www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe software beschermt tegen identiteitsfraude door middel van vingerafdruk-, gezichts-, stem- en irisherkenning

Gouda, 8 mei 2019 – Unisys Corporation (NYSE: UIS) heeft Unisys Stealth(identity)™ geïntrodueerd, biometrische identiteitsbeheersoftware voor grootschalige verwerking van biometrische registraties met vingerafdruk-, gezichts-, stem- en irisherkenning en gedragsbiometrie, met de mogelijkheid om nieuwe biometrische modaliteiten te integreren in de toekomst.

Stealth(identity)™ automatiseert het proces van biometrische registratie - het vastleggen en opslaan van biometrische gegevens die worden gebruikt voor het verifiëren van identiteiten - en biedt configureerbare API's voor de integratie van biometrische authenticatie met fysieke en digitale kanalen, inclusief mobiele apparaten.

Een onderzoek naar identiteitsfraude uit 2018 door Javelin Strategy & Research onthulde dat identiteitsfraude alleen al in de Verenigde Staten 16,7 miljoen mensen had getroffen met een verlies van 16,8 miljard dollar. Naast financieel verlies, kan identiteitsfraude ook ernstiger gevolgen hebben, bijvoorbeeld wanneer terroristen over grenzen kunnen komen, of wanneer fraudeurs vervalste, gestolen of gewijzigde identiteitsdocumenten kunnen gebruiken om de rechten en inkomsten van burgers te stelen.

Gedestilleerd uit meer dan 20 jaar ervaring in het leveren van grootschalige biometrische oplossingen voor burgeridentificatie- en grensbeveiligingsprogramma's over de hele wereld, versterkt Unisys Stealth(identity) de verdediging tegen identiteitsfraude door vertrouwde identiteiten van individuen voor meerdere fysieke en digitale kanalen in te stellen. Het biedt ook uitgebreide controle over biometrische beheerprocessen en is flexibel genoeg om zich aan te passen aan en gebruik te maken van technologische vooruitgang om fraudeurs consequent voor te blijven.

Naast de beveiligingsverbeteringen dankzij vertrouwde identiteiten, verbetert Stealth(identity) de gebruikerservaring en de productiviteit met de volgende mogelijkheden:
  • Geautomatiseerde inschrijving vermindert handmatige inspanningen, de kans op fouten en de inschrijvingskosten. Door automatisering kunnen klanten inschrijvingen verwerken zonder handmatige tussenkomst, inclusief taken als biometrische kwaliteitscontroles en identiteitscontrole voordat een individu is ingeschreven. Het verbetert ook de inschrijvingssnelheden en biedt een superieure gebruikerservaring;
  • Configureerbare authenticatie-workflows en API's maken integratie mogelijk van biometrische authenticatie met fysieke en digitale kanalen voor applicaties als wachtwoordvrije transacties online en selfservicekiosken voor kortere wachttijden op luchthavens en grensovergangen;
  • Mobile-ready biometrische app voor geverifieerde zelfinschrijving en op risico gebaseerde multifactor-authenticatie met behulp van smartphones;
  • Vereenvoudigd en gecentraliseerd beheer van meerdere biometrische modaliteiten in een moderne gebruikersinterface verbetert de operationele efficiëntie;
  • Plug-and-play-mogelijkheden stellen klanten in staat om technologieën voor biometrische herkenning en capture-apparaten van elke leverancier af te nemen of om hun bestaande investeringen in biometrie uit te breiden door hergebruik van technologieën die ze al bezitten;
  • Volledige transparantie en accountability zorgen voor de integriteit van een biometrische identiteit met configureerbare auditregistratie die de details van alle identiteitsmanipulatie en authenticatie-transacties vastlegt;
  • Biometrische gegevens die veilig door klanten worden opgeslagen, geven hen volledige controle over hoe de gegevens worden gebruikt in overeenstemming met de regelgeving.
“Identiteitsauthenticatie is een essentieel onderdeel van een zero trust-beveiligingsbenadering,” zegt Vishal Gupta, chief technology officer en senior vice president of technology bij Unisys. “Stealth(identity) helpt klanten om het groeiende probleem van identiteitsfraude aan te pakken door nauwkeurige, unieke, geverifieerde en onweerlegbare identiteiten vast te stellen – wat resulteert in meer veiligheid, vereenvoudigde bedrijfsvoering, lagere kosten, betere controle en snellere out of the box implementatie.”

Hyperlink  Stealth (identity)

Voor meer informatie en interviewaanvragen
Pride PR
Andrea Wigman
unisys@pridepr.nl

Over Unisys
Unisys is een wereldwijd actief technologiebedrijf dat krachtige beveiligingsoplossingen bouwt voor bedrijven en overheden die hoge eisen stellen aan digitale technologie. Unisys biedt onder meer beveiligingssoftware en -diensten; hulp bij digitale transformatie van de werkplek; industriële applicaties en diensten, en innovatieve softwarebeheeromgevingen voor grootschalig zakelijk gebruik. Kijk voor meer informatie over hoe Unisys overheden, financiële dienstverleners en commerciële bedrijven helpt met betere en veiligere resultaten, op www.unisys.com.

Volg Unisys op Twitter en LinkedIn.
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl