Geachte bezoeker, wegens vakantiebezetting zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Genesys kiest voor ervaren nieuwe CEO

Naarden, 8 mei 2019 - Genesys (www.genesys.com), wereldwijd leider in omnichannel oplossingen voor customer experience en contact centers, stelt per direct Tony Bates aan als nieuwe CEO. Hij volgt Paul Segre op die voorzitter van de Raad van Bestuur wordt van het bedrijf. Zijn voorganger Tom Eggemeier wordt partner bij Permira, één van de private equity investeerders in Genesys.

“In mijn 12 jaar als CEO heb ik het voorrecht gehad om met het beste team te werken. We hebben meerdere malen de markt op zijn kop gezet, recentelijk nog met onze innovaties in cloud en artificial intelligence (AI), en sloten 2018 af met $1,5 miljard omzet – onze beste jaar ooit,” zegt Segre. “Dit hoogtepunt is een mooi moment om over te stappen naar de rol van voorzitter en onze nieuwe CEO, Tony Bates, welkom te heten nu er zoveel kansen liggen voor Genesys.”

Bates heeft tientallen jaren succesvolle ervaring in het leiden van B2B en B2C bedrijven in tijden van transitie en snelle groei. Onder andere in het leiden van de Service Provider business van Cisco en het laten groeien van de Enterprise en Commercial divisie naar meer dan $20 miljard jaaromzet. Als CEO van Skype liet Bates de onderneming groeien naar ruim 170 miljard aangesloten gebruikers. Na de overname van Skype door Microsoft werd Bates eerst president voor unified communications en daarna vice president business development en developers. Naast zijn rol bij Genesys blijft Bates ook lid van de raad van bestuur bij VMWare en eBay.

“Het is een eer om leiding te mogen geven aan Genesys in deze kansrijke tijd,” zegt Bates. “Met de nieuwe-generatie cloud business die jaar op jaar 85% groeit en de snelle verwerking van AI in het totale customer experience platform hebben Paul Segre en Tom Eggemeier fantastisch werk geleverd in het uitbouwen van Genesys tot een marktleider met een imponerend klantenbestand. Noemenswaardig is ook het PureCloud aanbod, één van de snelstgroeiende SaaS-diensten ooit, op hetzelfde niveau als groeibedrijven als Zoom.1 De enorme kansen zijn duidelijk en ik zal er voor zorgen dat we daar optimaal gebruik van maken.”

——

1 Bron: gebaseerd op openbare financiële gegevens van SEC (met uitzondering van Genesys PureCloud)
  1. Zoom: Total revenue from FYE Jan 2017 to FYE Jan 2019
  2. Genesys PureCloud: PureCloud revenue from FYE Dec 2017 to FYE Dec 2019 (budgeted)
Over Genesys
Genesys® verzorgt wereldwijd 25 miljard geweldige klantervaringen per jaar. Dit succes komt door werknemers en klanten elke dag met elkaar te verbinden, op alle kanalen. Meer dan 10.000 bedrijven in ruim 100 landen vertrouwen op ons customer experience-platform voor uitstekende bedrijfsresultaten en het opbouwen van langdurige relaties. Dankzij de combinatie van de beste technologie en menselijk vernuft zijn onze oplossingen een afspiegeling van natuurlijke communicatie, en werken zoals u denkt. Onze marktleidende oplossingen stimuleren daadwerkelijke betrokkenheid en presteren optimaal op alle kanalen, zowel on-premise als in de cloud. Communicatie zoals die hoort te zijn: vloeiend, intuïtief en resultaatgericht. Bezoek genesys.com op Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn en het Genesys-blog.

Linda Hilberdink
Genesys Nederland