www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 20 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

FileCap lanceert nieuwe features voor gebruiks- en beheergemak

‘We maken het voor gebruikers nóg makkelijker om op een verantwoorde wijze om te gaan met privacygevoelige gegevens’

Enschede, 9 mei 2019 - FileCap, een secure e-mail en file-transfer-oplossing, heeft in zijn nieuwe versie belangrijke aanpassingen doorgevoerd die het gebruiksgemak voor klanten en beheerders verhogen. Vanaf vandaag kunnen klanten hun met encryptie beveiligde verstuurde bestanden terugvinden in hun mailbox. Klanten zien het bericht met het verzonden bestand als bijlage terug bij de “Verzonden items”.

Daarnaast biedt de nieuwe release van FileCap nog een handige toepassing. Een bedrijf of instelling die gebruik maakt van de FileCap server kan personen een mail sturen met een link naar het FileCap portaal. Zo kan deze externe persoon veilig informatie naar de organisatie mailen. Die link is gekoppeld aan een speciaal aangemaakt e-mailadres, in dit geval als voorbeeld veiligebestanden@opschool.nl. Instanties of ouders die gevoelige gegevens naar de school moeten sturen, klikken op de link en versturen hun gegevens veilig via FileCap. Deze link is lange tijd te gebruiken, wat handig is voor de regelmatige gebruikers. De school ontvangt alle data op één veilig e-mailadres, zodat het overzicht bewaard blijft. Op deze manier is de kans dat gegevens van kinderen publiek worden bijzonder klein. Uiteraard is deze optie niet alleen voor scholen, maar voor alle instanties en bedrijven te gebruiken die willen voldoen aan de AVG.

Voor resellers die FileCap als dienst aanbieden, heeft het bedrijf aanpassingen doorgevoerd die het beheergemak optimaliseren. Managed Service Providers (MSP) kunnen nu een quota instellen voor elke specifieke FileCap server, zodat deze niet ‘volloopt’. Daarnaast kan ook de grootte van het bestand dat door de klant verstuurd wordt, aan banden worden gelegd. Mocht de klant toch teveel data versturen of ontvangen, kan de beheerder instellen dat hij tijdig een melding krijgt. In overleg met de klant kan hij vervolgens besluiten om de datalimiet van de FileCap server aan te passen.

Bert Janssen, IT security consultant bij FileCap: “Steeds meer organisaties die het belang inzien van de  AVG, maken gebruik van FileCap. Alle bestanden, of ze nu groot of klein zijn, kunnen gevoelige of vertrouwelijke informatie bevatten. Met FileCap worden de bestanden en e-mails beveiligd door middel van encryptie. Bovendien kunnen bedrijven instellen dat de ontvangers de gegevens pas downloaden als het wachtwoord is ingevoerd. Vanaf vandaag zijn alle verstuurde beveiligde berichten heel overzichtelijk terug te vinden bij ‘Verzonden Items’. Zo kunnen gebruikers altijd aantonen welke informatie is verstuurd. Met deze nieuwe feature maken we het voor gebruikers nóg makkelijker om op een verantwoorde wijze om te gaan met privacygevoelige gegevens.”

Meer weten over FileCap? Op de website vindt u alle informatie over de mogelijkheden en de prijzen. Ook kunt u een gratis testversie aanvragen.

Over Filecap
FileCap is secure e-mail en file-transfer-oplossing voor werknemers die bestanden met privacygevoelige informatie willen delen met collega’s en klanten, en/of hun mail en onderwerp versleuteld willen versturen. De FileCap server wordt niet gehost in een public cloud, maar op een beveiligde omgeving. Door deze lokale opslag behoudt de klant de controle over de bestanden die verzonden of ontvangen worden. FileCap biedt maximale veiligheid en optimaal gebruiksgemak in één. Meer dan 100.000 tevreden gebruikers versturen dagelijks grote en/of gevoelige bestanden en vertrouwelijke e-mailberichten met behulp van FileCap. Door gebruikers ervan te verzekeren dat bestanden en e-mailberichten alleen voor de gewenste ontvangers beschikbaar zijn, ondersteunt FileCap bovendien internationale privacywetten.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]:
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot:
Karianne Hoekstra-Zeebregts
Zeekhoe Communicatie
M. 06-460 80656
T: 023 - 55 53 433
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van FileCap
FileCap lanceert nieuwe features voor gebruiks- en beheergemak

Secure file-transfer oplossing FileCap nu beschikbaar in acht talen

FileCap biedt nu ook e-mail encryptie aan
Verstreken tijd: 2 jaar en 20 dagen
FileCap contact

Logo FileCap

info@FileCap.com
  www.filecap.com/nl
FileCap sociaal

FileCap tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis