www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 70 dagen geleden)

Nederlandse Skilllab een van de winnaars van Google's wereldwijde AI Impact Challenge

Het Nederlandse Skilllab BV is een van de gelukkige winnaars van Google’s wereldwijde AI Impact Challenge. Dit hebben we vandaag tijdens I/O bekend gemaakt. Vluchtelingen die in een nieuw land naar werk zoeken, vinden het vaak moeilijk om hun vaardigheden naar de nieuwe omgeving te vertalen. De technologie van Skilllab maakt het mogelijk om automatisch uitgebreide vaardigheidsprofielen te genereren en vertalen. Het systeem doet vervolgens aanbevelingen die het mogelijk maken om de unieke vaardigheden van kandidaten direct met vacatures te matchen. Als een van de winnaars van de AI Impact Challenge zal Skillab onder meer financiële steun voor hun project ontvangen en coaching door AI experts.

Google AI Impact Challenge is gelanceerd in het kader van het AI for Social Good-initiatief. De challenge is gebaseerd op ons geloof dat nieuwe technologieën ons zullen helpen aan oplossingen voor belangrijke maatschappelijke, humanitaire en milieuvraagstukken. We waren onder de indruk van het enorme aantal sterke inzendingen. Er waren maar liefst 2.602 subsidieaanvragen uit 119 landen. We voerden een grondige analyse uit om de beste projecten te selecteren op basis van vier criteria: de haalbaarheid, potentiële impact, schaalbaarheid en verantwoorde inzet van AI.
Uiteindelijk zijn er 20 organisaties geselecteerd als winnaars van de AI Impact Challenge. Zij maken aanspraak op  een deel van de totale subsidiepot van 25 miljoen dollar van Google.org, advies van Google Cloud en coaching. Daarnaast krijgen zij de gelegenheid om deel te nemen aan een accelerator-programma dat speciaal voor hen is ontwikkeld door Google Developers Launchpad. Hieronder volgt een volledig overzicht van alle organisaties die voor subsidie en ondersteuning in aanmerking komen.

• American University of Beirut (Libanon): Machine learning toepassen op weer- en landbouwdata om arme boeren in Afrika en het Midden-Oosten aan verbeterde irrigatie te helpen.
  • Colegio Mayor de Nuestra Señora del Rosario (Colombia): Satellietbeelden inzetten om illegale mijnen te detecteren en de lokale bevolking en overheid te helpen met het beschermen van mensen en natuurlijke bronnen.
  • Crisis Text Line, Inc. (V.S.): Technologie voor het analyseren van natuurlijke taal inzetten voor een optimale toewijzing van hulpverleners aan mensen in crisis die via een sms-bericht om hulp vragen. Dit moet bijdragen aan effectievere communicatie en kortere wachttijden.
  • Eastern Health (Australië): Het analyseren van medische gegevens van ambulances om trends en mogelijke interventiepunten te identificeren. Dit dient ter ondersteuning van de beleidsvorming en een effectievere reactie van hulpverlenende instanties op (potentiële) pogingen tot zelfmoord.
  • Fondation MSF (Frankrijk): Het blootleggen van patronen in beelden van antimicrobiële processen. Dit moet medische professionals in achtergestelde gebieden helpen met het voorschrijven van de juiste antibiotica voor bacteriële infecties.
  • Full Fact (Verenigd Koninkrijk): Tools voor trendbewaking en clustering ontwikkelen die factcheckers helpen met hun analyses, zodat zij nieuwsberichten in de juiste context kunnen plaatsen en gefundeerde beslissingen kunnen nemen.
  • Gringgo Indonesia Foundation (Indonesië): Technologie voor beeldherkenning inzetten ter ondersteuning van informele inzameling en verwerking van afval in achtergestelde gemeenschappen. Dit moet bijdragen aan een hogere mate van recycling.
  • Hand Talk Serviços LTDA (Brazilië) Artificial intelligence inzetten om Portugese gebarentaal in Braziliaanse gebarentaal te vertalen met behulp van een digitale avatar.
  • HURIDOCS (Zwitserland): Technologie voor machine learning en het analyseren van natuurlijke taal inzetten voor het opvragen en met elkaar in verband brengen van relevante gegevens uit documenten in dossiers, zodat mensenrechtenadvocaten effectief onderzoek kunnen doen en hun cliënten doeltreffender kunnen verdedigen.
  • Makerere University (Oeganda): Het bijhouden en voorspellen van luchtvervuilingspatronen met goedkope sensoren in Kampala ter verbetering van de prognoses van de luchtkwaliteit en het eventueel signaleren van de noodzaak van ingrijpen.
  • New York University (V.S.): Samenwerken met het data analytics-team van de brandweer van New York voor het optimaliseren van zijn reacties op bijna 1,7 miljoen jaarlijkse noodgevallen, rekening houdende met factoren als het weer, het verkeer en de locatie van de brand.
  • Nexleaf Analytics (V.S.): Datamodellen ontwikkelen voor het voorspellen van de houdbaarheid van vaccines binnen de gehele koude keten en het waarborgen van een effectieve vaccinatie.
  • Quill.org. (V.S.): Deep learning inzetten om studenten met een laag inkomen te voorzien van directe feedback over de teksten die zij schrijven, zodat zij hun werk kunnen reviseren en hun schrijfvaardigheden snel kunnen verbeteren.
  • Rainforest Connection (V.S.): Deep learning gebruiken voor bio akoestische bewaking en de inzet van doorsnee mobiele devices voor het bewaken van de gezondheid van het regenwoud en het detecteren van bedreigingen.
  • Skilllab BV (Nederland): Vluchtelingen helpen om hun vaardigheden naar de Europese arbeidsmarkt te vertalen en een passend loopbaantraject voor hen uit te stippelen.
  • TalkingPoints (V.S.): AI inzetten voor het vertalen van de communicatie tussen ouders en docenten in gevallen waarin sprake is van een taalbarrière.
  • The Pennsylvania State University (V.S.): Deep learning-tools gebruiken voor verbeterde voorspellingen van locaties waar, en tijdstippen waarop sprake is van het gevaar van een aardverschuiving. Het doel is om een waarschuwingssysteem te creëren waarmee de impact van natuurrampen tot een minimum kan worden beperkt.
  • The Trevor Project (V.S.): Technologie voor het analyseren van natuurlijke taal en sentimenten om de kans op zelfmoordpogingen van LGBTQ -jongeren vast te stellen om effectievere hulp te bieden aan jongeren die in psychische nood verkeren.
  • Wadhwani AI (India): Technologie voor beeldherkenning inzetten om activiteiten rond ongediertebestrijding in kaart te brengen en analyseren. Dit moet zorgen voor een tijdige en gerichte tussenkomst, het stabiliseren van de productie van gewassen en het terugdringen van het gebruik van pesticiden.
  • WattTime Corporation (V.S.): Algoritmes voor beeldverwerking en satelliet netwerken gebruiken om oplossingen op locatie voor het bewaken van de CO2-uitstoot van energiecentrales te vervangen door open source bewakingsplatforms.
De winnaars komen volgende week in San Francisco bij elkaar voor de kick-off van de Google AI Impact Challenge Accelerator.

Gepost door: Cindy Penders, Communication Manager Google Benelux
Laatste van Google
Google Maps laat zien: piekdrukte in supermarkt op dinsdag om 15.00 uur

StukTV en Kinderen voor Kinderen best bekeken YouTube-video's van 2019

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 2 jaar en 70 dagen
Google contact

Logo Google

Google sociaal

Google tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys