www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 20 dagen geleden)
PR: Edelman

Onderzoek: 79% van de IT-ontwikkelaars zegt dat low-code de werktevredenheid kan bevorderen

Nu opkomende technologieën de druk op IT opvoeren, noemen ontwikkelaars "snellere/gemakkelijkere ontwikkeltools" als dé manier om IT-organisaties te helpen

Amsterdam, 9 mei 2019 - Appian kondigt vandaag de resultaten aan van een onderzoek gericht op de manieren waarop low-code applicatieontwikkeling de belangrijkste aspecten van werktevredenheid onder IT-ontwikkelaars kan verbeteren. Uit de resultaten blijkt dat IT steeds meer druk ervaart door veranderende bedrijfsverwachtingen als het gaat om opkomende technologieën, zoals Artificial Intelligence (AI) en Robotic Process Automation (RPA). Het onderzoek laat zien dat IT-ontwikkelaars ervan overtuigd zijn dat low-code kan helpen bij het verbeteren van de minst aantrekkelijke aspecten van hun werk en kan ondersteunen bij het behalen van de IT-bedrijfsdoelstellingen voor het komende jaar. Het onderzoek "Impact of Low-code on IT Satisfaction", in opdracht van Appian uitgevoerd door IDG, toont aan dat IT-ontwikkelaars de volgende aspecten van hun werk het minst aantrekkelijk vinden:
  1. Tijd besteed aan het oplossen van problemen met applicaties
  2. Tijdsdruk en deadlines
  3. Tijd verspild aan repetitieve coderingstaken
  4. Beperkte mogelijkheden om aan strategische projecten te werken
Bij de vraag naar de manieren waarop de ontwikkeling van low-code van invloed kan zijn op gebieden met een lage IT-tevredenheid blijkt dat:
  • 80% van de respondenten vindt dat low-code nuttig is voor het automatiseren van herhaaldelijke taken, zoals coderingsformulieren en bedrijfsregels.
  • Meer dan twee derde (68%) vindt dat low-code geschikt is voor de ontwikkeling van bedrijfskritische applicaties.
  • Bijna 80% is van mening is dat het gebruik van low-code tijdbesparend is voor ontwikkelaars, waardoor zij kunnen werken aan projecten van een hoger niveau.
86% van de IT-ontwikkelaars vindt dat opkomende technologieën de druk op de IT-organisatie verhogen. Deze verhoogde druk wordt veelal gesignaleerd bij verzoeken om nieuwe opkomende technologieën toe te passen en om de opkomende technologie te integreren met legacy systemen en gegevens. De meest gevraagde applicaties die volgens ontwikkelaars de performance verbeteren én de meeste omzet genereren bij hun organisaties zijn:
  • Applicaties die de klantervaring verbeteren/de klantbetrokkenheid verhogen (68%)
  • Applicaties die interne bedrijfsvoering en processen optimaliseren (61%)
  • Applicaties die innovatie mogelijk maken (57%)
Ondanks dat er vooral vraag is naar apps voor de klantenervaring, zegt minder dan 50% van alle respondenten dat hun organisatie "extreem of zeer effectief" is in het integreren van AI en RPA in de customer service workflows. Als gevolg van een gefragmenteerd IT-landschap schatten de respondenten in dat klantenservicemedewerkersgemiddeld 5 schermen moeten openen om een volledig beeld van de hedendaagse klant te krijgen. Het ontwikkelen van meer intuïtieve en gebruiksvriendelijke apps is het grootste obstakel, gevolgd door het waarborgen van gegevensbeveiliging en het mogelijk maken van het gebruik van opkomende technologieën voor betere klanteninzichten.

Op de vraag "Met betrekking tot de ontwikkeling van applicaties waarbij gebruikt wordt gemaakt van opkomende technologieën, wat is hetgeen dat uw IT-organisatie het meest zou helpen?" gaven respondenten aan dat zij “snellere/gemakkelijkere ontwikkelingstools" nodig hebben.

Wilt u meer weten over de manier waarop low-code de waarde van uw bedrijf verbetert en tegelijkertijd de werktevredenheid voor IT-ontwikkelaars stimuleert? Lees dan het volledige onderzoek "Impact of Low-code on IT Satisfaction".

Methodologie
De enquête, uitgevoerd door IDG, verzamelde antwoorden tussen maart en april 2019. De respondenten bestonden uit 150 IT-leiders (van C-level tot directeur) en 150 IT-ontwikkelaars/ingenieurs/architecten bij bedrijven met meer dan 1.000 werknemers.

Over Appian
Appian biedt een low-code ontwikkelingsplatform dat de creatie van krachtige bedrijfsapplicaties versnelt. Veel van 's werelds grootste organisaties gebruiken Appian-applicaties om klantervaring te verbeteren, operational excellence te bereiken en risicobeheer en compliance wereldwijd te vereenvoudigen. Ga voor meer informatie naar  www.appian.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Appian PR EMEA Contact & Country Email
Cindy Cheng
Sr. Director of Marketing Communications, EMEA
pr.nl@appian.com

Edelman Country Contact & Email
Edelman Nederland
Bram van Ginneken
NLAppian@edelman.com
Laatste van Appian
Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

Appian introduceert het eerste uniforme platform voor Hyperautomation

Appian kondigt CampusPass™-oplossing aan voor universiteiten
Verstreken tijd: 2 jaar en 20 dagen
Appian contact

Logo Appian

info.nl@appian.com
  www.appian.com
Appian sociaal

Appian tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis