande netwerkopties. Het netwerk heeft nu bijvoorbeeld al een peering connectie met de Milan Internet Exchange (MIX), waardoor WorldStream’s 10Tbit/s netwerk verbonden is met meerdere regionale connectiviteitsproviders. Het wereldwijde netwerk van WorldStream met een variëteit aan gebruikte transit providers, is tevens verbonden met 28 Private Network Interconnects (PNI’s) alsmede zeven andere Internet Exchanges waaronder ook AMS-IX, NL-IX, DE-CIX en ECIX.

“Lage latency, hoge netwerksnelheden, hoge redundantie en extreme security maatregelen, dat zijn de kern-ingrediënten van het eigen netwerk dat WorldStream sinds 2006 heeft ontwikkeld,” zegt Lennert Vollebregt, CEO en mede-eigenaar van WorldStream. “Ik zou allerlei technische specificaties van dit volledig 100G-technologie gebaseerde netwerk kunnen opnoemen welke dit allemaal mogelijk maken, zoals de geavanceerde DWDM technologie die we hebben geïmplementeerd en de slimme DDoS-afweer technieken die we gebruiken, maar ik denk dat de resultaten het belangrijkst zijn en voor zichzelf spreken. Onlangs hebben we nog te maken gehad met verschillende grote distributed denial-of-service (DDoS) aanvallen op ons netwerk. Dat waren DDoS aanvallen van zelfs meer dan 350Gbps, maar dankzij het netwerkvolume van 10Tbit/s en onze scrubbing technieken was het eenvoudig om de beschikbaarheid van IT en web infrastructuren van onze klanten volledig te beschermen. De EVPN-VxLAN kwaliteiten van onze wereldwijde backbone bieden ons daarnaast de mogelijkheid om ons productaanbod verder uit te breiden, met onder andere borderless netwerk services, twin/multi-datacenter services, en hybride cloud oplossingen. De nieuwe PoP in Milaan zal deze mogelijkheden en de netwerksnelheid en lage-latency opties in Zuid-Europa verder versterken.”

WorldStream sponsort Lamborghini Super Trofeo

In lijn met de Nederlandse achtergrond van WorldStream en het uitdijende wereldwijde netwerk, maar ook om de snelheid van het netwerk te illustreren, kondigde WorldStream in februari dit jaar aan om de Nederlandse coureur Danny Kroes te sponsoren. Danny Kroes komt in seizoen 2019 uit in de Lamborghini Squadra Corse Super Trofeo Europe & World Championship. De Lamborghini Super Trofeo is een racekampioenschap dat op drie verschillende continenten wordt verreden en in februari in Dubai van start is gegaan. Voor dit kampioenschap staan races in het Midden-Oosten, Azië, Noord-Amerika en Europa op de kalender. Ook worden dit seizoen wedstrijden verreden op de circuits van Silverstone (UK), Spa-Francorchamps (België), de Nürburgring (Duitsland), Zandvoort (Nederland) en Misano Adriatico in Italië.

De afgelopen jaren heeft coureur Danny Kroes deelgenomen aan verschillende TCR-kampioenschappen. Vorig jaar nam deze Nederlandse coureur deel aan het Europees Kampioenschap. In 2019 heeft hij de overstap gemaakt naar de Lamborghini Huracan Super Trofeo met 620pk power op de achterwielen.

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Contact met de media
WorldStream
Wouter van Zwieten
wvz@worldstream.nl
Laatste van WorldStream
Worldstream breidt managementteam uit met van EY overgekomen Finance Director

Worldstream Elastic Network door Dutch IT-channel genomineerd als cloud innovatie

WorldStream lanceert nieuwe anti-DDoS wasstraat op basis van intelligente clustering technologie
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen
Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Nieuwe aanwinst voor Yellow Communications

NTT Ltd. geeft in Monthly Threat Report toelichting op toename cyberaanvallen door COVID-19

Software Improvement Group (SIG) launches complimentary “Boosting Business Resilience” webinar series to help organizations emerge from COVID-19 pandemic in stronger growth position

Poly introduceert partnerprogramma

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Len Rinaldi in RvA van Amac

Onderzoek van BlackBerry onthult decenniumlang gebruik van Linux-servers door Chinese APT's

Logo KINXX PR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl