www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

Autofabrikant Daimler kiest voor datacenter van maincubes

Amsterdam, Nederland/Frankfurt am Main, Duitsland, 8 mei 2019 – Autofabrikant Daimler heeft de Europese datacenter operator maincubes geselecteerd als nieuwe colocatie partner. maincubes heeft datacenters in Amsterdam (AMS01) en in Frankfurt (FRA01). Daimler heeft een verhuizing van IT infrastructuur naar het datacenter van maincubes in Frankfurt gepland om in te spelen op toekomstige behoeften op het vlak van flexibele IT inrichting en hybride cloud oplossingen.

De Duitse autofabrikant en mobiliteitsdienstverlener is van plan om de domeinen voor een mobiele toekomst verder te ontwikkelen, waaronder netwerken, autonoom rijden, flexibel voertuiggebruik en elektrische aandrijvingen.

Om aan alle eisen te kunnen voldoen, heeft Daimler een datacenter- en IT-infrastructuur nodig die schaalbaar, veilig en betrouwbaar is. Tegelijkertijd worden cloud platformen steeds belangrijker om een digitale toekomst te creëren. Dit is onder andere de reden waarom Daimler nu zijn centrale datacenter omgeving verplaatst van Stuttgart naar Frankfurt - een Europese en wereldwijde internet hub en een locatie waar internet en cloud met hoge bandbreedtes en lage latency mogelijk zijn voor Daimler’s verschillende diensten.

maincubes wordt een van de twee nieuwe colocatiepartners van Daimler. De autofabrikant is van plan om bedrijfs-kritische gegevens binnen zijn eigen datacenter infrastructuur te blijven beheren. Voor innovatieve mobiliteitsdiensten zoals analytische oplossingen wil het bedrijf echter voortbouwen op de dynamiek en prestaties van de cloud.

Optimale Netwerken en Veiligheid

Het maincubes FRA01 datacenter bevindt zich dichtbij een van ’s werelds grootste Internet Exchanges, de DE-CIX, en mag zich sinds Q2 2019 officieel een ‘DE_CIX-enabled site’ noemen. Hiermee is maincubes in staat om aan Daimler krachtige internetverbindingen te bieden, die de basis vormen voor een succesvol netwerk voor voertuigen en verdere innovatieve mobiliteitsdiensten.

Een optimaal aanbod van optische vezels bij maincubes FRA01 garandeert directe toegang tot vele centrale telecommunicatieroutes, zowel in Duitsland als internationaal. Naast een breed aanbod aan connectiviteitsopties staat maincubes voor een hoge mate van veiligheid - dankzij de gebruikte technologieën en geïmplementeerde processen, die voldoen aan de best practices van de nieuwe industriestandaard Zero Outage. De vergaande beveiligingsmaatregelen bij maincubes bieden het veiligheidsconcept van Daimler de noodzakelijke basis voor veilige IT-diensten.

Basis voor strategische partnerships

maincubes werkt op dit moment aan de ontwikkeling van een secureexchange® platform om veilige marktplaatsen in de mobiliteitssector en andere markten van de digitale toekomst te faciliteren. Dit platform stelt Daimler straks in staat om waardevolle partnerships op te bouwen met zijn leveranciers, dienstverleners en klanten - voor een veilige uitwisseling van gegevens in verband met IoT- en clouddiensten.

Daarnaast verwacht Daimler dat de daaruit voortvloeiende horizontale netwerken in ecosystemen nieuwe bedrijfsmodellen zullen creëren voor de verdere implementatie van Daimler’s digitale strategie.

Duurzaamheid als doorslaggevend criterium

Voor Daimler betekent de verhuizing van de IT-infrastructuur naar het FRA01 datacenter van maincubes in Frankfurt niet alleen een grotere mate van flexibiliteit, maar ook een noodzakelijke en duurzame transformatie op weg naar de digitale toekomst van het bedrijf. Bij de keuze van de partners waren de belangrijkste criteria: duurzame technologie, transparantie en betrouwbaarheid van de bedrijfsprocessen, en duurzaamheid op het gebied van energie-efficiëntie en elektriciteitsverbruik.

maincubes heeft momenteel twee datacenters in Europa, in respectievelijk Amsterdam (AMS01) en Frankfurt (FRA01). Het eerste datacenter van maincubes werd in Frankfurt in oktober 2017 geopend. Dit flagship datacenter werd bekroond met een Duitse prijs voor datacenters. Daimler koos onder andere voor maincubes vanwege de vergaand doorgevoerde duurzaamheidsaspecten. De kleur groen domineert niet alleen de gevel van het gebouw, maar weerspiegelt ook de innerlijke waarden: hoge energie-efficiëntie met een energie-efficiënte PUE (Power Usage Effectiveness) waarde van minder dan 1,3, alsmede milieuvriendelijke en CO2-neutrale operaties en het gebruik van groene stroom.

Over maincubes

maincubes, opgericht in 2012 en gevestigd in Frankfurt am Main, is een Duits bedrijf en onderdeel van bouwconglomeraat Zech Group in Bremen. maincubes biedt haar klanten een netwerk van datacenters met hoge beschikbaarheid en verschillende grootte en features, waaronder in Amsterdam (AMS01) en Frankfurt (FRA01). Het biedt bedrijven colocatie in combinatie met veilige ecosystemen voor de digitale toekomst in verschillende industrieën. In de toekomst kunnen klanten en partners van maincubes wereldwijd verbinding maken via het secureexchange® platform en gebruik maken van de diensten van deelnemers op het vlak van cyberbeveiliging, IoT, connectiviteit en clouddiensten - om zakelijke mogelijkheden verder uit te breiden. De datacenter diensten van maincubes zijn veilig, efficiënt en gebruiksvriendelijk.

Ga voor meer informatie naar https://www.maincubes-datacenter-amsterdam.nl/nl

Media contact
Antje Tauchmann
Hoofd Marketing
maincubes one GmbH
Bockenheimer Anlage 15
D-60322 Frankfurt am Main
www.maincubes.com
t: +49 (69) 6976810-39
e: presse@maincubes.com
Tags bij dit bericht
Eerder van maincubes B.V.

Logo KINXX PR

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl