www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: KINXX PR

Autofabrikant Daimler kiest voor datacenter van maincubes

Amsterdam, Nederland/Frankfurt am Main, Duitsland, 8 mei 2019 – Autofabrikant Daimler heeft de Europese datacenter operator maincubes geselecteerd als nieuwe colocatie partner. maincubes heeft datacenters in Amsterdam (AMS01) en in Frankfurt (FRA01). Daimler heeft een verhuizing van IT infrastructuur naar het datacenter van maincubes in Frankfurt gepland om in te spelen op toekomstige behoeften op het vlak van flexibele IT inrichting en hybride cloud oplossingen.

De Duitse autofabrikant en mobiliteitsdienstverlener is van plan om de domeinen voor een mobiele toekomst verder te ontwikkelen, waaronder netwerken, autonoom rijden, flexibel voertuiggebruik en elektrische aandrijvingen.

Om aan alle eisen te kunnen voldoen, heeft Daimler een datacenter- en IT-infrastructuur nodig die schaalbaar, veilig en betrouwbaar is. Tegelijkertijd worden cloud platformen steeds belangrijker om een digitale toekomst te creëren. Dit is onder andere de reden waarom Daimler nu zijn centrale datacenter omgeving verplaatst van Stuttgart naar Frankfurt - een Europese en wereldwijde internet hub en een locatie waar internet en cloud met hoge bandbreedtes en lage latency mogelijk zijn voor Daimler’s verschillende diensten.

maincubes wordt een van de twee nieuwe colocatiepartners van Daimler. De autofabrikant is van plan om bedrijfs-kritische gegevens binnen zijn eigen datacenter infrastructuur te blijven beheren. Voor innovatieve mobiliteitsdiensten zoals analytische oplossingen wil het bedrijf echter voortbouwen op de dynamiek en prestaties van de cloud.

Optimale Netwerken en Veiligheid

Het maincubes FRA01 datacenter bevindt zich dichtbij een van ’s werelds grootste Internet Exchanges, de DE-CIX, en mag zich sinds Q2 2019 officieel een ‘DE_CIX-enabled site’ noemen. Hiermee is maincubes in staat om aan Daimler krachtige internetverbindingen te bieden, die de basis vormen voor een succesvol netwerk voor voertuigen en verdere innovatieve mobiliteitsdiensten.

Een optimaal aanbod van optische vezels bij maincubes FRA01 garandeert directe toegang tot vele centrale telecommunicatieroutes, zowel in Duitsland als internationaal. Naast een breed aanbod aan connectiviteitsopties staat maincubes voor een hoge mate van veiligheid - dankzij de gebruikte technologieën en geïmplementeerde processen, die voldoen aan de best practices van de nieuwe industriestandaard Zero Outage. De vergaande beveiligingsmaatregelen bij maincubes bieden het veiligheidsconcept van Daimler de noodzakelijke basis voor veilige IT-diensten.

Basis voor strategische partnerships

maincubes werkt op dit moment aan de ontwikkeling van een secureexchange® platform om veilige marktplaatsen in de mobiliteitssector en andere markten van de digitale toekomst te faciliteren. Dit platform stelt Daimler straks in staat om waardevolle partnerships op te bouwen met zijn leveranciers, dienstverleners en klanten - voor een veilige uitwisseling van gegevens in verband met IoT- en clouddiensten.

Daarnaast verwacht Daimler dat de daaruit voortvloeiende horizontale netwerken in ecosystemen nieuwe bedrijfsmodellen zullen creëren voor de verdere implementatie van Daimler’s digitale strategie.

Duurzaamheid als doorslaggevend criterium

Voor Daimler betekent de verhuizing van de IT-infrastructuur naar het FRA01 datacenter van maincubes in Frankfurt niet alleen een grotere mate van flexibiliteit, maar ook een noodzakelijke en duurzame transformatie op weg naar de digitale toekomst van het bedrijf. Bij de keuze van de partners waren de belangrijkste criteria: duurzame technologie, transparantie en betrouwbaarheid van de bedrijfsprocessen, en duurzaamheid op het gebied van energie-efficiëntie en elektriciteitsverbruik.

maincubes heeft momenteel twee datacenters in Europa, in respectievelijk Amsterdam (AMS01) en Frankfurt (FRA01). Het eerste datacenter van maincubes werd in Frankfurt in oktober 2017 geopend. Dit flagship datacenter werd bekroond met een Duitse prijs voor datacenters. Daimler koos onder andere voor maincubes vanwege de vergaand doorgevoerde duurzaamheidsaspecten. De kleur groen domineert niet alleen de gevel van het gebouw, maar weerspiegelt ook de innerlijke waarden: hoge energie-efficiëntie met een energie-efficiënte PUE (Power Usage Effectiveness) waarde van minder dan 1,3, alsmede milieuvriendelijke en CO2-neutrale operaties en het gebruik van groene stroom.

Over maincubes

maincubes, opgericht in 2012 en gevestigd in Frankfurt am Main, is een Duits bedrijf en onderdeel van bouwconglomeraat Zech Group in Bremen. maincubes biedt haar klanten een netwerk van datacenters met hoge beschikbaarheid en verschillende grootte en features, waaronder in Amsterdam (AMS01) en Frankfurt (FRA01). Het biedt bedrijven colocatie in combinatie met veilige ecosystemen voor de digitale toekomst in verschillende industrieën. In de toekomst kunnen klanten en partners van maincubes wereldwijd verbinding maken via het secureexchange® platform en gebruik maken van de diensten van deelnemers op het vlak van cyberbeveiliging, IoT, connectiviteit en clouddiensten - om zakelijke mogelijkheden verder uit te breiden. De datacenter diensten van maincubes zijn veilig, efficiënt en gebruiksvriendelijk.

Ga voor meer informatie naar https://www.maincubes-datacenter-amsterdam.nl/nl

Media contact
Antje Tauchmann
Hoofd Marketing
maincubes one GmbH
Bockenheimer Anlage 15
D-60322 Frankfurt am Main
www.maincubes.com
t: +49 (69) 6976810-39
e: presse@maincubes.com
Laatste van maincubes B.V.
Cogent Communications breidt netwerk uit met core backbone routers in maincubes datacenter

CenturyLink sluit maincubes FRA01 datacenter aan op zijn internationale backbone

RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516

Logo KINXX PR
maincubes B.V. contact

Logo maincubes B.V.

maincubes B.V. sociaal

maincubes B.V. tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka